راهنمای کامل چیدمان اتاق اداری کوچک؛ چگونه اتاق کار را بزرگ‌تر نشان دهیم؟

چیدمان اتاق اداری کوچک چگونه باید باشد
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تحریریه بُلج
پنجشنبه 14 مهر 1401

بدون شک، دکوراسیون دفتر کار روی عملکرد کارکنان مجموعه بسیار تاثیرگذار است. اگر محل کار چیدمان مرتب و زیبایی داشته باشد، انرژی کارکنان بیشتر شده و راندمان کاری آن‌ها افزایش می‌یابد. برای چیدمان اتاق‌های اداری باید از یک سری اصول طراحی دکوراسیون پیروی کنیم؛ ولی این موضوع همیشه آنقدر هم ساده نیست! در این میان، طراحی چیدمان اتاق اداری کوچک می‌تواند چالش‌انگیز باشد. به همین دلیل، قصد داریم در این مقاله نکات و ایده‌های کمک‌کننده برای چیدمان هر چه بهتر دفاتر کاری کوچک را بررسی کنیم. اگر می‌خواهید اتاق اداری کوچک خود را بزرگ‌تر نشان دهید و از فضای اتاق استفاده بهینه کنید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

استاندارد چیدمان میز اداری؛ همه چیز باید در دسترس باشد!

به‌عنوان اولین نکته هنگام چیدمان اتاق اداری کوچک، باید این موضوع را مدنظر قرار دهید: در بهترین اتاق کار، وسایل موردنیاز همیشه روی میز و در دسترس هستند. برای کاهش اتلاف وقت در ساعات کاری، محل قرارگیری میز کار و وسایل روی آن را با دقت تنظیم کنید. میز اداری باید به اندازه کافی عریض باشد تا همه وسایل موردنیاز مانند: کیبورد، موس، مانیتور، لیوان، تلفن، اسناد و برگه‌های مورداستفاده توسط کارکنان روی آن جا شوند. در این حالت، لازم نیست کارمند برای هر بار دسترسی به یکی از این وسایل، جای خود را عوض کند.

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید میز کامپیوتر برای اتاق کار، توجه به ارتفاع آن است. ارتفاع میز باید به‌گونه‌ای باشد که برای کارمندان با قدهای متفاوت از کوتاه تا بلند قابل‌استفاده باشد. البته برای برطرف کردن این مشکل می‌توان از صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع کمک گرفت.

استفاده از نور طبیعی در چیدمان اتاق اداری کوچک

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام چیدمان اتاق کار اداری، استفاده کردن از نور طبیعی است. نور طبیعی، تأثیر به‌سزایی روی عملکرد کارکنان دارد و انرژی آن‌ها را در طول روز بالا می‌برد. با قرار دادن یک صندلی کارمندی نرم و راحت، مقابل یک پنجره بزرگ، تأثیر نور طبیعی بر انرژی کارمندان را به چشم خواهید دید. نبود نور کافی در اتاق کار، راندمان کاری کارمندان را نیز به‌شدت کاهش می‌دهد؛ بنابراین بهتر است حتی‌الامکان از بیشترین نور طبیعی در اتاق کار بهره ببرید. نور طبیعی فضای اتاق کار کوچک را بزرگ‌تر و دلبازتر نیز جلوه می‌دهد. اگر اتاق کار شما پنجره ندارد، سعی کنید از نورهای مصنوعی با رنگ‌های طبیعی برای تأمین نور اتاق استفاده کنید.

زیباسازی محیط اداری با گیاهان سبز

اکثر افراد به اشتباه هنگام چیدمان اتاق کار، زیباسازی محیط اداری را نادیده می‌گیرند. محیز‌های تماماً اداری و خشک، کارکنان را در طول روز کسل می‌کند و روی عملکرد آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. برای جلوگیری از ایجاد خستگی، می‌توانید از گیاهان سبز و گلدان‌های متفاوت در چیدمان اتاق اداری کوچک استفاده کنید. رنگ سبز همیشه حس طراوت و تازگی به همراه دارد و روی انرژی افراد تأثیر مثبت می‌گذارد. اگر فضای اتاق خیلی کوچک است، می‌توانید از  شلف دیواری استفاده کنید. گلدان‌ها و وسایل تزئینی را می‌توانید روی این شلف‌ها قرار دهید و اتاق را از سادگی دربیاورید.

استفاده کردن از شلف‌ها فقط محدود به قرار دادن وسایل تزئینی نمی‌شود؛ در صورت کم بودن فضا می‌توانید فایل‌های بایگانی، اسناد و کتاب‌های مرتبط با حوزه کاری خود را در این قفسه‌ها جای دهید.

چیدمان اتاق اداری مدرن با استفاده از تلویزیون‌های جدید

سال‌ها است که اتاق کار فقط مخصوص کار کردن نیست؛ افراد متوجه اهمیت استراحت در طول ساعات کاری شده‌اند. همین موضوع سبب شده است که سبک طراحی دکوراسیون مدرن در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری پیدا کند. در این سبک از طراحی، از وسایل مختلفی مانند: مبلمان و تلویزیون در چیدمان اتاق کار استفاده می‌شود. اگر فضای کار کوچک باشد، با استفاده از یک میز تلویزیون دیواری می‌توان تلویزیون را روی دیوار نصب کرد؛ با این کار، فضای اتاق گرفته نمی‌شود. برای مبلمان نیز می‌توان از مبل‌هایی به شکل L یا مبل‌های تاشو استفاده کرد.

یکی دیگر از کارهایی که در طراحی دکوراسیون محیط اداری مدرن انجام می‌شود، استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای است. این پارتیشن‌ها، یک فضای کار بزرگ را به چندین فضای کار کوچک و شخصی تبدیل می‌کنند و به دلیل شیشه‌ای بودن، فضا را بسته و کوچک جلوه نمی‌دهند.

فضاهای مرده را با استفاده بهینه از کل اتاق زنده کنید

در فضاهای کاری با متراژ پایین، استفاده بهینه از همه فضا اهمیت ویزه‌ای دارد. قرار نیست اتاق کار را شلوغ کنید، ولی قرار نیست از فضای کمی که دارید بهترین استفاده را نکنید! بنابراین با قرار دادن وسایل کاربردی در مکان‌هایی که عملاً برای قرار دادن وسایل اصلی مانند: میز کامپیوتر، صندلی و مبلمان کاربردی ندارند، فضاهای مرده را زنده کنید. یکی از این وسایل می‌تواند جاکفشی برای راهرو باریک باشد؛ بسیاری از شرکت‌ها از موکت به‌عنوان کفپوش استفاده می‌کنند و پیش از ورود به محل کار، کفش‌های خود را درمی‌آورند. جاکفشی‌های باریک، برای ورودی شرکت‌های کوچک بسیار مناسب هستند.

توجه به رنگ دیوار و کفپوش، هنگام چیدمان اتاق اداری کوچک

توجه به رنگ دیوارها و کفپوش، یکی از مهم‌ترین نکات هنگام طراحی دکوراسیون اتاق اداری است. اگر اتاق کار کوچک باشد، اهمیت این موضوع دوچندان می‌شود. استفاده کردن از رنگ‌های روشن در دیوارها و کفپوش اتاق کار، فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد. رنگ‌هایی مانند: سفید، طوسی روشن، کرم، استخوانی و شیری برای اتاق‌های کوچک بسیار مناسب هستند. هر چقدر اتاق کوچک‌تر بود، از رنگ‌هایی با طیف روشن‌تر استفاده کنید. به‌هیچ‌وجه از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار و رنگ‌های فانتزی در اتاق کارهای کوچک استفاده نکنید؛ این کار علاوه‌بر این که اتاق را کوچک‌تر جلوه می‌دهد، فضا را بسیار کسالت‌بار و گرفته می‌کند.

برای کفپوش نیز بر اساس سلیقه خود می‌توانید از پارکت، سرامیک، سنگ، لمینت، یا حتی موکت استفاده کنید؛ فقط از رنگ روشن غافل نشوید!

تجهیزات اداری مناسب برای اتاق کار کوچک را از حرفه‌ای‌ها بخرید

در این مقاله سعی کردیم نکات و ایده‌هایی برای چیدمان اتاق اداری کوچک را بررسی کنیم. اگر فضای اتاق کار شما کوچک است، در اولین مرحله از رنگ روشن برای دیوارها و کفپوش استفاده کنید. مرحله بعدی انتخاب بهترین وسایل و تجهیزات باتوجه‌به متراژ اتاق است.

برای خرید وسایل موردنیاز در چیدمان اتاق کار اداری مانند: میز کامپیوتر، صندلی، میز تلویزیون و انواع شلف‌های دیواری، می‌توانید از بلج کمک بگیرید. گروه تولیدی بلج، طراحی و ساخت انواع وسایل اداری را طبق سلیقه مشتری انجام می‌دهد. محصولات بادوام و مرغوب بلج، طبق استانداردهای روز دنیا ساخته می‌شوند. برای دیدن انواع  وسایل اداری به بخش فروشگاهی سایت سر بزنید یا با شماره 02153138 تماس بگیرید.

219
0
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^