همه چیز درباره طراحی شیک‌ترین دکوراسیون تی وی روم

اصول چیدمان و دکوراسیون تی وی روم (TV room)
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تحریریه بُلج
سه شنبه 3 آبان 1401

در سال 2022 طراحی دکوراسیون تی وی روم مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. عشق، صمیمیت و گرمایی که در فضای TV room وجود دارد، این بخش از دکوراسیون داخلی خانه را بسیار پر‌اهمیت و جذاب کرده است. همیشه فضای کافی برای یک منطقه مجزا برای یک اتاق تلویزیون وجود ندارد. بااین‌حال، هر خانه باید شامل یک فضای کوچک یا گوشه‌ای برای تلویزیون باشد؛ زیرا این قسمت جایی است که خانواده برای برقراری ارتباط و معاشرت با یکدیگر لازم دارند. به‌همین دلیل طراحی دکوراسیون و چیدمان تی وی روم را می‌توانید با‌توجه‌به سلیقه خود انجام دهید اما باید نکات و اصولی را در این فضا مدنظر قرار دهید. اگر تمایل دارید با ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون Tv room آشنا شوید، این مقاله برای شما بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

بهترین موقعیت قرارگیری تلویزیون در تی وی روم جدید کجاست؟

اتاق تلویزیون یا تی وی روم مدرن امروزی، اتاقی کوچک است که فضای محدودی داشته و به همین دلیل قرارگیری تلویزیون در تی وی روم اهمیت بسیاری دارد. انتخاب گوشه دنجی از خانه یا یک اتاق کوچک برای نصب و گذاشتن میز تلویزیون در دکوراسیون خانه بسیار جذاب و متفاوت خواهد بود. در‌نتیجه برای انتخاب محل قرارگیری تلویزیون باید به نکات زیر توجه کنیم:

•    تلویزیون از همه نقاط خانه به‌خوبی قابل مشاهده باشد. 
•    رعایت فاصله‌ مناسب و متناسب مبلمان با تلویزیون با‌توجه‌به ابعاد تلویزیون هم، از موارد مهمی است که باید در طراحی مورد توجه قرار بگیرد.
•    به‌علاوه اگر امکان دیده شدن تلویزیون از آشپزخانه فراهم باشد، ترجیحا بهتر است که تلویزیون در این زاویه قرار بگیرد.
•    نصب تلویزیون روی دیوار هم در تی وی روم‌های کوچک انتخاب خوبی خواهد بود.

برای داشتن یک دکوراسیون اصولی و صحیح، باید فضای تی وی روم را در نظر گرفته و هم‌چنین به تعداد افراد خانواده نیز توجه کنید. اگر تعداد افراد خانواده بیشتر باشد، پس حتما باید مکانی را انتخاب کنید که ظرفیت تعداد بیشتری را داشته باشد تا متناسب با آن مسئله چیدمان را انجام دهید.

انتخاب ترکیب رنگی ویژه؛ یک نکته مهم در طراحی دکوراسیون تی وی روم 

تی وی روم، فضایی است که اغلب برای استراحت از آن استفاده می‌شود؛ بنابراین باید دکوراسیونی راحت و صمیمی داشته باشد. به‌همین دلیل استفاده از رنگ‌های جیغ در Tv room توصیه نمی‌شود. هم‌چنین بهتر است از اکسسوری‌های بسیار شلوغ و میز تلویزیون دیواری بسیار تیره نیز در طراحی تی وی روم استفاده نشود. توصیه‌ ما استفاده از رنگ‌های ملایم و خنثی است؛ رنگ‌هایی مثل:

•    سفید
•    خاکستری
•    کرم 
هم‌چنین استفاده از رنگ‌هایی تیره مثل:
•    مشکی
•    خاکستری تیره
•    بنفش
•    سبز تیره

رنگ‌‌های جیغ و بسیار شاد، ممکن است موجب ایجاد تنش و هیجان شود؛ بنابراین اگر فضایی دلنشین می‌خواهید تا با خیالی آسوده به تماشای فیلم و استراحت بپردازید باید توجه بیشتری به انتخاب دکور تی وی روم داشته باشید.

به کار بردن المان‌ها و اکسسوری‌های شیک؛ بهترین ایده برای چیدمان Tv room

تی وی روم یک ایده جدید دکوراسیون در خانه‌های مدرن و لاکچری است. در طراحی تی وی روم جدید در خانه‌های شیک و مدرن، از اکسسوری‌های و المان‌های متفاوت و متنوعی استفاده می‌شود. یکی از این ایده‌های جذاب استفاده از کتابخانه است. کتابخانه در دیوار پشت تلویزیون, علاوه‌بر افزایش جلوه بصری، میزان خواندن کتاب را نیز افزایش می‌دهد. تابلوهای چند تکه با سایزهای متفاوت نیز یکی از ایده‌های فوق‌العاده برای طراحی دکوراسیون تی وی روم است. البته در انتخاب تابلو نباید زیاده‌روی کرد؛ نصب دو الی سه تابلوی بزرگ و کوچک در این نقطه از خانه زیبایی این فضا را دوچندان خواهد کرد.

هیچ اکسسوری جای گل‌و‌گیاه را در Tv room پر نمی‌کند. انتخاب گیاه‌های خاص، دیزاین فضا را به‌طور قابل‌توجهی تغییر می‌دهد. برای این ایده یک الی دو گلدان بزرگ یا چند گلدان کوچک برای تلطیف فضا کافی است.

با انتخاب یک ست مبلمان راحتی، دکوراسیون تی وی روم را تکمیل کنید

انتخاب مبلمان راحتی برای تی وی روم، کارایی این اتاق را مشخص می‌کند. در واقع دکور تلویزیون بدون مبلمان، کاربرد چندانی برای اعضای خانواده ندارد. با انتخاب یک ست یا نیم ست راحتی، چیدمان این فضا تکمیل خواهد شد. در این فضا چیدمان مبل‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که امکان قرار دادن میزهای پذیرایی کوچک جلو‌مبلی در میان آن‌ها وجود داشته باشد. مبل‌های راحتی ال، بریج واتر، تاکسیدو، کاناپه‌های نرم و راحت و مبل‌های تختخواب‌شو بهترین گزینه برای فضای Tv room هستند.

رنگ، سبک و نحوه چیدمان مبل‌ها و کاناپه‌ها را طوری انتخاب کنید که پیش از هر چیزی خودتان احساس راحتی و آرامش داشته باشید. قرار دادن مبل‌ها و تلویزیون در فاصله‌ای مناسب از یکدیگر نکته بسیار مهمی در چیدمان فضای تی وی روم است. مشخص کردن بهترین فاصله تلویزیون از مبل‌ها به ابعاد اتاق و ابعاد تلویزیون بستگی دارد. در نهایت برای جذاب‌تر کردن فضای Tv room و جلا بخشیدن به ظاهر مبلمان کوسن‌ها و پشتی‌های راحتی رنگارنگ را از یاد نبرید.

برای مشاهده مدل‌های مختلف میز پذیرایی و قیمت میز جلو مبلی به لینک درج شده در فروشگاه بلج مراجعه کنید.

نورپردازی مناسب، جذابیت دکوراسیون TV room را دو‌چندان می‌کند

نورپردازی در طراحی تی وی روم از مسائل بسیار مهم به‌شمار می‌رود. در طراحی تی وی روم هم‌چون  طراحی اتاق گیمینگ، نور بسیاری لازم نیست و هر‌چه میزان نفوذ نور به این مکان کمتر باشد صحنه تماشای تلویزیون به مانند تئاتر واقعی‌تر خواهد بود. شما می‌توانید برای طراحی نورپردازی اتاق تلویزیون، از ترکیب نورهای زرد و ملایم استفاده کنید. با این کار در زمان شب که سایر چراغ‌ها را خاموش می‌کنید، این نور پس زمینه، جلوه‌ای بی‌نظیر را در فضای اتاق نشیمن شما ایجاد می‌کند.

لامپ‌ها، لوسترها و آباژورهای خاص نیز پای ثابت اتاق دکور تلویزیون محسوب می‌شوند‌. انتخاب آباژور‌های هنری یا لوستر‌های مدرن کم نور، انتخابی کاملا هوشمندانه برای دکوراسیون تی وی روم هستند.

خرید دکوراسیون‌های جذاب برای چیدمان TV room از فروشگاه اینترنتی بلج

در این مقاله به ایده‌ای متعددی برای طراحی دکوراسیون تی وی روم و چیدمان این فضا پرداخته شد. اکنون با به‌کار بردن این ایده‌ها می‌توانید فضایی فوق‌العاده و عالی از  چیدمان اتاق تلویزیون خانه خود داشته باشید. با انتخاب صحیح مبلمان و در نظر گرفتن فضایی که برای دکوراسیون TV Room وجود دارد، می‌توانید یک محیط لذت بخش و آرامش‌دهنده را ایجاد کنید. در چیدمان تی وی روم برای ساختمان‌های مسکونی آپارتمان یا حتی ویلاهای بزرگ، توجه به عناصر زیباسازی طراحی داخلی مانند کتابخانه، شلف‌های چوبی، گل و گیاه و میزهای جذاب، موجب زیباتر شدن این مکان می‌‌شود.

خرید اقساطی انواع میز تلویزیون مدرن و شیک

برای خرید انواع میزهای جلو‌مبلی، میز تلویزیون و شلف‌های چوبی برای TV room، می‌توانید روی فروشگاه اینترنتی بلج حساب کنید. بهترین اکسسوری‌های و المان‌های دکوراسیون خانه را از ما با قیمت مناسب و کیفیت بالا سفارش دهید. برای مشاوره و ارتباط با کارشناسان بلج نیز با شماره 02153138 تماس بگیرید.

73
0
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^