تزیین تخت خواب با 10 ایده چشم نواز

تزیین تخت خواب با 10 ایده چشم نواز
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تحریریه بُلج
دوشنبه 11 اردیبهشت 1402

تخت نقطه کانونی هر اتاق خواب است و بنابراین تزیین آن نقش مهمی در دکوراسیون داخلی این فضا دارد. درصورتی‌که این ناحیه دنج اتاق را به شیوه‌ای حرفه‌ای و هنرمندانه‌ تزیین کنید، ساعات استراحت لذت‌بخش‌تر و خوابی آرام‌تر را تجربه خواهید کرد. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چطور با 10 ایده جذاب و چشم‌نواز تخت خواب خود را تزیین کنید. فقط 5 دقیقه مطالعه این مطلب کافی است تا برای تزیین تخت خواب ایده‌هایی را پیدا کنید که هیچ جای دیگری نخواهید یافت.

1. استفاده از پتو و روبالشی با طرح‌های جذاب و رنگ‌های روشن برای تزیین تخت خواب

اولین راهی که برای تزیین تخت پیش روی شماست، خرید یک سرویس خواب با طرح‌های خاص و رنگ‌هایی است که همزمان هم با سایر المان‌های دکوراسیون اتاق هم‌خوانی داشته باشد و هم خوابی راحت و آرام را برای شما به ارمغان بیاورد. از نظر روانشناسی، آبی و سبز از بهترین رنگ‌هایی هستند که کیفیت خواب شما را افزایش می‌دهند.

همچنین اگر به دنبال اتاق خوابی شیک و لوکس هستید یا می‌خواهید رنگ جسورانه‌تری برای پتو و روبالشتی انتخاب کنید، رنگ نقره‌ای یا سرمه‌ای گزینه مناسبی برای شماست.

استفاده از پتو و روبالشی با طرح‌های جذاب و رنگ‌های روشن برای تزیین تخت خواب

2. قرار دادن چند بالشتک کوچک با رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت برای تزیین بالای تخت

انواع و اقسام بالشتک یا کوسن‌هایی که رنگ مکملی با پتو و روبالشتی دارند، تخت خواب شما را جذاب‌تر می‌کنند؛ اما یکی از اشتباهات رایج در این زمینه استفاده از کوسن‌های بزرگ است. در عوض بهتر است بالای تخت را با دو یا سه کوسن کوچک و ساده مستطیلی‌شکل تزیین کنید. ازآنجایی‌که کوسن‌ها علاوه‌بر جنبه تزیینی هنگام خواب هم کاربرد دارند، سایزی را انتخاب کنید که با فرم بدن و نحوه خوابیدن شما سازگاری داشته باشد.

3. استفاده از تختخواب با فریم چوبی یا فلزی با طرح زیبا

اگر تجربه خرید تخت را داشته باشید، حتما می‌دانید که قیمت تخت خواب دو نفره متاثر از عوامل مختلف مانند فلزی یا چوبی بودن قاب تخت است؛ اما علاوه بر جنس، طرح‌ها و بعضا کنده‌کاری‌های مختلف روی تختخواب‌های چوبی نیز بر قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد. شما می‌توانید صرفا با انتخاب تخت خوابی که فریم یا تاج زیبایی داشته باشد، جذابیت اتاق را دوچندان کنید و از سایر المان‌های تزیین تخت خواب بی‌نیاز شوید.

استفاده از تختخواب با فریم چوبی یا فلزی با طرح زیبا

4. استفاده از پرده‌های زیبا با رنگ‌های متفاوت برای دکوراسیون تخت خواب

حتما در فیلم‌های قدیمی که خانواده‌های اشرافی را به تصویر می‌کشیدند، دیده‌اید که معمولا دور تخت خواب این قشر جامعه پرده‌کشی می‌شد. ایده تزیین تخت خواب با پرده نیز از همینجا آمده است. برای اینکه این ایده را پیاده کنید، حتما به جنس پارچه توجه داشته باشید. پرده دور تخت باید با پارچه‌های لطیفی مانند حریر دوخته شود تا فضای دنج و آرامش‌بخشی را تداعی کند.

5. قرار دادن نورپردازی‌های زیبا و جذاب در اطراف و زیر تخت برای دکور تخت خواب

یک ایده لوکس و شیک دیگر، نورپردازی‌های هنرمندانه‌ای است که اتاق خواب شما را خاص‌تر از همیشه می‌سازد. برای مثال می‌توانید در زیر تخت یک نفره یا دونفره‌تان چراغ‌هایی تعبیه کنید. با این کار، تخت شناور به نظر می‌رسد. همچنین می‌توانید چراغ‌هایی را در دیوار پشت تخت جاساز کنید. به این ترتیب با این ایده خلاقانه، برای مطالعه روی تختتان نیز نور کافی خواهید داشت.

قرار دادن نورپردازی‌های زیبا و جذاب در اطراف و زیر تخت برای دکور تخت خواب

6. استفاده از گلدان‌هایی با گیاهان زینتی برای دکور بالای تخت و کنار آن

گل و گیاهان همیشه پای ثابت خانه‌هایی هستند که شور زندگی در آن‌ها جریان دارد. برای اینکه حال و هوای تازه‌ای به اتاق خوابتان ببخشید، انواع شلف‌های دیواری را بالای تخت یا روی دیوارهای کنار تخت نصب کنید و گلدان‌هایی با گیاهان زینتی روی آن قرار دهید. البته برای حفظ سلامت و امنیت، قرار دادن گلدان در بالای تخت توصیه نمی‌شود.

7. استفاده از تابلو با نقاشی‌ها و طرح‌های زیبا و جذاب برای دکور بالای تخت خواب

چه قصد دکور تخت خواب نوجوان را داشته باشید و چه بخواهید تخت خواب دو نفره خودتان را تزیین کنید، این ایده بسیار به کارتان می‌آید. تابلوهای مختلفی با طرح و نقش‌های متنوع و زیبا وجود دارند که هر کدام می‌توانند حال و هوای فرد یا افراد ساکن اتاق را تداعی کنند. علاوه‌بر این تابلوها، می‌توانید عکس‌های خودتان از روزهای خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را روی شاسی‌های کوچک و بزرگ چاپ کنید و روی دیوارهای کنار تخت بیاویزید.

استفاده از تابلو با نقاشی‌ها و طرح‌های زیبا و جذاب برای دکور بالای تخت خواب

8. استفاده از تختخواب با دسته‌های طرح‌دار برای افزایش جذابیت تخت

ایده بعدی استفاده از تخت خواب‌هایی است که دسته‌های طرح‌دار دارند. این ایده به ویژه هنگام خرید تخت نوزاد و کودک کاربردی است؛ چرا که معمولا این تخت‌ها به دسته‌هایی مجهز هستند که اجازه نمی‌دهند کودک در صورت غلتیدن هنگام خواب، به زمین بیفتد. با انتخاب تختی که دسته‌هایی با طرح‌های جدید و نوآورانه دارد، از تزیین تخت خواب کودک خود بی‌نیاز خواهید شد.

9. استفاده از آینه های بزرگ و زیبا در اطراف برای تزیین تخت خواب دخترانه

درصورتی‌که اتاق خواب کوچکی دارید، با استفاده از آینه و بازتاب نور در آن می‌توانید فضا را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان دهید. البته اگر به فنگ شویی اتاق خواب اعتقاد دارید، بهتر است قید نصب آینه جلوی تخت را بزنید و آینه را روی دیوارهای دیگر مانند دیوار بالای تخت نصب کنید

استفاده از آینه های بزرگ و زیبا در اطراف برای تزیین تخت خواب دخترانه

10. استفاده از کوسن با طرح‌های متفاوت و جذاب برای قرار دادن در کنار تخت خواب

پیش از این به اهمیت استفاده از کوسن‌ها روی تخت اشاره کردیم. علاوه‌بر مکان گفته‌شده، می‌توانید چند کوسن بزرگ‌تر را هم کنار تخت خواب روی زمین یا روی صندلی قرار دهید و به این ترتیب، جذابیت و زیبایی اتاق خواب را دو چندان کنید.

خرید انواع سرویس خواب جادار و کشودار

با ایده‌های ساده و کاربردی تزیین تخت خواب دکوراسیون اتاق خود را متحول کنید

در این مقاله 10 ایده جذاب برای تزیین تخت خواب را بررسی کردیم. تزیین تخت یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ایجاد تغییرات چشمگیر در دکوراسیون اتاق خواب است. شما می‌توانید همه وسایل موردنیاز برای تزیین این گوشه دنج خانه اعم از کوسن، آینه، شلف و همچنین انواع تخت خواب‌های جدید را از فروشگاه بلج سفارش دهید. در پایان اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما همراهان عزیز و همیشگی بلج باشیم.

248
0
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^