چگونه با ترفندهای خلاقیت در اسباب کشی دردسر جا به جایی را کمتر کنیم؟

ترفندهای ساده در اسباب کشی
زمان مطالعه: 7 دقیقه
تحریریه بُلج
چهارشنبه 6 بهمن 1400

اسباب کشی را هم می توان بخشی از فرآیند دیزاین دکوراسیون داخلی منزل دانست اما بر خلاف دیگر مراحل طراحی دکوراسیون، اسباب کشی برای بسیاری از ما تداعی کننده خاطراتی است که احتمالا بخشی از آن خیلی هم شیرین نیستند. خبر خوب اینکه این سختی ها بخش جدا نشدنی این فرآیند نیستند. اما جا به جایی اثاثیه منزل کار آسانی نیست که بتوان آن را در یک روز جمع کرد. اما چگونه با ترفندهای جالب در اسباب کشی دردسر جا به جایی را کمتر کنیم؟ در ادامه پاسخی جامع برای این سوال ارائه خواهیم داد. احتمالا شما هم در آینده نیازمند آشنایی با این ترفندها خواهید بود، پس از شما دعوت می کنیم تا پایان همراه ما باشید.

ترتیب اسباب کشی و برنامه ریزی پیشنهادی ما به شما

برای داشتن یک اسباب کشی آسان، اینکه کار خود را از کدام بخش منزل شروع کنید و چگونه پیش بروید، حائز اهمیت است. برنامه پیشنهادی ما در تیم تحریره بلج به شما به این صورت است که:


1) دو هفته قبل از روز جا به جایی به منزل جدید، بسته بندی وسایل را شروع کنید.

2) اسباب کشی در واقع با سه مرحله ی فروش، هدیه دادن و بیرون ریختن وسایل همراه است. فروش وسایلی که می خواهید جایگزین کنید، هدیه دادن وسایلی که در منزل جدید جایی برای آن ندارید یا دیگر نیاز ندارید به دوستان و آشنایانی که به کمک شما آمده اند، و بیرون ریختن وسایلی که دیگر کارایی ندارند. 

3) کار خود را با فضاهایی از منزل که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند همچون اتاق مهمان شروع کنید و سپس به سراغ بخش های پراستفاده تر مثل آشپزخانه بروید. 

4) ابتدا کار بسته بندی وسایل هر بخش را بطور کامل انجام دهید و سپس به سراغ بخش بعدی بروید. با اینکار بسته بندی عناصر سخت برای دقیقه ی آخر نمی ماند. درواقع به نحوی قورباغه ی خود را در ابتدای کار قورت داده اید.

5) در زمان بسته بندی وسایل شکستنی کوچک، روی جعبه ی آنها را با استفاده از چسب های رنگی نشان دار کنید تا بعدا نیاز به چک کردن تک تک آنها برای اطمینان از خالی بودن آنها نباشد یا به اشتباه بیرون انداخته نشوند.

6) در طول این فرآیند به جایی خواهید رسید که از خود بپرسید چرا اینقدر وسیله دارید؟! این در حالی خواهد بود که قبلا از شر وسایلی که آنها را نمی خواستید، راحت شده اید. وقتی به این نقطه رسیدید، از شروع دوباره ی فرآیند حذف برخی از وسایل نترسید، چرا که دقیقا همان کاری است که باید با شجاعت زیاد انجام دهید. اصلا شاید دوستان شما خواهان آن وسایل باشند و نیازی به دورانداختن نباشد.

اما نگذارید این موضوع باعث اسراف توسط شما شود. چون از حذف شتاب زده برخی از وسایل شما را مجبور به خرید مجدد آنها در آینده کند. به طور مثال اگر شما یک صندلی راک چوبی در گوشه اتاق خوابتان دارید و چون رنگ و روی آن رفته تصمیم به حذف آن بگیرید. بجای این کار توصیه می کنیم آن را با روش های اصولی شست و شوی چوب، تمییز کنید و آن را به منزل جدیدتان ببرید. حتی اگر شما از آن استفاده نکنید مطمئنا اعضای خانواده شما از آن استفاده خواهند کرد.

نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی

خب بعد از ارائه نکات کلی، حالا نوبت به بررسی نحوه ی بسته بندی وسایل برای اسباب کشی می رسد. مهم ترین نکاتی که باید رعایت کنید تا یک اسباب کشی راحت را تجربه کنید، شامل موارد زیر هستند:


- ابتدا به فروش یا حذف عناصر بزرگ دکوراسیون همچون تخت خواب که قصد تغییر آنها را دارید، بپردازید تا فضای خالی بیشتری در اختیارتان قرار گیرد.

- برخی از وسایل هستند که در منزل جدید از همان اول به آنها نیاز پیدا خواهید کرد. آنها را آخر از همه بسته بندی و در ماشین قرار دهید تا اول از همه بتوانید آنها را از ماشین بیرون بیاورید و استفاده کنید.

- وسایلی که ارزش مادی یا معنوی خاصی برای شما دارند، همچون جواهرات یا عکس های خانوادگی، را به همراه دیگر وسایل بسته بندی ارسال نکنید. آنها را در یک باکس یا جعبه قرار داده و انتقال آنها را خود بر عهده بگیرید تا با گم شدن یا آسیب دیدن آنها، خاطرات بدی برای شما از این اسباب کشی باقی نماند.

- سر ظروفی که حاوی مایعات هستند را باز کرده، یک پلاستیک دور سر آنها بپیچید و سپس ببندید تا از باز شدن احتمالی سر آنها در مسیر جلوگیری کنید.

- برای لباس های خاص خود می توانید از باکس های مخصوصی دارای میله ی آویز استفاده کنید که می توانید لباس ها را با چوب لباسی شان در آنها قرار دهید، بدون اینکه حالت خود را از دست بدهند. اما اگر نمی خواهید باکس بگیرید، برای دور هر یک از آنها باید از یک نایلون بزرگ( فقط شما نیستید که به استفاده از پلاستیک زباله فکر می کنید ) کمک بگیرید، به نحوی که فقط چوب لباسی آن بیرون بماند.


- لباس های کوچک تر را نیاز نیست از کشوهای دراور خارج کنید. تنها باید با پلاستیک های سلفون روی کشوها را بپوشانید تا هنگام جا به جایی وسایل درون آنها به هم ریخته نشوند.

- جعبه ها را بر اساس اولویت در باز کردن بسته بندی هایشان، نشان دار کنید. بعنوان مثال حرفA (یا رنگ قرمز) برای وسایلی که همان یکی دو روز اول به آنها نیاز خواهید داشت و B ( یا رنگ زرد ) برای آنهایی که در هفته ی اول نیازمند باز کردن بسته بندی شان خواهید بود و C ( یا رنگ سبز) برای آنهایی که تا مدت ها هیچ برنامه ای برای باز کردن شان ندارید.

مراقب لوازم شکستنی و حساس باشید

یکی از چالش های اصلی در اسباب کشی، وسایل شکستنی و حساس هستند. از حوله ها، لباس های کوچک و پارچه ها برای بسته بندی این عناصر کمک بگیرید. برای بشقاب ها و دیگر وسایل مشابه از کاغذهای بیشتری استفاده کنید. فراموش نکنید برای هر یک از آنها، یک کاغذ بسته بندی مجزا به کار ببرید تا ریسک آسیب دیدن را به حداقل برسانید.


با وسایل قدیمی و از کار افتاده خداحافظی کنید

خداحافظی با وسایلی همچون میز تحریری که سال ها با آن زندگی کرده اید یا آباژوری که به حضور آن در اتاق خواب خود عادت کرده اید، کار راحتی نخواهد بود اما به ناچار نیازمند حذف آنها از دکوراسیون منزل جدید خواهید بود تا با فضایی آشفته و غیرکارامد روبه رو نشوید. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که نباید هر وسیله ای را از دکوراسیون خود حذف کنید. مثلا اگر شما یک تشک دارید که سه سال است از آن استفاده می کنید لازم نیست چون کمی رنگ و رویش رفته آن را دور بیاندازید. بلکه شما می توانید به راحتی تشک خوشخواب خود را بشویید و سپس از مثل روز اول لذت ببرید. اما اگر روی سرویس خوابتان دیگر مثل قبل راحت نیستید و سر و صدای بدنه آن شما آزار میدهد پیشنهاد ما به شما این است که به فکر خرید سرویس خواب جدید باشید. چون سلامت فیزیکی تخت خواب رابطه مستقیمی با کیفیت خواب شما دارد.

به فکر دکوراسیون منزل جدیدتان هم باشید

در اکثر مواقع ما فقط به فکر این هستیم که زودتر نقل مکان کنیم. اما این طور نباید باشد. در ابتدای این مقاله گفتیم که بهتر دو هفته قبل از روز اساس کشی شروع به فراهم کردن شرایط کنیم. دقیقا به خاطر همین موضوع که سر در گم نشویم که تازه بعد از ورود به منزل جدید به فکر تامین وسایل جدید خود باشیم. پس از دیگر نکاتی که باید در اسباب کشی رعایت کنیم توجه به دکوراسیون منزل جدید است. ما قبل از اساس کشی باید منزل جدید خود را بررسی کنیم که کدام یک از وسایل را می توانیم در منزل جدید استفاده کنیم. و برای تک تک وسایل از خودمان بپرسیم که آیا فضای کافی برای قرار دادن آن داریم یا خیر.


به طور مثال بعضی مواقع مجبور میشویم به یک خانه کوچک تر نقل مکان کنیم و این موضوع باعث میشود که احتمالا دیگر جایی برای کمد دیواری نداشته باشیم. خب یکی از ترفند های خلاقانه برای پوشش این موضوع خرید سرویس خواب کشودار برای اتاق خواب جدیدتان است. چون معمولا این نوع سرویس خواب ها تعداد زیادی کشو، جای چمدانی و سوپر کشو دارند. علاوه بر این ها می توانیم با استفاده از جک از فضای خالی زیر تخت خواب هم برای قرار دادن رخت خواب یا هر وسیله بزرگ دیگری استفاده کنیم. با این کار فضایی به اندازه یک کمد ریلی به اتاق خواب شما اضافه خواهد شد. و شما دیگر استرس کمبود فضا را برای اتاق خواب خود نخواهید داشت.

اگر بخواهیم با مثال در این مورد پیش برویم نمونه های زیادی می توانیم برای شما بیاوریم. اما بهترین پیشنهاد به شما این است که با مراجعه به یک مرجع خوب مثل فروشگاه اینترنتی بلج وسایلی خلاقانه ای که برای دکوراسیون جدید منزل خود نیاز دارید را پیدا کنید و آنها را بخرید. البته بهتر است بدانید که تمامی وسایلی که در وب سایت بلج (www.bolej.ir) مشاهده خواهید کرد را می توانید بصورت اقساطی با قسط های بلند مدت خریداری کنید.

در این مقاله به بررسی ترفندهای خلاقیت در اسباب کشی برای کاهش دردسر جا به جایی پرداختیم. امیدواریم با ترفندهای ارائه شده یک اسباب کشی خاطره انگیز را در آینده تجربه کنید. شما نیز می توانید تجربیات و ایده های خود را در ادامه ی این مطلب با ما و دیگر خوانندگان مجله اینترنتی بلج به اشتراک بگذارید.

517
0
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^