بهترین کفی تخت خواب کدام است؟

معرفی بهترین کفی تخت خواب در مجله بلج
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تحریریه بُلج
شنبه 12 آذر 1401

کفی‌های تخت‌خواب نقش مهمی در جلوگیری از کمردرد دارند. بهترین کفی تخت باید در عین راحتی، دوام بالایی داشته باشد و به‌راحتی خراب نشود. در صورت ضعیف و سست بودن کفی، تخت تحمل وزن تشک را ندارد و چیزی نمی‌‌گذرد که با تختی شکسته روبه‌رو خواهید شد. در واقع، اگر کفی تخت مناسبی نداشته باشید، بهترین تشک دنیا هم به درد نمی‌خورد. به همین دلیل قصد داریم در ادامه انواع کفی تخت را به‌صورت کامل بررسی کنیم و مزایا و معایب هرکدام را صادقانه بگوییم. بعد از خواندن این مقاله، می‌توانید به‌راحتی کفی تخت مناسب خود را انتخاب کنید و بخرید.

کفی تخت چوبی؛ محصولی پرکاربرد اما دردسازترین کفی تخت

کفی تخت چوبی رایج‌ترین کفی استفاده‌شده در سرویس خواب است. برای ساخت این کفی از دو نوع چوب نئوپان و چوب سفید روسی استفاده می‌شود. مهم‌ترین نکته در انتخاب کفی‌های چوبی، توجه به جنس و استحکام آن است. دقت کنید که چوب کفی نازک نباشد و وزن بالا را تحمل کند. برخی از کفی‌های تخت از وسط نصف شده‌اند تا حمل و جابجایی آن‌ها راحت‌تر باشد. مزیت این کفی‌ها این است که در صورت آسیب دیدن، لازم نیست کل کفی را عوض کنید.

مقاوم نبودن کفی تخت چوبی در برابر حشرات و حرارت

بررسی مزایا و معایب کفی تخت چوبی

از آنجا که اکثر تخت خواب ها، کفی چوبی دارند، لازم است که با مزایا و معایب این کفی آشنا شوید. در ادامه بیشتر این موضوع را بررسی می‌کنیم.

با مزایای کفی تخت چوبی آشنا شوید:

اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم، کفی‌های چوبی خالی از مزیت نیستند. از رایج‌ترین مزایای کفی چوبی تخت خواب می‌توان به این موارد اشاره کرد:

●    بی‌سروصداتر از کفی فلزی
●    رایج و دردسترس

البته با وجود این مزایا، نمی‌توان از معایب متعدد کفی تخت چوبی چشم‌پوشی کرد.

معرفی معایب کفی چوبی برای تخت خواب:

با وجود مزایای گفته‌شده، کفی‌های چوبی چند عیب مهم دارند که بیشتر درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

●     در صورت خراب شدن، باید کل تخته عوض شود. برای هزینه کمتر، از تخته‌های دو تکه استفاده کنید. 
●    در برابر حشرات مقاوم نیستند و در صورتی که موریانه، چوب کف تخت را بخورد، باید کل تخته را عوض کنید. همچنین سریع ترین راه از بین بردن موریانه نیز هزینه بر و گران است، که در نتیجه توجیه اقتصادی ندارد.

مشخص است که معایب تخته چوبی بیشتر از مزیت‌های آن است و باید به فکر انتخاب کفی‌های دیگر بیفتید. به همین دلیل در ادامه، با چند کفی دیگر آشنا خواهید شد.

موریانه‌ها کفی چوبی تخت را نابود می‌کنند

کفی تخت فلزی؛ انتخابی ارزان‌قیمت ولی پرسروصدا

شاید کفی‌های فلزی، بیشتر ما را به یاد تخت دو طبقه سربازی بیندازد، دلیل اصلی این قضیه قیمت پایین کفی است. کفی‌های فلزی به صورت یکسره به تخت متصل شده‌اند. اما در مورد این کفی‌ها نیز می‌توان گفت که جنس بسیار مهم است. ورقه‌های فلزی نازک و بی‌کیفیت به‌راحتی خم می‌شوند و آسیب می‎بینند. به همین خاطر، صبح روز بعد، با کمردرد از خواب بیدار می‌شوید.

کفی فلزی؛ ارزان‌ترین کفی تخت بازار

مزایا و معایب استفاده از کفی تخت فلزی چیست؟

در مقایسه با چوب، فلز مقاومت بیشتری دارد و به همین دلیل در مکان‌های عمومی هم‌چون خوابگاه، سربازخانه و زندان بسیار رایج‌اند. اما دلیل کم‌کاربرد بودن این کفی‌ها در خانه، مواردی است که در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد.

معرفی مزایای انتخاب کفی فلزی برای تخت خواب:

برای انتخاب بهتر، لازم است که مزایای تخته فلزی را بدانید. در ادامه مهم‌ترین مزایای استفاده از کفی فلزی را با هم بررسی می‌کنیم.

●    مقاوم در برابر حشرات: موریانه‌ها می‌توانند کل تختتان را نوش جان کنند! تخته‌های فلزی در برابر حشرات مقاوم‌اند.
●    مقاوم در برابر حرارت: به دلیل مقاوم بودن فلزات در برابر حرارت، حتی اگر کل خانه آتش بگیرد هم این کفی‌ها آسیب نمی‌بینند.

اگر برای مکان‌های عمومی و شلوغ به دنبال کفی تخت می‌گردید، با توجه به موارد گفته‌شده، کفی‌های فلزی گزینه‌ای مناسب به حساب می‌آیند.

بررسی معایب خرید کفی فلزی تخت خواب

ورقه‌های فلزی به‌کاررفته در تخت خواب، مزایایی دارند که ممکن است بعضی از افراد آن را انتخاب کنند. این مزایا از این قرار است:

●    امکان خم و تا شدن: ورقه‌های فلزی نازک، به‌راحتی خم می‌شوند. مشکل اینجاست که این تخته تاشده قابل تعمیر نیست و باید به صورت کامل آن را تعویض کنید. 
●     سروصدای زیاد: با هر بار تکان خوردن، ممکن است تخت صدا دهد و از خواب بیدار شوید. 
●    وجود نداشتن امکان تعمیر: تخته‌های آسیب‌دیده فلزی قابلیت تعمیر ندارند و باید به صورت کلی عوض شوند.
●     امکان کمردرد: اگر کفی آسیب ببیند، تشک به سطح زمین نزدیک و فشار بسیاری به کمر وارد می‌شود. 

اگر می‌خواهید هزینه بالایی برای تعویض ورقه‌های فلزی ندهید و خوابی آرام داشته باشید، از کفی جک دار استفاده کنید که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد.

کفی فلزی تخت خواب؛ ارزان و مقاوم اما پرسروصدا

کفی جک‌دار جادار و مقاوم؛ بهترین کفی تخت خواب

کفی‌های جک دار جدیدترین کفی تخت خواب محسوب می‌شود که دو کارکرد متفاوت دارند. مشخص است که کیفیت جک‌ها بسیار مهم‌اند تا با باز و بسته شدن آسیب نبینند. البته نگران نباشید؛ این جک‌ها تحمل وزن‌های بالا را دارند و از یراق‌آلات محکمی ساخته شده‌اند. کفی‌های جک دار به دو نوع کفی جک دار تمام کلاف و کفی جک دار نیم کلاف تقسیم می‌شوند. کفی‌های جک دار سایزهای مختلفی دارند؛ از تخت نوجوان گرفته تا تخت خواب تاشو دونفره.

کفی جک دار عمر بالایی دارد

استفاده از کفی جک دار چه مزیت‌ها و چه ایرادهایی دارد؟

برای خرید کفی جک دار باید قیمت بیشتری بپردازید. به همین دلیل، لازم است که مزایا و معایب کفی جک دار را بدانید و در نهایت دست به خرید بزنید.

بررسی مزایای خرید کفی جک دار:

قیمت بالای کفی‌های جک دار بی‌دلیل نیست و به خاطر مزایای زیر، ارزش پرداخت بیشتر را دارد:

●    ایجاد فضای اضافه برای قرار دادن وسایل زیر تشک: اگر دو جک تخت را بالا بدهید، فضای زیادی برای جا دادن وسیله‌ها دارید. برای مثال می‌توانید تشک‌های مهمان و پتوهای اضافه را در این قسمت قرار دهید. اگر دغدغه جا دادن وسایلتان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مدل میز تحریر برای اتاق کوچک را بخوانید.

●     مقاوم و محکم: جک‌های محکم این کفی به بدنه انواع تخت خواب دو نفره و تخت خواب تاشو یک نفره پیچ شده‌اند و تحمل وزن بسیار بالا را دارند.
●     بی‌سروصدا: از آنجا که جنس این کفی بسیار محکم است، به همین سادگی‌ها خراب نمی‌شود و کاملاً بی‌صداست.
●    امکان تغییر سایز تخت: در برخی از مدل‌ها می‌توانید با بالا دادن جک، تخت را به دو قسمت تقسیم کنید: قسمتی که می‌توانید روی آن دراز بکشید و قسمتی که جک را بالا داده‌اید تا وسیله‌ای در آن بگذارید. 
●    سفارشی‌سازی ابعاد: شما می‌توانید با توجه به سایز تخت، کفی مخصوص خود را سفارش دهید.
●    قابل تعمیر بودن: اگر به هر دلیل جک‌های کفی آسیب دید، می‌توانید با پرداخت هزینه اندکی، آن را تعمیر کنید.
●    نصب آسان: کفی جک دار به راحتی در قاب و چهارچوب تخت قرار می‌گیرد و برای باز و بسته کردنش نیاز به وارد کردن هیچ فشار خاصی نیست.

همان‌طور که می‌بینید، کفی‌های جک‌دار مزایای بسیاری دارند که برای آپارتمان و خانه‌های کم‌جا، بسیار به‌صرفه‌اند.

معایب استفاده از کفی جک دار تخت را بشناسید

تنها ایرادی که می‌توان از کفی‌های فنردار گرفت، قیمت بالای آن‌ها در مقایسه با سایر تشک‌هاست. البته با توجه به ماندگاری و عمر بالای این تشک‌ها، دیرتر مجبور به تعویض تشک خود خواهید بود و پول بیشتری پس‌انداز می‌کنید.

کفی جک دار؛ مقاوم‌ترین کفی تخت خواب

تخت‌هایی با کفی مناسب را از حرفه‌ای‌ها برای سال‌ها استفاده بخرید

در این مقاله انواع کفی‌های تخت را با هم بررسی کردیم و مزایا و معایب هر کدام را گفتیم. کفی تخت جک دار، جدیدترین کفی بازار است که فضای زیادی برایتان به وجود می‌آورد. یادتان باشد که باید روی بهترین کفی تخت خواب، تشکی نرم و مناسب قرار دهید تا فشاری به کمر و ستون فقراتتان وارد نشود. برای دیدن تنوع تشک‌ها، سری به فروشگاه بلج بزنید. 

383
1
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما
دیدگاه کاربران
  • جدید ترین
  • قدیمی ترین
  • بیشترین لایک

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^