آشنایی با 6 روش موثر برای از بین بردن موریانه چوب

راهنمای از بین بردن موریانه چوب
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تحریریه بُلج
دوشنبه 12 دی 1401

اصلی‌ترین دشمن برای مبلمان و سرویس خواب چوبی موریانه است که می‌تواند در عرض چند سال ضربه بزرگی به شما بزند. یکی از مشکلات بزرگ این است که در بیشتر مواقع نمی‌توان وجود موریانه را تشخیص داد. همین موضوع از بین بردن موریانه را دشوارتر می‌کند. در این مقاله به شما خواهیم گفت بعد از اینکه متوجه هجوم موریانه‌ها به لوازم چوبی خانه‌تان شدید، چگونه آن‌ها را از بین ببرید. بعد از مطالعه این مقاله می‌توانید با این حشرات مزاحم مقابله کنید. 

1.    درمان حرارتی برای از بین بردن موریانه؛ به دو روش گرمایی و سرمایی

یک روش طبیعی برای از بین بردن موریانه‌ها در سرویس خواب و میز و مبلمان چوبی، تغییر دمای اطراف کلونی است. همان‌طور که اشاره شد این روش درمانی طبیعی بوده و هیچ‌گونه سم و مواد شیمیایی در آن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.  روش حرارتی برای از بین بردن موریانه به دو روش درمان گرمایی و سرمایی انجام می‌شود.

از بین بردن موریانه‌ها با کمک گرما یا سرما

درمان گرمایی برای دفع موریانه با نصب وسایل گرمایشی

برای استفاده از روش درمان گرمایی باید کار را به متخصصان کنترل آفت بسپارید. از این روش می‌توانید برای کل وسایل چوبی خانه از جمله تخت خواب، میز تحریر میز تلویزیون، مبلمان و جاکفشی استفاده کنید. برای حل مشکل در این روش ابتدا یک متخصص برای بازرسی شرایط به خانه شما اعزام می‌شود. متخصص محل دقیق قرارگیری موریانه‌ها را شناسایی می‌کند. سپس باتوجه‌به بازرسی‌های صورت گرفته مشخص می‌شود که کدام وسایل باید از خانه خارج شوند. در نهایت متخصص دفع آفات اقدامات لازم را برای از بین بردن موریانه در دیوار خانه، از بین بردن موریانه زیر زمینی یا در وسایل چوبی انجام می‌دهد.

در این روش متخصصان وسیله گرمایشی مخصوصی را در داخل خانه نصب می‌کنند. درجه حرارت خانه را به دمای 120 تا 140 درجه فارنهایت می‌رسانند. این کار حداقل برای 30 دقیقه انجام می‌شود. اگر شدت هجوم موریانه‌ها بالا باشد، توصیه می‌شود که مبلمان و وسایل آلوده در یک محفظه حرارتی جداگانه به مدت 4 ساعت در این حرارت قرار بگیرند.

درمان موریانه‌ها با سرما؛ نیتروژن مایع بزرگترین دشمن موریانه!

نیتروژن مایع یکی از سریع‌ترین و بهترین راه‌های از بین بردم موریانه است و به واقع بزرگترین دشمن موریانه است! این روش که در آن از نیتروژن مایع استفاده می‌شود، یک راه سریع از بین بردن موریانه‌ در مبل، اثاثیه منزل و اداره‌ها محسوب می‌شود. نیتروژن مایع به قاتل طبیعی موریانه‌ها و آفات معروف است. متخصص دفع آفات در این روش مناطق آلوده را با نیتروژن مایع پاک‌سازی می‌کند. اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید و دمای هوا در زمستان به زیر 20 درجه فارنهایت می‌رسد، امکان این وجود دارد که برای از بین بردن موریانه‌ها، مبلمان و وسایل چوبی را خارج از خانه قرار دهید. موریانه‌ها در دمای پایین قادر به ادامه زندگی نیستند. در نتیجه سرما باعث مرگ موریانه‌ها و از بین رفتن آن‌ها می‌شود. اگر بعد از انجام این مراحل همچنان با مشکل وجود موریانه‌ها روبه‌رو بودید، با خرید کمد لباس و سایر لوازم چوبی با‌کیفیت، می‌توانید از شر موریانه‌ها و بسیاری از آفات چوب خلاص شوید. 

2.    دفع موریانه با کمک نور خورشید

یکی از دلایلی که منجر به حمله موریانه‌ها به لوازم چوبی می‌شود، کمبود نور خورشید است. اگر نور خورشید به اندازه کافی به لوازم چوبی نتابد، بستر مناسبی برای تولید و رشد موریانه‌ها فراهم می‌شود؛ بنابراین اگر لوازم چوب اتاق خواب شما همچون دراور در گوشه تاریکی قرار گرفته‌اند و به اندازه کافی نور دریافت نمی‌کنند، بهتر است به‌صورت دوره‌ای آن‌ها را در مقابل نور خورشید قرار دهید. 

3.    نمک؛ ماده‌ای کشنده برای موریانه‌ها

احتمالا خیلی از افراد با خاصیت گندزدایی نمک آشنا هستند. علاوه‌بر خاصیت گندزدایی، نمک یک ماده موثر و راه از بین بردن موریانه به‌صورت طبیعی محسوب می‌شود. در این روش برای از بین بردن موریانه چکار کنیم؟ کافی است که یک محلول نمک و آب گرم آماده کنید. توصیه می‌شود محلول تقریبا از نمک اشباع شده باشد. سپس یک سرنگ بردارید و آن را با آب شور پر کنید. بعد از تزریق محلول به مناطقی که آسیب دیده‌اند، موریانه‌ها آب بدنشان را از دست می‌دهند و می‌میرند.  

محلول نمک و آب گرم روشی طبیعی برای دفع موریانه

4.    اسید بوریک؛ راه سریع از بین بردن موریانه

یکی از بهترین حشره‌کش‌های طبیعی برای از بین بردن موریانه اسید بوریک است. این اسید سیستم عصبی موریانه‌ها را متوقف می‌کند. این کار با اسپری کردن اسید به سطح چوب انجام می‌شود. استنشاق این اسید می‌تواند سمی باشد؛ بنابراین هنگام کار با آن احتیاط کنید و استفاده از ماسک و دستکش را فراموش نکنید. انتخاب اکثر خانواده‌ها در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اسپرت وسایل چوبی است. اگر این وسایل به موریانه آلوده شده‌اند و مجبور به استفاده از سم اسید بوریک شده‌اید، توجه داشته باشید که کودکان در اطرافتان نباشند. 

اسید بوریک، حشره‌کش طبیعی موریانه‌ها

5.    بمب‌های حشرات؛ حشره‌کش از بین بردن ریشمیز

منظور از بمب‌های حشرات مایع حشره‌کشی است که در یک قوطی‌ نگهداری می‌شوند. برای از بین بردن موریانه چوب باید این محلول را روی سطح وسایل چوبی اسپری کنید. موریانه‌ها در تماس با این ماده می‌میرند و از بین می‌روند. توجه داشته باشید که این ماده سمی به داخل بافت چوب نفوذ نمی‌کند و توانایی از بین بردن لانه‌های موریانه‌ها را ندارد. هنگام استفاده از این سم حتما ماسک بزنید. 

6.    روش از بین بردن موریانه با تله مقوایی

برای دفع موریانه‌ها در این روش به نوارهای پهن مقوایی نیاز دارید. این روش یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن موریانه در دیوار خانه و کف خانه است. بعد از تهیه مقوا آن‌ها را مرطوب کرده و در محل لانه موریانه‌ها بگذارید. سلولز یکی از مواد‌غذایی محبوب موریانه‌ها است؛ بنابراین آن‌ها به سمت مقواها کشیده می‌شوند. بعد از مدتی می‌توانید مقواها را جمع‌آوری کنید و آتش بزنید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب این کار را چند بار تکرار کنید. شاید این بهترین روش از بین بردن موریانه در دیوار خانه نباشد اما یک روش سریع محسوب می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که رطوبت خانه نیز یکی از عوامل‌ پیدایش حشرات موذی در دیوار  و کف خانه به دلیل رطوبت خانه است. یکی از اقداماتی که لازم است برای دفع حشرات موذی خانه انجام دهید، از بین بردن رطوبت خانه است.

استفاده از تله مقوایی برای از بین بردن موریانه

خرید وسایل چوبی منزل از فروشگاه بلج

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که برای از بین بردن موریانه در خانه چکار باید کرد؟ روش‌های خانگی و طبیعی مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد. از جمله از بین بردن موریانه با نفت و گازوئیل؛ اما بهترین راه از بین بردن موریانه مراجعه به یک متخصص و استفاده از روش‌های نوین است. اگر بعد از انجام این روش‌ها همچنان با هجوم موریانه‌ها روبه‌رو شدید و ظاهر سرویس چوبی آسیب دیده است و یا لوازم چوبی خانه شما ترک خورده است، میتوانید با مطالعه مقاله ترمیم چوب ترک خورده مجله بلج، راهکارهایی برای ترمیم وسایل چوبی منزل خود بیاموزید. همچنین تعویض و خرید سرویس چوب می‌تواند راه‌حل نهایی و مناسب باشد. شما می‌توانید سرویس خواب و لوازم دکوراسیون چوبی خود را فروشگاه بلج تهیه کنید.

خرید اقساطی وسایل منزل با قیمت ارزان و ویژه

فروشگاه اینترنتی بلج، یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان دکوراسیون چوبی است که بهترین و با‌کیفیت محصولات را تولید و به مشتریان عرضه می‌کند. برای تهیه قفسه، سرویس خواب، کمد و آینه‌های قدی می‌توانید از محصولات با‌کیفیت فروشگاه بلج استفاده کنید. 

197
3
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما
دیدگاه کاربران
  • جدید ترین
  • قدیمی ترین
  • بیشترین لایک

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^