راهنمای انتخاب ابعاد استاندارد میز تلویزیون بر اساس سایز صفحه نمایش

ابعاد استاندارد میز تلویزیون بر اساس سایز صفحه نمایش
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تحریریه بُلج
پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402

تا همین چند سال پیش میزهای تلویزیون آنقدرها تنوع چندانی نداشتند و به گونه‌ای طراحی می‌شدند که برای انواع سایزهای صفحه نمایش مناسب باشند؛ اما امروزه دست شما برای انتخاب میز بازتر است و باتوجه‌به تنوع بالای این محصولات، باید میزی را انتخاب کنید که مناسب سایز صفحه نمایش باشد؛ در غیر این صورت، عدم تعادل و ناهماهنگی بین تلویزیون و میز جلوه نازیبایی ایجاد می‌کند. در این مقاله درباره ابعاد میز تلویزیون راهنمایی‌تان می‌کنیم و توضیح می‌دهیم برای هر تلویزیونی چه سایز میزی را باید خریداری کنید. مطلب پیش رویتان جستجوی شما برای خرید میز تلویزیون را هدفمندتر می‌کند. پس مطالعه آن را از دست ندهید.

نکات مهم هنگام انتخاب ابعاد استاندارد میز تلویزیون

انتخاب میز تلویزیون ساده و شیک به آن آسانی که همیشه فکرش را می‌کردید، نیست. در واقع ابعاد استاندارد میز تلویزیون براساس سایز صفحه نمایش به میزان قابل‌توجهی متفاوت است. به همین دلیل در بخش‌های بعد بیشتر راهنمایی‌تان می‌کنیم که باتوجه‌به سایز صفحه نمایش ابعاد میز را تعیین کنید. برای تعیین ابعاد درست میز تلویزیون نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

●    قبل از هر کاری باید اندازه تلویزیون را باتوجه‌به قطر آن اندازه بگیرید. برای مثال، اگر صفحه نمایش تلویزیون شما 50 اینچ است، قطر آن حدود 127 سانتی‌متر خواهد بود.
●    ارتفاع میز تلویزیون باید در حدی باشد که تماشای تلویزیون را از فاصله‌ای مناسب امکان‌پذیر کند. برای این کار، بهتر است ارتفاع میز تلویزیون خود را حداقل ۶۰ سانتی‌متر تعیین کنید.
●    عرض میز تلویزیون باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا تلویزیون روی آن جا شود. به این منظور، عرض میز تلویزیون باید حداقل به اندازه عرض صفحه نمایش تلویزیون باشد.
●    برای اینکه دکوراسیون داخلی حرفه‌ای‌تری داشته باشید، بهتر است میز تلویزیونی با ارتفاعی مشابه با میز جلویی و صندلی‌های کنار تلویزیون انتخاب کنید.
●    اگر تلویزیون شما پایه‌ دارد، عرض میز باید از عرض پایه تلویزیون بیشتر باشد تا پایه به راحتی روی میز قرار گیرد.

نکات مهم هنگام انتخاب ابعاد استاندارد میز تلویزیون

ابعاد میز تلویزیون 40 اینچی؛ طول و عرض استاندارد میز تلویزیون چقدر است؟

باتوجه‌به اینکه چه نوع میزی مانند میز تلویزیون ام دی اف یا چوبی انتخاب می‌کنید و همچنین باتوجه‌به فضای اتاق، میز تلویزیون می‌تواند ابعاد متفاوتی داشته باشد.

با این‌حال ابعاد میز تلویزیون 40 اینچی باید حداقل 90 سانتی‌متر طول، 30 سانتی‌متر عرض و 40 سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. به‌عنوان یک قاعده کلی، باتوجه‌به مبلمان، میزی را انتخاب کنید که برای مشاهده تلویزیون لازم نباشد سر و گردن زیاد خم شوند. همچنین توجه داشته باشید که میز باید تحمل وزن تلویزیون را داشته باشد؛ بنابراین حتما قبل از خرید نهایی، در این باره با فروشنده مشورت کنید.

ابعاد میز تلویزیون 40 اینچی؛ طول و عرض استاندارد میز تلویزیون چقدر است؟

ابعاد میز تلویزیون 50 اینچ؛ ارتفاع استاندارد میز تلویزیون چقدر است؟

برای تلویزیون‌های 50 اینچی گزینه‌های مختلفی از جمله انواع میز تلویزیون مدرن و سنتی پیش روی شماست. بااین‌حال قصد خرید هر مدل میزی را که دارید، میز باید حداقل 110 سانتی‌متر طول، 40 سانتی‌متر عرض و 50 سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. در واقع این اعداد حداقل ابعادی است که یک میز تلویزیون 50 اینچی باید داشته باشد و می‌توان از میزهای بزرگ‌تر هم استفاده کرد. بر این اساس، اگر قصد خرید میزهای بلندتری دارید، نکته مهم این است که اهمیت هم‌خوانی بین ارتفاع میز و خود تلویزیون را نباید دست کم بگیرید. اگر هم ارتفاع میز و هم تلویزیون زیاد باشد، باید سرتان را بیش از حد بالا ببرید و در صورتی که کم باشد، باید پایه‌ای زیر میز قرار دهید تا تلویزیون دقیقا در راستای چشم‌های بیننده قرار گیرد.

ابعاد میز تلویزیون 50 اینچ؛ ارتفاع استاندارد میز تلویزیون چقدر است؟

ابعاد میز تلویزیون 55 اینچ؛ میز تلویزیون برای تلویزیون 55 اینچ چه ابعادی دارد؟

اگر میز بزرگی برای تلویزیون‌های کوچک بخرید، این عدم تناسب ظاهر نازیبایی به دکوراسیون داخلی خانه می‌بخشد و تلویزیون را از آنچه هست کوچک‌تر نشان می‌دهد. همین مورد برای تلویزیون‌های بزرگ هم صدق می‌کند و بر این اساس از ابعادی که تاکنون معرفی کردیم، نمی‌توانید برای میز تلویزیون‌های 55 اینچی استفاده کنید. میز تلویزیون 55 اینچی باید از حداقل 120 سانتی‌متر طول، 40 سانتی‌متر عرض و 50 سانتی‌متر ارتفاع برخوردار باشد. درصورتی‌که فضای کمی دارید، از یک میز تلویزیون دیواری برای خانه کوچک خود استفاده کنید.

ابعاد میز تلویزیون 55 اینچ؛ میز تلویزیون برای تلویزیون 55 اینچ چه ابعادی دارد؟

ابعاد میز تلویزیون 60 اینچ چقدر باید باشد؟

برخی افراد برای کاهش هزینه‌های خرید وسایل منزل، از میزهای کوچک‌تر تلویزیون استفاده می‌کنند. درصورتی‌که این فکر اشتباه است و شما می‌توانید میزهای بزرگ‌تر را هم با همان قیمت میزهای کوچک‌تر، تهیه کنید. ابعاد میز برای تلویزیون 60 اینچی باید حداقل 130 سانتی‌متر طول، 45 سانتی‌متر عرض و 55 سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. اگر با خرید چنین میزی و بعد از قرار دادن تلویزیون روی آن، فضای خالی بیشتری روی میز در دسترستان قرار داشت، این فضا را با انواع وسایل دکوری میز تلویزیون پر کنید.

ابعاد میز تلویزیون 60 اینچ چقدر باید باشد؟

ابعاد میز تلویزیون 65 اینچ چقدر است؟

اگر تلویزیون 65 اینچی دارید، باید برای آن میزی با ابعاد حداقل 140 سانتی‌متر طول، 45 سانتی‌متر عرض و 55 سانتی‌متر ارتفاع تهیه کنید. مانند آنچه در بخش‌های قبل هم توضیح دادیم، به ارتفاع میز توجه داشته باشید و آن را به گونه‌ای انتخاب کنید که مرکز آن دقیقا در راستای فردی باشد که روبه‌روی تلویزیون و روی مبل می‌نشیند.

خرید انواع تی وی وال و تی وی روم جدید بلج

خرید انواع میز تلویزیون با ابعاد استاندارد و قیمت مناسب از فروشگاه بلج

در این مقاله در مورد ابعاد میز تلویزیون بر اساس سایز صفحه نمایش راهنمایی‌تان کردیم. هر تلویزیونی که داشته باشید، بلج میز کاربردی و جذابی برای آن دارد. چه قصد خرید میزهای معمولی را داشته و چه میز تلویزیون دیواری ترجیح شما باشد، محصولات بلج برای همه سبک و سلیقه‌ها مناسب است. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوالی درباره ابعاد میز تلویزیون دارید، در بخش نظرات با ما و سایر همراهان عزیز و همیشگی بلج به اشتراک بگذارید.

186
2
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما
دیدگاه کاربران
  • جدید ترین
  • قدیمی ترین
  • بیشترین لایک

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^