ابعاد میز تحریر استاندارد و مناسب برای همه چقدر است؟

معرفی ابعاد میز تحریر استاندارد
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تیم محتوای بلج
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401

چرا باید از میز تحریر با ابعاد مناسب استفاده کرد؟ میز تحریر با ابعاد استاندارد از بروز مشکلاتی هم‌چون گردن درد و کمر درد جلوگیری می‌کند. همچنین با استفاده از میز تحریر با ابعاد استاندارد سطح تمرکزتان بالا می‌رود و دیرتر خسته می‌شوید. افرادی که در خانه کار می‌کنند یا درس می‌خوانند، نیاز به فضایی دارند که بیشترین میزان تمرکز را برای آن‌ها فراهم کند. اگر از میز تحریر برای دور‌کاری استفاده می‌کنید، به فضایی برای قرار‌دادن کامپیوتر، پرینتر، فایل‌ها و پوشه‌ها و جایی برای نوشتن نیاز دارید؛ بنابراین باید بدانید که چه مساحتی برای قرار‌گرفتن وسایل روی میز تحریر نیاز است؟ در این مقاله همه نکات ضروری برای انتخاب میز تحریر استاندارد از جمله ارتفاع استاندارد میز تحریر را بررسی کرده‌ایم.

طول استاندارد میز تحریر؛ مناسب برای فضاهای مختلف و کاربردهای متفاوت

بهترین طول برای میز تحریر و ابعاد میز تحریر استاندارد بزرگسال ۱۵۰ سانتی‌متر است. این مقدار معادل ابعاد استاندارد جهانی است؛ اما بسته به نیاز مشتریان و نوع مصرف، بر‌اساس سفارش مشتری میز تحریر با طول بین ۷۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر نیز تولید می‌شود. برعکس میز کامپیوتر و میز تحریر اداری، ابعاد استاندارد طول میز و همچنین ارتفاع میز تحریر دانش‌آموزی با‌توجه‌به شرایط سنی و فیزیکی مصرف‌کنندگان این مدل میز متفاوت است.

میزهای مطالعه دانش آموزی با طول استاندارد ۶۰ تا ۷۶ سانتی‌متر طراحی و تولید می‌شوند. اگر اتاق کودکتان فضای محدودی دارد، میز تحریر تاشو یا میز تحریر نشسته را انتخاب کنید. با‌توجه‌به بیشتر بودن ابعاد میز تحریر کتابخانه دار و اضافه شدن قفسه‌ها، قیمت میز تحریر تاشو کتابخانه‌دار نسبت به مدل‌های ساده میز تاشو کمی بیشتر خواهد بود.

مشخص‌کردن طول و عرض و ارتفاع میز تحریر استاندارد

عرض استاندارد میز مطالعه؛ فضای کافی و مناسب برای وسایل موردنیاز

عرض میز مطالعه استاندارد باید برای قرارگیری کامپیوتر و لپ‌تاپ روی آن مناسب باشد. در‌نتیجه برای اینکه یک مانیتور معمولی ۲۰ اینچی به‌راحتی روی میز قرار گیرد. حداقل عرض میز مطالعه، معادل ۲۵ اینچ یا ۶۰ سانتی‌متر بوده و حداقل عرض میز دانش‌آموز، ۴۵ سانتی‌متر است. سایز استاندارد میز اداری نسبت به ابعاد میز تحریر کودک و ابعاد میز تحریر معمولی، بزرگ‌تر و معادل ۷۶ سانتی‌متر است. باتوجه‌به متفاوت بودن ابعاد، قیمت میز تحریر با هر سایز و کاربرد متفاوت خواهد بود.

مساحت بزرگ میز تحریر اداری

ارتفاع میز تحریر و کامپیوتر؛ ابعاد استاندارد و ثابت

ارتفاع میز تحریر که در اتاق مطالعه قرار می‌گیرد باید به‌گونه‌ای باشد تا همه افراد به‌راحتی پشت آن بنشینند و پا‌ها در حالت نشسته، برخوردی با میز نداشته باشند. ارتفاع استاندارد میز تحریر برای انواع مدل‌های دیواری، میز تحریر معمولی، میز اداری و کامپیوتر، یک ارتفاع ثابت و برابر با ۷۰ تا ۷۷ سانتی‌متر است. البته در برخی از میز‌‌های کامپیوتر یا میز اداری، قابلیت تنظیم ارتفاع وجود دارد.

نوع دیگری از میز تحریر مدرن، میز‌های ایستاده هستند که ارتفاع آن‌ها بین ۹۷ تا ۱۰۷ سانتی‌متر است. میز ایستاده اداری برای افرادی استفاده می‌شود که مدت زمان طولانی پشت میز می‌نشینند. در واقع استفاده از میز ایستاده این امکان را فراهم می‌کند تا کارمندان مدتی را به‌صورت ایستاده کار کنند.

کاربرد میز ایستاده در ادارات

شیب میز مطالعه و تحریر؛ انتخاب شیب مناسب برای میز براساس کاربرد

برای انجام راحت‌تر کارهایی که نیاز به نشستن طولانی‌مدت دارند به میز مطالعه استاندارد نیاز داریم. معمولا میزهایی که برای مطالعه و کار با کامپیوتر هستند بدون شیب طراحی می‌شوند؛ به دلیل اینکه هنگام نشستن، زاویه آرنج با میز باید ۹۰ درجه باشد. اگر قصد کار‌کردن با لپ‌تاپ یا کامپیوتر را دارید، زاویه دید را با افزایش ارتفاع مانیتور تنظیم کنید.

 

در مقابل میز‌های شیب‌دار نیز وجود دارند. این میزها معمولا برای انجام کارهایی همچون نقشه‌کشی یا کشیدن الگوی خیاطی مورداستفاده قرار می‌گیرند. وجود شیب در این میز‌ها به تسلط افراد هنگام کار‌ کردن با برگه یا پارچه‌هایی با ابعاد وسیع کمک خواهد کرد.

فضای موردنیاز برای میز مطالعه؛ جا‌به‌جایی راحت در پشت میز

علاوه‌بر مساحت و ارتفاع میز مطالعه، باید به فضای استاندارد پشت میز نیز توجه ویژه‌ای داشت. وجود فضای کافی پشت میز تحریر، با هدف جا‌به‌جایی صندلی و عبور و مرور، بسیار اهمیت دارد و مساحت استاندارد فضای دسترسی معادل ۱.۵ متر‌مربع است. همچنین دو طرف میز‌‌های اداری باید خالی باشد تا رفت‌و‌آمد به‌راحتی انجام شود و جایی برای قرار‌دادن مدارک نیز وجود داشته باشد. البته برای صرفه‌جویی فضای اشغال‌شده در خانه، می‌توان از میز تحریر کتابخانه دار استفاده کرد تا راحت‌تر به کتاب‌ها و مدارک مورد‌نیازتان دسترسی داشته باشید.

فضای استاندارد پشت میز تحریر

عوامل تاثیر‌گذار در ابعاد میز تحریر؛ سن و کاربری مهم‌ترین فاکتور انتخاب

قبل از انتخاب میز تحریر باید هدف خود را مشخص کنید. ابعاد استاندارد میز تحریر با‌توجه‌به فاکتورهایی مانند سن و موارد استفاده ممکن است تغییر کند. از جمله میز تحریر می‌تون به انواع میز‌های اداری، کامپیوتر و ایستاده اشاره کرد. میز اداری ابعاد بزرگتری نسبت به میز تحریر دخترانه نوجوان و پسرانه به دلیل تفاوت قد افراد بزرگسال و نوجوان دارد. همچنین ارتفاع میز ایستاده  به دلیل نوع کاربری آن با سایر میز‌ها متفاوت است. در ادامه به بررسی تخصصی ابعاد میز تحریر استاندارد بر‌اساس سن می‌پردازیم.

ابعاد استاندارد میز تحریر کودک؛ توجه به سلامت جسم کودکان

پای کودک هنگام نشستن پشت میز مطالعه باید با زمین زاویه ۹۰ درجه بسازد. توجه داشته باشید که استفاده طولانی مدت از میز و صندلی غیر‌استاندارد در رشد کودک اختلال ایجاد می‌کند. در‌نتیجه، ارتفاع میز تحریر استاندارد کودک با میز‌های تحریر بزرگسالان متفاوت است. در ادامه ابعاد میز تحریر استاندارد برای هر گروه سنی را بیان خواهیم کرد:

  • بین ۴-۳ سال، ۴۶ سانتی‌متر
  • بین ۶-۴ سال، ۵۳ سانتی‌متر
  • ۸ تا ۶ سال، ۵۹ سانت
  • ۸ تا ۱۱ سال، ۶۴ سانتی‌متر

عرض و طول میز تحریر کودک نیز باید متناسب با فضای اتاق باشد. معمولا کودکان از میز تحریر برای درست‌کردن کاردستی یا کشیدن نقاشی استفاده می‌کنند؛ به‌همین دلیل، هر چقدر میز عرض بیشتری داشته باشد، کودک راحت‌تر خواهد بود.

صندلی و میز تحریر استاندارد کودک

اندازه استاندارد میز تحریر نوجوان؛ جلوگیری از آسیب‌های جدی قبل از بزرگسالی

میز تحریر نوجوان نیز باید بر‌اساس قد او خریداری شود. یعنی زاویه آرنج با میز و کف پا با زمین، معادل ۹۰ درجه باشد. در این‌صورت به مفصل‌ها و دست‌ها فشار مضاعف وارد نمی‌شود. برای مثال، ارتفاع میز تحریر برای نوجوانان ۱۱ تا ۱۴ سال برابر با ۷۱ سانتی‌متر است.

جدول ارتفاع استاندارد میز کودک و نوجوان

برای پیشگیری از آسیب‌های جدی به بدن،‌ میز تحریر استاندارد بخرید

در این مقاله به بررسی ابعاد میز تحریر استاندارد برای ادارات، طراحی و خرید میز کامپیوتر و میز دانش‌آموزی پرداختیم. استفاده از میز استاندارد برای مطالعه بسیار اهمیت دارد. زیرا باعث جلوگیری از آسیب‌های جدی به کمر و گردن در طولانی‌مدت و افزایش تمرکز و بازدهی می‌شود. فروشگاه بلج سازنده انواع میز تحریر منطبق بر استاندارد‌های روز دنیا است. تنوع بالای جنس و مدل میز تحریر‌های استاندارد در بلج، پاسخگوی همه سلیقه‌ها خواهد بود. همچنین امکان ارائه طرح‌های سفارشی به متخصصین طراحی بلج وجود دارد تا طرح مورد‌نظرتان مطابق با فضای موجود در کمترین زمان ممکن به شما تحویل داده شود.

284
1
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما
دیدگاه کاربران
  • جدید ترین
  • قدیمی ترین
  • بیشترین لایک

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^