تصور کنید برای خرید عطر به خیابانی قدم میگذارید که در یک راسته آن پر از مغازه عطر فروشی است؛ شما وارد کدام فروشگاه میشوید؟ اولین موضوعی که باعث ورود مشتری به مغازه میشود، ویترین و نمای داخلی مغازه است. به همین خاطر باید دکوراسیون عطر فروشی، مناسب و در عین حال جذاب باشد. به نظر شما چگونه میتوان دکوراسیون عطر فروشی را جذابتر کرد؟ اگر این سوالات دغدغه این روزهایتان شده، این متن برای شماست. در ادامه مطلب درباره نکات دکوراسیون عطر فروشی صحبت خواهیم کرد.
مهمترین مسئله، تعیین تم مناسب برای دکوراسیون عطر فروشی بوده که بخش مهمی از فضای فروشگاه است. انتخاب تم برای دکوراسیون باید با محصولات موجود در مغازه مطابقت داشته باشد تا توجه مشتریان هدف را به خود جلب کند. برای اینکار از میز صندوق شروع کنید. محلی را برای قرارگیری صندوق انتخاب کنید؛ این کار را با خرید میز کامپیوتر انجام دهید. در زمان خرید لوازم و میزها، رنگبندی داخلی مغازه را در نظر بگیرید.
حال باتوجهبه ویژگیهای سبک موردنظر برای نمایش عطرها، قفسه مناسب انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برای دکوراسیون عطر فروشی بهتر است سبکهای ساده و مدرن را بهکار ببرید. این موضوع این امکان را به دیگران میدهد تا چیدمان محصولات شما را ببینند و توجهشان بیشتر جلب شود.
هر دو طرف دیوار را با کمدها پر کنید و محصولات خود را به نمایش بگذارید. میز پذیرش را در داخلیترین قسمت فروشگاه قرار دهید. هارمونی رنگهای آبی و طلایی به دلیل جلوه زیبایی که دارند، انتخاب بسیار مناسبی هستند. شما میتوانید در کنار میزهای طلایی، صندلیهای آبی قرار دهید. استفاده از صندلی در کنار میزها ضروری است. صندلی باید از نظر رنگ و مدل با دیزاین مغازه همخوانی داشته باشید. در زمان انتخاب و خرید این محصول به جنس، نوع پارچه، چوب به کاررفته و همچنین قیمت صندلی توجه کنید.
در فضای میانی مغازه ویترینهایی با اشکال مختلف بگذارید و در آن محصولات تبلیغاتی را قرار دهید. دیوارهای داخل را رنگ کنید و تعدادی قفسه دیواری برای نمایش عطرها قرار دهید. با این راهکار میتوانید از فضاهای خالی استفاده و دکوراسیون عطر فروشی را جذابتر کنید. فروشگاه نیاز به طراحی منحصربهفرد دارد؛ از یک طرف استفاده هوشمندانه از فضا برای طراحی هر ویترین براساس برند عطر و از سوی دیگر نشاندهنده سبک لوکس و گران قیمت آن باشد.
هر چقدر از وسایل مینیمال و طرحهای ساده در مغازه خود استفاده کنید؛ هارمونی فروشگاه بسیار شکیلتر دیده میشود. استفاده از تابلوهای مرتبط یا گلهای طبیعی در عین سادگی به دکوراسیون مغازه روح میبخشد. توجه داشته باشید که نباید در این کار زیادهروی کرد. البته فروشگاه را آنقدر هم شلوغ نکنید که نتوان بین قفسهها قدم زد. مبلمان و میز را جایی قرار دهید که مشرف به قفسههای عطر باشند. با این کار زمانی که مشتری نشسته است؛ توجهاش به ویترینهای دیگر نیز جلب میشود.
شلف و قفسه دیواری بهترین گزینه برای دکوراسیون عطر فروشی کوچک است. باتوجه به نیاز فروشگاه میتوانید انواع شلف دیواری را تهیه کنید. این یک گزینه مقرون بهصرفه است که کمترین فضا را اشغال میکند. پس اگر فضای کوچکی دارید؛ نگران نباشید. شلفها بهراحتی روی دیوار نصب میشوند و علاوهبر استحکام بالا، زیبایی خاصی دارند. استفاده از قفسه یا شلفها مزایایی دارند؛ از جمله:
با استفاده از شلف میتوان عطر را دستهبندی کرد. شاید بیش از هزاران نوع عطر با رایحههای مختلف وجود داشته باشد؛ بنابراین شلف به شما کمک میکند تا عطر گوچی را از ورساچه جدا کنید. علاوهبر آن عطرها را بر اساس رایحهای که دارند بچینید. بدین شکل بهراحتی مشتریان را راهنمایی خواهید کرد.
شلفها گویی همه چیز را سه بعدی میکنند و این اولین عنصر برای برجسته کردن محصولات در دکوراسیون عطر فروشی محسوب میشوند. اگر محصولی برند است، آن را در مرکز ورودی فروشگاه و در دیدرس عموم بگذارید. بدین شکل میتوانید محصولات مهم را برجسته سازید. تفاوتی نمیکند که متراژ فروشگاه شما چقدر است؛ با این کار، به دکوراسیون مغازه کوچک خود، روحی تازه میبخشید.
نورپردازی یکی دیگر از اقداماتی است که برای هر نوع کسب و کاری استفاده میشود؛ چه دکوراسیون عطر فروشی باشد و چه دکور بوتیک مردانه! نوارهای نور در داخل شلف یا در قسمتهای پنهان دیوار اضافه میشوند تا ویژگیهای محصول را برجسته کنند. استفاده از لوسترهای لوکس و چند نورافکن در سقف و بهکارگیری نور سفید در آنها علاوهبر اینکه باعث افزایش روشنایی فروشگاه میشود، آن را منحصربهفردتر جلوه میدهد.
اگر میخواهید ظاهر مغازه شما لوکس به نظر برسد، در طراحی دکوراسیون مغازه عطر فروشی از رنگ طلایی روشن یا مشکی استفاده کنید. رنگ دکوراسیون مغازه عطر فروشی باید شخصیسازی شود. در این مسیر باید به تناسب با اکسسوریها توجه کنید؛ چرا که رنگهای روشن بهراحتی با اکسسوریها هماهنگ میشوند. درِ فروشگاه نیز برای جذب مشتریان بسیار مهم است؛ پس به نسبت رنگ و اندازه توجه کنید تا طراحی تصویر با نام تجاری مطابقت رنگی داشته باشد.
معمولا رنگ کابینتها و شلفهای عطر، مشکی، سفید، قرمز و طلایی است؛ هر یک از این رنگهای مختلف، جلوه متفاوتی به دکوراسیون عطر فروشی میدهند. رنگهای روشن بهراحتی توجه افراد را به خود جلب میکنند و رنگهای تیره جذابتر به نظر میرسند. انتخاب هر یک از این رنگها بستگی به شما دارد. همچنین تطابق رنگ مبلمان در دکوراسیون عطر فروشی بسیار حائز اهمیت است.
نکته حائز اهمیت دیگر درباره دکوراسیون عطر فروشی آن که موسیقی با صدای بلند پخش نکنید! شاید با خود فکر کنید موسیقی با دکوراسیون هیچ ارتباطی ندارد! صحیح؛ اما موسیقی به تنهایی فضاسازی میکند. موزیک مناسب، ملایم و شیک باعث معطلی مشتریان شود و زمان ماندن آنها را در فروشگاه افزایش دهد.
نتیجه آن که ساختار داخلی به چند دلیل در راهاندازی فروشگاه عطر اهمیت زیادی دارد. در مرحله اول، رنگ نشاندهنده شخصیت محصول است. ثانیاً فضای راحت، این امکان را به مشتری میدهد تا محصول موردنظر خود را به روش مناسب انتخاب کند.
اکنون که صنعت عطرسازی به شدت رقابتی است؛ طراحی منحصربهفرد دکوراسیون عطر فروشی ضرورت دارد. مردم اغلب دوست دارند وسایل زیبا و خاص را بخرند، حتی اگر به آن نیاز نداشته باشند؛ بههمین منظور به محصولات شیک و زیبایی نیاز است که دکور فروشگاه را کامل کند. فروشگاه بلج امکان خرید وسایل چوبی را برای شما عزیزان فراهم کرده است. باخرید از فروشگاه بلج از مزایایی همچون امکان ساخت محصولات سفارشی، خرید اقساطی، بازدید حضوری از محصولات، کیفیت بالا و ویژگیهای دیگر بهرهمند شوید. اگر نظر دیگری درباره دکوراسیون عطر فروشی دارید که در این متن به آن اشاره نشد، آن را بهصورت کامنت با ما و کاربران عزیز دیگر به اشتراک بگذارید. ممنون از همراهی همیشگی شما عزیزان.
درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاه شما
دیدگاه کاربران
ابوالقاسم عارفیان
سلام به نظر من استفاده از ظرفهای طلایی برای حجم زیاد عطر مثلاً زیر پنجاه میل که شیشههای طلایی دارنده خیلی بهتر از ظروف آلومینیومی هست
ابوالقاسم عارفیان
سلام به نظر من استفاده از ظرفهای طلایی برای حجم زیاد عطر مثلاً زیر پنجاه میل که شیشههای طلایی دارنده خیلی بهتر از ظروف آلومینیومی هست
ابوالقاسم عارفیان
سلام به نظر من استفاده از ظرفهای طلایی برای حجم زیاد عطر مثلاً زیر پنجاه میل که شیشههای طلایی دارنده خیلی بهتر از ظروف آلومینیومی هست