6 ایده خاص و کاربردی برای طراحی دکوراسیون مغازه کوچک

ایده چیدمان و طراحی دکوراسیون مغازه کوچک
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تحریریه بُلج
پنجشنبه 21 مهر 1401

آیا به‌دنبال فروش بیشتر برای مغازه و کسب‌وکار خود هستید؟ در وهله اول به فکر طراحی دکوراسیون و چیدمان مغازه خود باشید. دکوراسیون مغازه در جذب مشتری و کسب درآمد، تاثیر بسیاری دارد. در لحظه‌ای مشتریان وارد مغازه می‌شوند، در چند ثانیه اول که به اطراف خود توجه می‌کنند، تصمیم می‌گیرند در مغازه بمانند یا خیر. اگر متراژ فضای مورد‌نظر شما کم است، نگران چیدمان آن و طراحی دکوراسیون مغازه کوچک خود نباشید. زیرا با بودجه کم و به‌صرفه نیز می‌توانید بهترین و جذاب‌ترین ایده‌ها را برای جذب مشتری اجرا کنید. اگر هنوز نمی‌دانید از چه ایده‌هایی برای طراحی و چیدمان دکوراسیون مغازه کوچک خود استفاده کنید، این مقاله به شما کمک می‌کند که 6 مورد از بهترین ایده‌ها را برای طراحی دکوراسیون موردنظرتان به‌کار ببرید. 

1- در دکوراسیون مغازه کوچک از شلوغی و هرج‌ومرج بپرهیزید

در دکوراسیون یک مغازه کوچک باید بتوانید نظم محیط را حفظ کنید، در‌غیراین‌صورت فضای جالبی در مغازه کوچکتان نخواهید داشت. یک مغازه مرتب و سازماندهی شده در مقایسه با یک مغازه شلوغ، مشتریان بیشتری به خود جذب می‌کند. اگر مغازه کوچک شما بیش از حد شلوغ باشد و محصولات و کالاهای خود را در هر گوشه‌ای از مغازه چیده باشید، برای مشتری خوشایند نبوده و به او احساس سردرگمی و خفگی دست می‌دهد.

در صورتی که در خرید وسایل مغازه کوچکتان دقت نکرده و ابعاد دکوراسیون را متناسب با متراژ مغازه انتخاب نکنید، کوچکی مغازه شما بیشتر به‌چشم می‌‎آید. به‌عنوان مثال در خرید میز کامپیوتر یا میز پیشخوان برای قسمت صندوق‌داری که یکی از قطب‌های اصلی مغازه به‌شمار می‌رود باید توجه بسیاری داشته باشید تا شلوغی مغازه شما را دوچندان نکند. 

2- طراحی ویترین سراسری؛ مهم‌ترین فاکتور در بزرگ جلوه دادن دکوراسیون مغازه کوچک

در طراحی داخلی مغازه، طراحی ویترین بسیار مهم است، زیرا ویترین در کوتاه‌ترین زمان ممکن با ذهن بیننده ارتباط برقرار می‌کند. درواقع این ویترین است که مشتریان را ترغیب می‌کند تا وارد مغازه شوند و خرید کنند. به‌همین دلیل برای رونق کسب‌وکار خود و جذب مشتری باید به ظاهر مغازه توجه شود، خصوصا اگر مغازه کوچک باشد. ویترین مغازه کوچک باید به‌گونه‌ای باشد که در برابر مغازه‌های بزرگ اطراف نیز جذابیت خود حفظ کند و تفاوت چشمگیری در طراحی دکور با آن‌ها داشته باشد. در مغازه‌های کوچک می‌توانید با طراحی ویترین نسبتا بزرگ و سراسری تمامی اجناس را در معرض دید مشتریان قرار داده و جلوه آن را دو‌چندان کنید.

یکی از اشتباهات رایج مغازه‌داران در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه شلوغ کردن ویترین مغازه با اجناس متعدد است. شلوغ شدن بیش از حد مغازه و ویترین نه‌تنها فایده‌ای برای مشتری ندارد، بلکه شلوغی و اجناس فراوان او را سردرگم می‌کند. از المان‌هایی مانند چوب، فلز، میز و صندلی با اشکال هندسی و خطوط مختلف می‌توانید برای دیزاین ویترین مغازه استفاده کنید. قیمت صندلی مناسب برای مغازه و فروشگاه را می‌توانید از می‌توانید از بلج استعلام بگیرید.

3- پنجره‌ها و نورگیرها، تاثیر فوق‌العاده‌ای در دکوراسیون مغازه کوچک دارند

با ایجاد نورگیر یا پنجره، حال‌وهوای مغازه را عوض کنید و از این طریق فضای مورد‌نظرتان را بزرگ‌تر جلوه دهید. اگر مغازه شما امکان ایجاد پنجره دارد، با اضافه کردن پنجره به فضای مغازه‌ کوچکتان، می توانید روح تازه‌ای به این محیط ببخشید. به‌عنوان مثال در طراحی دکوراسیون مغازه کوچک پوشاک زنانه برای افزایش حس دلبازی، می‌توانید فضاهای پنجره‌ای را درون دیوار جداکننده دو اتاق کوچک ایجاد کنید. با این کار علاوه‌بر بزرگ‌تر جلوه دادن فضا، بخش‌هایی از مغازه را نیز می‌توانید از هم تفکیک کنید.

اگر امکان افزودن پنجره را ندارید، آینه‌های باریک، راه‌ دیگری برای ایجاد آثار پنجره در دکوراسیون مغازه کوچک شما هستند. از این طریق تصوری از نور و جنب‌و‌جوش در یک فضای کوچک به‌وجود می‌آورید که باعث بزرگ‌تر جلوه دادن مغازه خواهد شد. روبه‌روی این آینه‌ها نیز برای افزایش جذابیت محیط می‌توانید از شلف دیواری برای چیدن کالا و اجناس خود استفاده کنید. فراموش نکنید که آینه‌ها باید طوری قرار گیرند که نور خوبی را منعکس کنند.

4- با شلف‌های عمودی برای قفسه‌بندی، مغازه کوچک را گسترده‌تر جلوه دهید

قفسه‌بندی یکی تاثیرگذارترین فاکتورها در بزرگ به‌نظر رسیدن فضای مغازه کوچک است. شما می‌توانید با قفسه‌بندی خلاقانه و اجرای ایده‌های جدید فضای بیشتری برای به‌نمایش گذاشتن اجناس مغازه استفاده کنید. یکی از این ایده‌ها استفاده از شلف‌های عمودی است. نصب شلف‌های عمودی و قرار دادن نظم دهنده روی آن‌ها به‌خصوص برای مغازه‌های که زیور‌آلات و اجناس بسیار ریز دارند بسیار کاربردی است و نظم خاصی را در فضای کوچک شما ایجاد می‌کند. هم‌چنین این کار از نظر ظاهری نیز برای مشتریان جذاب است و راه‌کار موثری در استفاده بهینه از فضای روی دیوارها محسوب می‌شود.

در دکوراسیون مغازه کوچک، سعی کنید اجناس را در سطوح مختلف به نمایش بگذارید تا از فضا استفاده بهتری کنید. در مغازه‌های با متراژ کم، باید از فضای کم درون مغازه حداکثر استفاده را کرد تا بتوان محصولات و کالاهای بیشتری را در معرض دید قرار داد. در این حالت مشتری دیگر احساس نمی‌کند که وارد یک مغازه کوچک با کالاهای محدود شده است. 

5- رنگ کردن یک دیوار با رنگی متفاوت؛ یک ایده عالی برای دکوراسیون مغازه کوچک

در اصول دکوراسیون داخلی، یک دیوار با رنگی متفاوت و به‌ویژه پررنگ این تصور را به‌وجود می‌آورد که فضا در‌حال دور شدن است. به‌همین دلیل این ایده راهی موثر و کم‌هزینه برای بزرگ‌تر جلوه دادن مغازه کوچک است. رنگ کردن یک دیوار با استفاده از یک رنگ چشمگیر، علاوه بر افزایش فضا، روشی کارآمد و جذاب برای جلوه دادن بیشتر به محیط نیز محسوب می‌شود. ایده برای اتاق‌های کوچک نیز قابل اجرا و استفاده است.

پیشنهاد می‌کنیم برای به کار بردن صحیح این ایده در اتاق خواب کوچک به مقاله «چگونه اتاق کوچک را بچینیم» مراجعه کنید. 

6- نورپردازی گسترده؛ روشی موثر در بزرگ‌تر جلوه دادن فضای مغازه کوچک

اگر فکر می‌کنید که نورپردازی دکور مغازه تاثیر چندانی روی میزان فروش و تعداد مشتریان شما نخواهد داشت، سخت در اشتباهید! نورپردازی در دکوراسیون مغازه کوچک یک عامل بسیار مهم در بهتر جلوه دادن اجناس مغازه است. یک چیدمان ایده‌آل بدون انواع مختلف نورپردازی، جذاب نخواهد بود؛ به‌همین دلیل اهمیت زاویه تابش نور و تاثیر آن بر محیط را نمی‌توان نادیده گرفت. تنظیم نور علاوه بر اینکه باعث می‌شود دکوراسیون مغازه شما بهتر جلوه کند، یک ویترین خیره کننده نیز برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای نورپردازی داخل مغازه کوچک، از لامپ‌های LED برای نورپردازی گسترده استفاده کنید تا آنقدر فضای مغازه شما دلباز و روشن به‌نظر برسد که در بزرگ‌تر جلوه دادن فضا نیز موثر باشد. بدین ترتیب  با نورپردازی صحیح به‌راحتی می‌توانید یک مغازه و ویترین خیره کننده برای افزایش فروشتان داشته باشید.

با اجناس و دکوراسیون فروشگاه اینترنتی بلج، دکوراسیون متفاوتی برای مغازه‌تان داشته باشید

در این مقاله از بلج به معرفی 6 ایده برای طراحی دکوراسیون مغازه کوچک پرداختیم. به‌طورکلی طراحی دکوراسیون مغازه‌ها و فروشگاه‌ها به سلیقه شخصی هر فرد و میزان بودجه هر کسب‌وکار بستگی دارد. استفاده از منابع آنلاین و مقالات مجله بلج نیز برای رسیدن شما به یک دکوراسیون فوق‌العاده و مناسب بسیار موثر است. امیدواریم نکات ارائه شده در این نوشته، ایده‌های خوبی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشد. به کمک موارد ذکر شده می توانید مغازه کوچکتان را با هزینه کم و چشمگیر‌ترین شکل ممکن چیدمان کنید.در صورت تمایل نیز نظرات خود را در این زمینه با ما در‌میان بگذارید. برای مشاوره در مورد خرید انواع دکوراسیون متناسب با مغازه خود از جمله میز پیشخوان، شلف دیواری و صندلی نیز با کارشناسان بلج از طریق شماره 02153138 تماس بگیرید. 

247
0
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^