هر چیزی که برای خرید انواع مدل‌های میز ناهار‌خوری باید بدانید

میز ناهار خوری چه مدلی خوبه
زمان مطالعه: 6 دقیقه
تحریریه بُلج
دوشنبه 31 مرداد 1401

غذا خوردن یکی از لذت‌بخش‌ترین کار‌هایی است که به‌صورت روزانه انجام می‌دهیم. یکی از مهم‌ترین مواردی که سرو غذا را دل‌نشین‌تر می‌کند، میل کردن غذا روی میز مناسب است. میز ناهارخوری مدل‌های متنوعی دارد که هر فرد با هر سلیقه می‌تواند میز موردنظر خود را خریداری کند. در این مقاله انواع مدل‌های میز ناهارخوری را معرفی می‌کنیم. باتوجه‌به این نکات قطعاً بهترین مدل میز ناهارخوری را تهیه خواهید کرد.

انواع میز ناهارخوری از لحاظ شکل ظاهری

پیش از فکر‌ کردن به این موضوع که میز ناهار خوری ارزان بخرم یا لوکس و گران‌قیمت، لازم است با شکل‌های مختلف میز ناهارخوری آشنا شوید. منظور از اشکال مختلف، مربع، مستطیل، دایره‌ای یا بیضی بودن میز است. هرکدام از این مدل‌ها برای یک محل خاص مناسب هستند؛ باتوجه‌به این توضیحات، برای اینکه متوجه شوید میز ناهارخوری چه مدلی خوبه، آشنایی با انواع اشکال میز ناهارخوری الزامی است.

میز ناهارخوری مستطیلی، محبوب‌ترین نوع میز غذاخوری

در بین انواع میز غذاخوری، میز‌های مستطیلی از رایج‌ترین مدل‌ها به حساب می‌آیند؛ زیرا هم‌خوانی خوبی با انواع سبک‌ها دارند و برای خانواده‌های پرجمعیت و مهمان‌پذیر مناسب هستند. البته توجه داشته باشید که میز‌های مستطیلی برای خانه‌های کوچک مناسب نیستند؛ زیرا فضای بسیاری اشغال می‌کنند. انتخاب میز‌های یک‌دست و یک‌شکل با طرح و رنگ یکسان هماهنگی خاصی در خانه ایجاد می‌کند؛ پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن خانه‌ای جذاب، میز تلویزیون، میز ناهارخوری، میز جلوی مبل و میز‌های عسلی را با طرح و سبک یکسان خریداری کنید

برای خانه‌های کم‌جمعیت از میز ناهارخوری مستطیلی استفاده کنید

میز ناهارخوری مربعی، مناسب خانواده‌های کم‌جمعیت

میز ناهارخوری مربعی مانند میز مستطیلی است؛ با این تفاوت که به دلیل ابعاد کوچک‌تر برای خانه‌های نقلی با جمعیت کم مناسب‌تر است. میز غذاخوری مربعی را می‌توان به‌عنوان ساده‌ترین نوع در این محصولات معرفی کرد. اگر قصد دارید میز را در آشپزخانه قرار دهید، میز ناهار خوری چوبی با شکل مربعی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود؛ زیرا علاوه‌بر محیط کمی که اشغال می‌کند، فضای مناسبی برای انجام امور آشپزی فراهم خواهد کرد.

میز غذاخوری دایره‌ای، مناسب خانواده‌هایی که بچه کوچک دارند

میز ناهار‌خوری دایره‌ای یکی از بهترین گزینه‌ها برای منازل کوچک به‌حساب می‌آید؛ زیرا به‌خوبی از سطح روی میز می‌توان استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال، دور میز مربعی کوچک فقط چهار نفر امکان نشستن دارند، اما میز دایره‌ای کوچک به دلیل گرد بودن لبه‌ها، فضای مناسبی برای نشستن حداقل ۵ نفر فراهم می‌کند. در خانه‌هایی که کودک خردسال وجود دارد، هر لبه تیزی خطر‌ناک است؛ زیرا ممکن است هنگام بازیگوشی سر آن‌ها با تیزی میز برخورد کند. ازآنجایی‌که میز‌های دایره‌ای لبه تیز ندارند، خطری برای کودکان محسوب نمی‌شوند.

میز ناهارخوری دایره‌ای برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند مناسب است

میز ناهارخوری بیضی، جذابیت در عین کارایی

میز ناهارخوری بیضی‌شکل را افراد خاصی انتخاب می‌کنند؛ زیرا این میز مناسب خانه‌های بزرگی است که با مشکل فضا مواجه نیستند. همچنین میز بیضی‌شکل برای خانه‌هایی که طراحی منحنی دارند، بسیار کاربردی است؛ زیرا هارمونی خانه را به بهترین شکل حفظ می‌کنند. استفاده از این اطلاعات در کنار راهنمای خرید میز ناهار خوری به شما در خرید بهترین میز غذاخوری کمک می‌کند.

میز ناهارخوری چه مدلی خوبه؟ میز چوبی بخرم یا سنگی و فلزی؟

نکته بعدی که برای آشنایی با انواع مدل‌های میز ناهارخوری باید مورد‌توجه قرار دهید، جنس میز است. به‌طورعمده میز‌ها را به‌صورت چوبی، ام‌دی‌اف و فلزی تولید می‌کنند که هرکدام برای سبک و سلیقه‌ای خاص مناسب هستند. این که بدانید هر میز برای چه فضا و دکوراسیونی مناسب است، برای انتخاب و خرید بهترین مدل میز ناهار‌خوری به شما کمک می‌کند.

میز ناهارخوری چوبی؛ خاص و اصیل

میز ناهارخوری چوبی را می‌توان به‌عنوان خاص‌ترین و پرطرفدارترین انواع مدل‌های میز غذاخوری معرفی کرد؛ زیرا جنس چوب با انواع سبک‌های دکوراسیون منزل هم‌خوانی دارد. از‌ طرفی ماندگاری و دوام بالای چوب باعث شده تا اکثر خانواده‌ها میز ناهارخوری چوبی را در اولویت خرید خود قرار دهند. طرح‌های ساده و بدون نقش‌ونگار میز‌های چوبی کاملاً مناسب فضاهای مدرن است؛ به‌طوری‌که در خانه‌های کوچک با سبک دکوراسیون مدرن، کنار لوازم مختلف خانه مانند آینه کنسول و جاکفشی مدرن می‌توان از این میز استفاده کرد.

میز ناهارخوری ام‌دی‌اف؛ تنوع رنگی نامحدود مناسب همه خانه‌ها

پیش از آنکه ام‌دی‌اف تولید و وارد بازار شود، میز‌های ناهار‌خوری به مدل‌های چوبی و فلزی محدود می‌شدند. پس از ورود MDF به دنیای لوازم منزل، انقلابی در این صنعت شکل گرفت؛ به‌طوری‌که همه افراد به سمت خرید وسایلی از این جنس روی آوردند. تنوع رنگ بالا و هم‌خوانی با انواع دکوراسیون، محبوبیت ام‌دی‌اف را بیش‌ازپیش افزایش داد. از لحاظ جنس و دوام، میز‌های ام‌دی‌اف کیفیت کمتری نسبت به میز‌ ناهارخوری چوبی دارند؛ با‌این‌حال، قیمت پایین‌تر را می‌توان از مزایای خرید میز ام‌دی‌اف معرفی کرد.

میز ناهارخوری فلزی؛ از آشپزخانه تا رستوران و باغ

اگر به‌دنبال مدلی از میز ناهارخوری هستید که تا سالیان سال بدون مشکل قابل استفاده باشد، میز ناهارخوری فلزی را انتخاب کنید. از میز ناهار خوری فلزی در همه فضا‌ها می‌توان استفاده کرد؛ آشپزخانه یا فضای آزاد فرقی ندارد، این میز در هر شرایطی دوام و کیفیت خود را حفظ می‌کند.

به‌عنوان‌مثال، اگر رستوران یا کافه‌ای در فضای آزاد راه‌اندازی کردید، میز فلزی بهترین گزینه برای رستوران شما خواهد بود؛ زیرا این میز‌ها در برابر رطوبت و ضربه بسیار مقاوم هستند؛ درصورتی‌که میز‌های چوبی و ام‌دی‌اف در چنین شرایطی به‌سرعت خراب می‌شوند. نکته حائز اهمیت در خرید میز فلزی کیفیت ساخت آن است. چنانچه میز به‌خوبی عایق و ضد‌زنگ نباشد، در مجاورت رطوبت و آب‌وهوای شرجی دچار زنگ‌زدگی می‌شود.

برای فضا‌های باز و کافه و رستوران از میز غذاخوری فلزی استفاده کنید

معرفی خاص‌ترین مدل‌های میز ناهارخوری

در بین انواع مدل‌های میز غذاخوری که معرفی کردیم، میز‌های ویژه برای محیط‌هایی خاص وجود دارند. این میز‌ها را می‌توانید به‌صورت آماده یا باتوجه‌به فضایی که در اختیار دارید، به‌صورت سفارشی خریداری کنید. اکثر میز‌های ناهارخوری خاصی که در این بخش به شما معرفی می‌کنیم، مخصوص فضا‌های کوچک و خانه‌های نقلی هستند.

در خانه‌های نقلی از میز‌های خاص و مناسب فضا‌های کوچک استفاده کنید

میز ناهارخوری تاشو؛ میز ویژه آشپزخانه‌های کوچک

باتوجه‌به کوچک شدن خانه‌ها، اکثر زوج‌های جوان با مشکل فضای کافی برای قرار دادن لوازم ضروری مانند میز ناهارخوری مواجه هستند. برای رفع چنین مشکلاتی، تولیدکنندگان لوازم منزل دست به ابتکار زده‌اند و وسایلی مناسب خانه‌های نقلی طراحی کردند. میز ناهارخوری تاشو یکی از جذاب‌ترین انواع میز غذاخوری به حساب می‌آید. ابعاد این میز‌ها باتوجه‌به نیازتان کم‌وزیاد می‌شود. درصورتی‌که به فضای بیشتری برای صرف غذا نیاز داشته باشید، میز را باز می‌کنید و از فضای مناسب ایجادشده بهترین استفاده را می‌برید.

میز ناهارخوری دیواری؛ استفاده بهینه از فضای اتاق

میز ناهارخوری دیواری یکی از بهترین انواع میز ناهار خوری کم جا به حساب می‌آید. این میز به‌صورت لولایی به دیوار متصل می‌شود. زمان میل کردن غذا میز را باز‌ کرده و غذایتان را نوش جان می‌کنید؛ پس از اتمام غذا میز را جمع کرده و فضای خانه به بهترین شکل در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

استفاده از اُپن آشپزخانه به‌عنوان میز ناهار خوری کم جا

یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده بهینه از فضای اتاق، تبدیل میز اُپن به میز غذاخوری است. با طراحی رویه میز به‌صورت جداگانه و نصب آن روی اُپن، می‌توانید از فضای خانه بهترین استفاده را کنید. پس از قرار دادن رویه میز دور آن صندلی بچینید و در نتیجه با یک تیر دو نشان بزنید؛ همچنین از این روش برای جزیره‌های وسط آشپزخانه نیز می‌توان استفاده کرد.

متنوع‌ترین مدل‌های میز ناهارخوری را از بلج بخرید

در این مقاله انواع میز ناهارخوری را به تفکیک معرفی کردیم تا از آن به‌عنوان راهنمایی کامل برای خرید مدل‌های مختلف میز ناهارخوری استفاده کنید. نکته حائز اهمیت در خرید میزهای غذاخوری توجه به دوام و کیفیت ساخت آن‌هاست؛ همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای خرید میز غذاخوری با بهترین قیمت به تولیدی‌ها مراجعه کنید.

فروشگاه بلج با بیش از ۳۰‌ سال تجربه در طراحی و تولید انواع دکوراسیون و لوازم منزل برای خرید بهترین کالا با مناسب‌ترین قیمت همراه شما خواهد بود؛ همچنین امکان خرید کالا به‌صورت سفارشی با ابعاد موردنظرتان از بلج امکان‌پذیر است.

خرید اقساطی، پرداخت در محل، ارسال رایگان و بازدید حضوری از محصول را می‌توان به‌عنوان مزایای خرید میز ناهارخوری از بلج معرفی کرد. شماره‌تلفن ۰۲۱۵۳۱۳۸ پل ارتباطی شما با کارشناسان مجرب بلج است؛ چنانچه برای خرید انواع مدل‌های میز ناهارخوری نیاز به راهنمایی داشتید، با این شماره تلفن تماس بگیرید. کارشناسان بلج آماده شنیدن صدای گرم شما عزیزان هستند تا برای خرید بهترین لوازم منزل باتوجه‌به نیاز، سلیقه و بودجه‌ای که در اختیار دارید، شما را راهنمایی کنند.

484
0
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^