دکوراسیون داخلی مدرن برای خانه های کوچک

دکوراسیون داخلی مدرن برای خانه های کوچک
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تیم محتوای بلج
سه شنبه 21 تیر 1401

چیدمان خانه به شکل صحیح و اصولی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که بهتر است برای داشتن فضایی آرام و دلچسب انجام دهید. داشتن درکوراسیون داخلی مدرن و شیک برای خانه شما لزوماً به معنای پر هزینه بودن آن نیست.
در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که طراحان دکوراسیون حرفه‌ای چطور چیدمان خانه‌های کوچک را انجام می‌دهند تا آن‌ها را جذاب و زیبا نشان دهند. پس اگر شما هم عاشق خانه‌های کوچک لاکچری هستید و می‌خواهید همچین خانه‌ای داشته باشید، مطالعه این مقاله برای شما لذت‌بخش و کاربردی خواهد بود.

توجه به طرح و رنگ، پایه و اساس سبک مدرن برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک

یکی از بهترین سبک‌های دکوراسیون داخلی مدرن برای منزل کوچک، استفاده از رنگ‌های روشن و خطوط عمودی است. هرچه فضای اتاق یک‌دست‌تر، خلوت‌تر و ساده‌تر باشد، به سبک مدرن نزدیک‌تر خواهد بود. اگر عاشق رنگ‌های گرم هستید و برای صمیمانه‌تر کردن محیط منزل از این تناژ رنگ استفاده می‌کنید، بهتر است که  بدانید رنگ‌های گرم فضا را کوچک‌تر از حد معمول نشان می‌دهند؛ بنابراین، اگر می‌خواهید محیط اتاق بزرگ‌تر جلوه کند، استفاده از رنگ‌های گرم و تیره را فراموش کنید. رنگ‌های روشن و یک‌دست مانند سفید و کرم بهترین گزینه‌ها برای دکوراسیون منزل کوچک با سبک مدرن هستند.

رنگ اتاق کوچک به دیوار و سقف محدود نمی‌شود و توجه به رنگ لوازم خانه هنگام خرید دکوراسیون نیز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. استفاده از لوازم رنگارنگ و بالا بردن تعدد رنگ‌ها، منزل را شلوغ کرده و از سبک دکوراسیون مدرن خارج می‌کند.

استفاده از رنگ روشن برای سبک دکوراسیون مدرن

آیا چیدمان منزل کوچک با وسایل زیاد در سبک مدرن، تکنیکی درست است؟

 هر چقدر هم از جلوه‌های بصری سبک مدرن استفاده کنید، باز هم خانه‌ای که شلوغ باشد، مدرن نخواهد بود. پیش از هر کاری بهتر است ابعاد خانه را بررسی کنید و این موضوع را مد‌نظر قرار دهید که به چه لوازمی نیاز دارید و از خرید وسایل اضافه خودداری کنید. دو موضوع در این بخش مهم است؛ موضوع اول شلوغ نکردن خانه و موضوع دوم استفاده بهینه از فضا است. 

برای داشتن خانه‌ای با سبک مدرن باید تا حد امکان خانه خلوت باشد

استفاده بهینه از فضا، نکته مهم در دکوراسیون اتاق کوچک

اینکه بدانیم چه وسایلی برای اتاق‌های کوچک مناسب است،‌ در چیدمان لوازم منزل موفق‌تر خواهیم بود. طراحان لوازم خانه برای منازل کوچک لوازمی کاربردی طراحی می‌کنند تا به استفاده بهینه از فضای خانه کمک کنند. به‌عنوان مثال،  میز تحریر تاشو یکی از وسایلی است که برای اتاق‌ کوچک بسیار کاربردی است؛ زیرا درصورتی‌که نیازی به میز نداشته باشید آن را جمع می‌کنید و از فضای اتاق به بهترین شکل استفاده می‌کنید. 

جلوگیری از شلوغ شدن منزل در سبک مدرن

وقتی از شلوغ نکردن منزل در سبک مدرن صحبت می‌کنیم، واقعا منظورمان چیست؟ اگر بخواهیم با یک مثال این موضوع را شفاف کنیم، به این موضوع توجه داشته باشید که اگر روی یک میز دو گلدان قرار دهید، به‌طور‌کل سبک دکوراسیون مدرن را از بین برده‌اید؛ با توجه به این مثال متوجه خواهید شد منظور از شلوغی به‌هم‌ریختگی اتاق نیست؛ بلکه استفاده از وسایل اضافه حتی یک گلدان هم باعث از بین رفتن هارمونی خانه می‌شود. هرچه تعداد خرده وسایل را کم‌تر کنید، دکوراسیون منزل به سبک مدرن نزدیک‌تر خواهد شد.

تغییر دکوراسیون اتاق در چارچوب دکوراسیون خانه مدرن به منظور جلب زیبایی، سادگی و شیکی می‌باشد. در این راستا، می‌توان با انتخاب رنگ‌های خنثی و طبیعی برای دیوارها، مبلمان با طراحی شیک و خطوط ساده، و استفاده از پنجره‌های بزرگ و نورپردازی مناسب، فضای مدرنی را در اتاق خلق کرد. همچنین، با استفاده از ملحقاتی همچون گلدان‌ها، بقچه‌ها و تزئینات مدرن، می‌توان جلوه‌ی زیبا و منسجمی را به اتاق بخشید. به کمک این روش‌ها، می‌توان اتاق را به یک فضای مدرن، آرام و شیک تبدیل کرده و تجربه‌ی زیبایی متفاوتی برای ساکنان ایجاد کرد.

اگر اتاق خواب شلوغی دارید، استفاده از تخت تاشو خیلی کاربردی خواهد بود؛ زیرا علاوه‌بر قابلیت جمع شدن تخت، قفصه‌های زیادی برای قرار دادن وسایل اضافه در آن وجود دارد.

برای دکوراسیون منزل کوچک چه لوازمی کاربردی است؟

اطلاع از اینکه چه وسایلی برای خانه‌های کوچک مناسب است، به ما در استفاده درست از فضایی که در دسترس داریم کمک زیادی می‌کند. وقتی از فضای در دسترس صحبت می‌کنیم منظورمان دیوار‌های اتاق هم هست. دیوار‌ها فضای کافی برای جذاب کردن اتاق به ما می‌دهند. استفاده از شلف و باکس دیواری، فضای مناسب برای قرار دادن وسایل تزیینی در اختیار ما قرار می‌دهد تا به بهترین نحو از فضای دیوار استفاده کنیم. میز تلویزیون دیواری باعث می‌شود تا محیط اتاق کم‌تر اشغال شود و از کشو‌ها و قفسه‌های آن هم می‌توان برای قراردادن وسایل مورد نیاز استفاده کرد.

کمد دیواری را می‌توان یکی از مهم‌ترین و پرکاربرد‌ترین لوازم خانه معرفی کرد. کمد‌های دیواری انواع مختلفی دارند که مناسب‌ترین مدل آن‌ها برای اتاق‌های کوچک، کمد دیواری ریلی است. در این کمد‌ها به‌صورت کشویی باز‌و‌بسته می‌شوند و همین موضوع نکته ویژه‌ای است که با استفاده از این کمد دیگر چالش برخورد در کمد با سایر لوازم اتاق را نخواهید داشت. همچنین می‌توان روی در کمد ریلی آینه نصب کرد که به بزرگ‌تر نشان داده شدن اتاق کمک می‌کند.

چه مبلمانی برای دکوراسیون خانه کوچک با سبک مدرن مناسب است

مبلمان بخش مهم و پرکاربرد هر خانه‌ای است. لازم است قبل از انتخاب مبلمان مناسب اتاق کوچک، نکاتی را مد‌نظر قرار دهید. به‌عنوان مثال، همان‌طور که برای خرید تشک به ابعاد تخت توجه می‌کنید، برای خرید مبلمان منزل هم باید به ابعاد اتاق دقت کنید. معمولا برای خانه‌های کوچک مبل سه‌ تا پنج‌نفره کافی و مناسب است. 

مبل‌های ال شکل سبک خاص و پرطرفداری هستند و برای استفاده در خانه‌های کوچک کاربرد بسیاری دارند. این مبل‌ها به خاطر  ظاهری که دارند به‌خوبی در کنج اتاق قرار می‌گیرند و فضای اضافی در پشت آن‌ها به‌وجود نمی‌آید. مبلمان ال یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در دکوراسیون اتاق نشیمن است.

توجه به محیط خانه پیش از انتخاب مبلمان

با خرید لوازم مخصوص منزل کوچک از بلج، یک دکوراسیون داخلی مدرن و زیبا خلق کنید!

در این مقاله همه آن‌چیزی که برای دکوراسیون داخلی مدرن برای خانه‌های کوچک نیاز داشتید را معرفی کردیم. چیزی که برای ما اهمیت دارد، این است که بتوانید بهترین دکوراسیون را برای منزل خود فراهم کنید. علاوه بر سبک مدرن، با استفاده از دکوراسیون سبک روستیک نیز می‌توانید به فضای خانه گرما و صمیمیت ببخشید. برای اینکه‌ با این سبک دکوراسیون بیشتر آشنا شوید، مقاله سبک روستیک چیست را در مجله بلج مطالعه کنید.

نکته مهم در خرید لوازم منزل، مراجعه به فروشگاه معتبر است تا بتوانید بهترین و با‌کیفیت‌ترین کالا‌ها را خریداری کنید. فروشگاه‌های معتبر همواره به‌دنبال جذب مشتریان وفادار هستند و برای همین بهترین و باکیفیت‌ترین کالا‌ها را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

فروشگاه بلج با بیش از ۳۰‌سال تجربه در زمینه طراحی و تولید دکوراسیون منزل، همراه شماست تا همواره برای خرید کالای منزل انتخابی مطمئن داشته باشد. خرید از بلج مزایایی نیز دارد که عبارت‌اند از: خرید اقساطی، پرداخت در محل، ارسال رایگان و ثبت کالای سفارشی. چنانچه برای خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد کالا نیاز به راهنمایی داشتید، با شماره تلفن ۰۲۱۵۳۱۳۸ تماس بگیرید. کارشناسان بلج در واحد پشتیبانی و فروش منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند.

271
0
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^