7 ایده خلاقانه برای دکوراسیون تراس و بالکن کوچک و بزرگ

ایده‌های جذاب برای چیدمان دکوراسیون بالکن و تراس شیک
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تحریریه بُلج
پنجشنبه 28 مهر 1401

به‌نظر شما چه ایده‌ای برای تزیین تراس و طراحی دکوراسیون بالکن جذاب و خلاقانه است؟ آیا برای چیدمان بالکن خانه خود، به روزهای گرم تابستان و روزهای بارانی زمستان فکر کرده‌اید؟ داشتن فضایی دلباز، نورگیر و داشتن یک حیاط خلوت در خانه‌ها و آپارتمان‌ها، آرزوی همه افراد است که می‌خواهند زیباترین ایده‌های را برای طراحی دکوراسیون آن اجرا کنند. ما نیز تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله  چند ایده جذاب برای چیدمان دکوراسیون بالکن و تراس شیک به شما معرفی کنیم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مقاله و اجرای ایده‌های ذکر شده در آن، بتوانید فضایی بسیار زیباتر و هیجان‌انگیزتر در بالکن خانه خود خلق کنید.  

1- جذابیت چشمگیر چیدمان تراس آپارتمان، با کلکسیونی از گل و گیاه

گل و گیاه را می‌توان از مهم‌ترین المان و عناصر در دکوراسیون تراس و بالکن بزرگ و کوچک دانست. گیاهان در گلدان‌های رنگارنگ یا شلف دیواری چوبی و فلزی، جذابیت و زیبایی تراس خانه آپارتمانی یا ویلایی شما را چند برابر می‌کنند. بالکن و تراس، فضایی هستند که باید اجازه دهید گل و گیاهان شما بدرخشند و تاثیر منحصربه‌فرد خود در تزیین بالکن کوچک‌ و بزرگ شما را به معرض نمایش بگذارند.

برای تزیین دکوراسیون بالکن با گیاهان، می‌توان از گلدان هایی که به دیوار وصل می‌شوند و از آن‌ها شکوفه‌هایی رنگی آویزان است، استفاده کرد. این گل‌های زیبا، فضایی بسیار دوستانه و پر انرژی در دکوراسیون بالکن و تراس کوچک خانه شما ایجاد خواهند کرد.

2- رنگ‌های زنده و شاد در دکوراسیون تراس و بالکن نقش مهمی دارند

نکته مهم بعدی در دکوراسیون بالکن و تراس بزرگ و کوچک، انتخاب رنگ‌هایی است که برای دیزاین و طراحی بالکن استفاده می‌کنید. رنگ در همه‌ فضاهای زندگی نقش بسیار مهمی دارد؛ در طراحی بالکن و تراس، باید رنگ‌ها را بسیار دقیق و هوشمندانه انتخاب کرد.

اگر تراس آپارتمان شما فضای کوچکی دارد، رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم و سبز ملایم بهترین انتخاب برای دکوراسیون بالکن یا تراس کوچک هستند. هم‌چنین رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای و نارنجی نیز در ایجاد صمیمیت و دنج به‌نظر رسیدن فضا نقش موثری دارند. برای ایجاد هماهنگی رنگ‌ها در دکوراسیون و چیدمان تراس آپارتمان یا ویلای خود، می‌توانید به رنگ میز غذاخوری، مبلمان، کوسن و عناصر دیگر در بالکن نیز توجه کنید.

3- چیدن میز و صندلی‌های مخصوص در بالکن؛ ایده‌ای بی‌نظیر برای دکوراسیون بالکن

اگر از بالکن خود به‌عنوان یک اتاق ناهارخوری در فضای باز استفاده می‌کنید، سایه‌ای در آنجا به‌وجود آورده و میز و صندلی‌های مخصوصی را در تراس خانه خود بچینید. کمتر کسی است که داشتن فضایی برای نشستن و نوشیدن چای در تراس خانه را دوست نداشته باشد، اما برخی افراد با مشکل کمبود جا برای این کار مواجه‌اند. در‌این‌صورت پیشنهاد می‌کنیم که سراغ میز ناهار خوری کم جا بروید و آن را در گوشه‌ای از بالکن کوچک خود قرار دهید. اما در مقابل اگر تراس و بالکن بزرگ دارید، بدون هیچ محدودیتی، می‌توانید ست‌های مختلف میز و صندلی فضای باز با جنس‌های متنوع مانند چوب، حصیر، پلاستیک و فلز را برای دکوراسیون تراس مدرن و بزرگ خود خریداری کنید.

البته باید توجه داشته باشید که برای دکوراسیون بالکن و تراس، باید به سراغ میز و صندلی‌های فضای باز بروید. چرا که این ست‌ها مخصوص فضای باز طراحی شده‌اند و در مقابل گرد و خاک و باران مقاوم‌تر هستند. با این ایده تزیین بالکن، می‌توان یک مکان فوق‌العاده برای روزهای گرم تابستانی و روزهای زیبای بارانی پاییز، به‌وجود آورد.

4- المان‌های چوبی؛ انتخابی فوق‌العاده برای اجرای ایده‌های خلاقانه در دکوراسیون بالکن

چوب، یکی از تاثیرگذارترین عناصر در ایجاد گرما و صمیمیت فضای مورد‌نظر است. با المان‌های چوبی مانند باکس‌های دیواری گل، صندلی ناهار خوری و میزها و گلدان‌های کوچک، می‌توانید یک طراحی منحصر‌به‌فرد در چیدمان بالکن و دکوراسیون تراس خانه خود داشته باشید. هم‌چنین از چوب می‌توانید برای کفپوش تراش،‌ پوشاندن نرده‌های بالکن و قسمت‌هایی از دیوار تراستان نیز استفاده کنید.

چوب ترموود بهترین و مناسب‌ترین متریال برای اجرای این ایده جذاب است. زیرا ترموود در برابر رطوبت و حرارت مقاوم بوده؛ بنابراین با استفاده از این متریال می‌توانید یک بالکن کوچک با دکوراسیون خلاقانه داشته باشید. 

5- در دکوراسیون تراس بزرگ و کوچک، مبلمان مناسبی انتخاب کنید

آیا فضای کافی در تراس منزلتان در اختیار دارید؟ چنانچه پاسخ مثبت است پیشنهاد می‌کنیم که به‌هیچ‌عنوان طراحی دکوراسیون بالکن خود را به حال خود رها نکنید و حتما آن را مبله کنید. می‌توانید از انواع مبلمان فضای باز در دکوراسیون بالکن خود استفاده کرده و آن‌ها را به بهترین شکل چیدمان کنید. حتی اگر تراس کوچکی دارید، می‌توانید دکوراسیون بالکن کوچک خود را با مبلمان تاشو و مناسب همان فضا طراحی کنید.

در کنار مبلمان بالکن نیز می‌توانید یک میز کنسول جدید چوبی یا فلزی قرار داده و وسایل مورد نیاز خود از جمله کتاب‌ها و ظروف مورد‌نیازتان را در آن بگذارید. برای چیدمان فضای تراس و بالکن با مبلمان، فقط به کمی حوصله، دقت و خلاقیت نیاز دارید.

6- طراحی دکوراسیون تراس با دیوار سبز یا Green wall

اجرای دیوار سبز در تراس و بالکن بسیار هیجان‌انگیز و زیبا است. دیوار سبز یا green wall، یکی از گزینه‌های پرطرفدار و محبوب برای دیزاین دکوراسیون بالکن بزرگ و کوچک است. دیوار سبز، شامل قفسه‌هایی عمودی است که در آن سلول‌هایی برای کاشت گیاهان مختلف وجود دارد. شما می‌توانید از گیاهانی مثل چمن‌ها، سرخس‌ها و گیاهان پیازی روی این دیوار استفاده کنید. دیوار سبز علاوه‌بر این‌که گیاه را به بالکن شما اضافه می‌کند فضایی روی زمین اشغال نمی‌کند؛ بنابراین می‌توان محیط دلباز‌تری برای مبلمان و وسایل دیگر در نظر گرفت.

دیواره سبز انرژی مثبت را در فضای تراستان ایجاد کرده و حس نشاط را به شما منتقل می‌کند. هم‌چنین دیوار سبز باعث می‌شود تا فضای بالکن شما بسیار سرسبز و سرزنده به‌نظر برسد. با کمی خلاقیت، می‌توانید طرح‌های بسیار زیبایی را با این نوع پوشش در تراس خانه آپارتمانی خود به‌جود آورید.

برای اینکه بدانید در دکوراسیون بالکن و تراس، میز ناهارخوری گرد بهتره یا مستطیل، روی لینک درج کلیک کنید. 

7- لامپ‌های رشته‌ای و ریسه‌های نور، از ایده‌های جذاب در نورپردازی تراس

نورپردازی نکته بسیار مهمی است که باید برای اوقات تاریک شب در دکوراسیون تراس و بالکن به آن توجه کرد. برای این کار، ریسه‌های نور، فانوس‌های جذاب، چراغ‌های روشنایی مینیمال و بهره‌گیری از نور مخفی LED، جذاب‌ترین ایده به‌منظور نورپردازی فضای بالکن و تراس هستند. برای ایجاد یک حس فوق العاده در بالکن خود، زمانی که خورشید در حال غروب کردن است، با لامپ‌های رشته‌ای زیبا در دور تا دور نرده‌های بالکن، می‌توانید تراس کوچک خود را روشن کنید واز زیبایی شب لذت ببرید. 
با دکوراسیون چوبی با‌کیفیت بلج، دکوراسیونی چشم‌نواز در تراس خانه‌تان داشته باشید

در این مقاله به ایده‌هایی جذاب و خلاقانه برای دکوراسیون تراس و بالکن بزرگ و کوچک پرداخته شد. علاوه بر ایده‌های ذکر شده در طراحی بالکن و تراس خانه آپارتمانی یا ویلایی، با استفاده از عناصر خاص و زیبایی که دوستشان دارید مانند: استفاده از کاشی‌های رنگی، فانوس‌های دکوری، قفسه کوچکی برای کتاب و خانه‌ی کوچک حیوان خانگی‌خود می‌توانید از بالکن خانه نهایت استفاده را ببرید و یک بهشت کوچک در خانه خود خلق کنید. ما در این مقاله از بلج سعی کردیم کاربردی‌ترین و بهترین ایده‌ها برای چیدمان بالکن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

اگر می‌خواهید دکوراسیونی منحصر‌به‌فرد و شیکی در تراس منزلتان داشته باشید، می‌توانید از ست‌های میز و صندلی ناهارخوری، میز کنسول و لوازم چوبی بلج بهره ببرید. این لوازم باکیفیت و زیبا را می‌توانید با بهترین قیمت از بلج خریداری کنید. اگر سوالی در این زمینه داشتید، در قسمت دیدگاه نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید. 

393
0
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^