5 ایده برای داشتن یک اتاق خواب مینیمال جذاب

دکوراسیون مینیمال در اتاق خواب؛ ایجاد حس آرامش در فرد
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تحریریه بُلج
دوشنبه 11 مهر 1401

با ظهور سبک دکوراسیون مینیمال، انقلابی در طراحی دکوراسیون داخلی به‌پا شد. این سبک همیشه برای فضاهای عمومی خانه محبوب بوده است. اما این روزها با ترند شدن تخت‌خواب‌ها و پالت‌های رنگی ملایم، این سبک، به سرعت جای خودش را در فضاهای خصوصی خانه مانند اتاق خواب نیز پیدا کرده است. هدف اصلی دکوراسیون مینیمال اتاق خواب، آرامش ذهن و جسم است. اتاق خواب مینیمال، دکوراسیونی ساده و زیبا دارد که به‌دور از هر‌گونه ترکیبات مختلف و شلوغ چیدمان می‌شود. ایده‌‌های دکوراسیون اتاق خواب مینیمال که در ادامه به آن می‌‌پردازیم بسیار ساده، کاربردی و کم هزینه است و به شما کمک می‌‌کند بیش از پیش از اتاق خوابتان لذت ببرید.

1. استفاده از تخت خواب مینیمال برای داشتن یک اتاق خواب ساده و جذاب

وسیله لازم و ضروری که در اتاق خواب مینیمال و چیدمان آن اهمیت دارد سرویس خواب است. سرویس خواب به‌عنوان یک المان اصلی و مرکزی در فضای اتاق خواب شناخته می‌شود. برای انتخاب تخت خواب در دکوراسیون مینیمال اتاق خواب پیشنهاد می‌کنیم که از تخت خواب‌ مینیمال  ساده، گوش‌دار، بدون کتیبه، مسطح و کم ارتفاع استفاده کنید. هم‌چنین در اتاق مینیمال دخترانه و پسرانه، تخت‌هایی که تاج و فریم کلاسیک و ظریف‌کاری شده دارند را فراموش کنید. تخت‌هایی با چهارچوب و تاج ساده، بهترین انتخاب‌ برای اتاق خواب مینیمال هستند که تخت‌های باکسی هتلی نیز در این دسته قرار دارند.

از مهم‌ترین مزایای یک تخت خواب مینیمال، این است که همه فضای اتاقتان را نمی‌­گیرد و علاوه‌بر ایجاد احساس راحتی، برای اتاق‌های کوچک بسیار مناسب است. 
در انتخاب جنس سرویس خواب مینیمال نیز دستتان باز است. برای اتاق‌هایی با دکوراسیون مینیمال می‌توانید تخت‌هایی با جنس چوبی، فلزی و ام‌دی‌اف به‌کار ببرید و برای استفاده از این متریال‌ها هیچ‌گونه محدودیتی نخواهید داشت.

استفاده از تخت خواب مینیمال برای داشتن یک اتاق خواب ساده و جذاب

2. در ترکیب رنگ اتاق خواب مینیمال چه پالت‌ رنگی جا دارد؟

در ترکیب رنگ اتاق خواب مینیمال پسرانه و دخترانه، استفاده از تناژهای گرم و سرد پیشنهاد می‌شود. برای تکمیل دکوراسیون مینیمال اتاق خواب خود، سفیدی یک‌دست و چشم‌نواز دیوارها انتخابی بسیار کارآمد و خیره‌کننده است. اگر به‌نظر شما رنگ سفید بیش‌ازحد ساده به‌نظر می‌رسد به‌راحتی می‌توانید در یکی از دیوارها، رنگ‌های بژ، خاکستری، قهوه‌ای مایل به زرد و رنگ‌های ملایم این چنینی به‌کار ببرید.

شاید این ایده برای دکوراسیون مینیمال اتاق خواب عجیب به‌نظر برسد، اما ایجاد یک تضاد رنگی، فضایی منحصر‌به‌فرد برای اتاق خواب مینیمالیست شما ایجاد کند. حتی می‌توانید یک یا دو اکسسوری را در اتاقتان به رنگ شاد و دلخواه خود خریداری کنید. به‌طورکلی بهتر است از پالت رنگی مینیمال، دو یا سه رنگ را انتخاب کنید تا برای انتخاب رنگ اجزای اتاق مثل روتختی، ملحفه تشک و بالشت‌ها سردرگم نباشید.

تناژهای سرد و گرم و به همراه رنگ سفید؛ بهترین ترکیب رنگ اتاق مینیمال

3. چوب رنگ روشن؛ بهترین انتخاب برای داشتن دکوراسیون مینیمال اتاق خواب

چطور چوب را به چیدمان مینیمال اضافه کنیم که ویژگی‌های این سبک از دکوراسیون را تحت‌تاثیر قرار ندهد؟ در دکوراسیون مینیمال اتاق خواب، ایده‌های متفاوتی را می‌توان برای چیدمان اجرا کرد اما هیچ‌چیز بهتر از وسایل چوبی رنگ روشن برای این سبک نیست. چوب‌های رنگ روشن را می‌توانید در تخت خواب دو نفره و تک‌نفره مینیمال، میز توالت یا کل سرویس خواب خود استفاده کنید. رنگ روشن وسایل چوبی، جوی بسیار آرام به اتاق خواب مینیمال شما هدیه می‌‌دهد.

معمولا هر چه به سمت طراحی دکوراسیون مدرن می‌روید آرام‌آرام چوب از دایره لوازم به‌کار رفته در محیط کنار می‌رود. اما در دکوراسیون مینیمال اتاق خواب با قرار دادن چوب رنگ روشن در چیدمان فضا، گرمابخش فضای سرد مدرنیته خواهید بود. از طرفی با این کار حس لوکس بودن و منظره‌ای طبیعی را در اتاق خواب به ارمغان می‌آورید.

چوب رنگ روشن؛ بهترین انتخاب برای داشتن دکوراسیون مینیمال اتاق خواب

4. تاثیر گیاهان در دکوراسیون مینیمال را دست کم نگیرید

هیچ چیز مثل بودن یک گیاه در داخل خانه برای تبدیل آن به محل آرامش مناسب نخواهد بود. یک گلدان یا گیاه زیبا روی میز کنار تختی یا در کنج اتاق مدرن و مینیمالیستی، حس تازگی و طراوت و همین‌طور شادابی را به شما هدیه خواهد کرد. مینیمالیسم در اتاق خواب یعنی انتخاب گیاهانی که جلوه‌ای ساده و مرتب دارند. یک گلدان سفید و شیشه‌ای بهترین انتخاب‌ برای کنار تخت تاشو در اتاق خواب مینیمال است. نکته حائز اهمیت این است که گل‌های به کار رفته را طوری انتخاب کنید که نیاز به مراقبت‌های شدید و پیاپی نداشته باشند.

گیاهان ساده و تازه، المانی تاثیرگذار در دکوراسیون مینیمال اتاق خواب

5. نور طبیعی، حس سادگی و مینیمالیستی به فضای اتاق می‌دهد

بخش مهم دیگری که در اتاق خواب مینیمال اهمیت دارد پنجره‌ها، پرده اتاق خواب و نور آن است. همان‌طور که در دکوراسیون داخلی خانه کوچک وجود نور طبیعی بسیار تاثیر‌گذار است، در دکوراسیون مینیمال اتاق خواب نیز، نور طبیعی در روز، اولویت اصلی در ایده‌پردازی و طراحی محسوب می‌شود. برای لذت بردن از نور طبیعی در اتاق خواب مینیمال از پرده‌های حریری استفاده کنید تا نور کاملا در فضا پخش شود. نورهای طبیعی که از پنجره‌های اتاق وارد می‌شوند، انعکاس‌هایی را به‌وجود آورده و سبب روشنایی و چشم‌نوازی بیشتر فضا خواهند شد.

برای شب نیز می‌توانید از نورهای فلت یا مسطح که غیرمستقیم و با بلاکرها به اتاق تابیده می‌شوند استفاده کنید. با این کار، یک نور ملایم و لطیف به فضای اتاق تابیده شده و روشنایی یک‌دست و یکنواختی را به ارمغان می‌آورد.

وجود نور طبیعی در دکوراسیون مینیمال اتاق؛ خلق حس زندگی و آرامش

دکوراسیون اتاق مینیمال خود را با محصولات بلج جذاب‌تر طراحی کنید

از اینکه با ما در این مقاله همراه بودید از شما ممنونیم. ما در این مطلب تلاش کردیم شما را با ایده‌‌های دکوراسیون مینیمال اتاق خواب آشنا کنیم. به‌یاد داشته باشید در هر نوع چیدمان و دکور ابتدا آرامش و آسایش خودتان را در نظر بگیرید، به‌این ترتیب اوقات خوشی را می‌توانید در فضای موردنظرتان داشته باشید. ایده‌های بیان شده در این مطلب را تا حد ممکن اجرا کنید و چنانچه سوال یا ابهامی در خصوص اتاق خواب مینیمال داشتید با در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. با در نظر گرفتن این ایده‌ها، می‌توان اتاقی بسیار زیبا و مینیمال طراحی کرد که در دنیای شلوغ و مدرن امروز به‌نوعی باعث آرامش می‌شود.

جشنواره خرید اقساطی انواع سرویس خواب شیک و ساده بلج

برای خرید سرویس خواب مینیمال نیز می‌توانید روی ما حساب کنید. بلج با انواع طرح و رنگی از سرویس خواب و تخت خواب مینیمال به شما در داشتن یک اتاق خواب با دکوراسیون مینیمال و شیک کمک خواهد کرد. برای خرید و مشاوره می‌توانید با کارشناسان بلج از طریق شماره 02153138 در ارتباط باشید. 

 

201
0
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^