اتاق خواب با رنگ بنفش، بایدها و نباید هایی که باید بدانید

اتاق خواب با رنگ بنفش، بایدها و نباید هایی که باید بدانید
زمان مطالعه: 6 دقیقه
تیم محتوای بلج
جمعه 8 بهمن 1400

​رنگ بنفش یک انتخاب خارق‌العاده برای انتخاب رنگ چیدمان اتاق خواب است. بنفش بسیار رنگ احساساتی و حساسی است که، باعث شده عده‌ای عاشق این رنگ و عده‌ای دیگر از آن متنفر باشند. استفاده از رنگ بنفش، در چیدمان اتاق و دکوراسیون منزل رنگ رایج و معمولی نیست و بسیاری این رنگ را مناسب اتاق کودکان و رنگ دخترانه می‌دانند اما اگر از آن به درستی استفاده شود، اتاق خواب بسیار جذاب و به روز به نظر می‌رسد و برای استفاده خانم ها و آقایان کاملا مناسب است. رنگ اتاق بنفش یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها برای دیزاین اتاق خواب است.

در ادامه مقاله ایده‌های اصولی استفاده از رنگ بنفش، به صورت رنگ اصلی و فرعی در چیدمان اتاق‌خواب را مشاهده می‌کنید. با ما همراه باشید.‌

با کاغذ دیواری رنگ بنفش، چیدمان بنفش رنگ اتاق‌تان را شروع کنید

اگرچه برخی از دوستداران رنگ بنفش از استفاده زیاد از این رنگ واهمه دارند و ترجیح می‌دهند از بنفش ملایم و رنگ یاسی در چیدمان بنفش اتاق‌شان استفاده کنند اما، پیشنهاد می‌شود برای اتاق خواب رنگ بنفش ترس را کنار بگذارید و از رنگ بنفش تیره و عمیق برای کاغذدیواری‌های اتاق‌ خواب‌تان استفاده کنید. 

این طرز فکر که دیوارهای تیره فقط برای اتاق‌خواب‌های روشن و با نور زیاد مناسب هستند کاملا اشتباه است. در واقع دیوارهای تیره برای اتاق کم‌نور بسیار مناسب هستند؛ این رنگ‌ بدون توجه به شدت نور، نور را در خود حفظ کرده و آن‌را بازتاب می‌کند. برای خرید سرویس خواب در اتاق‌هایی که دیوار تیره و بنفش دارند پیشنهاد می‌شود از سرویس خواب های روشن استفاده کنید. اگر اتاق خواب کوچک ی دارید، بهتر است دیوار را سفید کنید و رنگ بنفش را در جزئیات اتاق خواب و روتختی و اکسسوری به کار ببرید.

خلاقانه، از رنگ بنفش در تناژهای مختلف استفاده کنید

استفاده از رنگ بنفش را در چند درجه بندی مختلف به کار گیرید. تخت خواب دونفره، گلیم و فرش اتاق را از رنگ های روشن‌تر انتخاب کنید تا چرک بردار باشند.می‌توانید از رنگ‌های هم‌خانواده با رنگ بنفش مانند: یاسی، سوسنی گلبهی و صورتی برای پرده و اکسسوری‌های اتاق استفاده کنید. 

اکسسوری‌های خیره کننده، در اتاق خواب بنفش رنگ شما

ملافه و روتختی رنگ بنفش، کوسن‌ها، لامپ هایی با نور رنگ بنفش و حتی گل‌هایی با این تناژ رنگی بهترین انتخاب برای اتاق خواب بنفش رنگ شما هستند. در سرویس خواب نوجوان ‌ها بهتر است از رنگ‌ها و اکسسوری‌هایی با رنگ ملایم‌ و لطیف استفاده کنید.

در اتاق خواب عروس و داماد می‌توانید برای جلوه بیشتر از مخمل های بنفش رنگ برای رو تختی، گل های سفید و لامپ های زمردی شکل و طلایی که بهترین مکمل برای رنگ بنفش هستند استفاده کنید. استفاده از آینه و اکسسوری های فلزی در کنار تخت و گوشه‌های اتاق، اتاق خواب شما را مجلل و با شکوه می‌سازد.

رنگ های مکمل رنگ بنفش برای چیدمان اتاق‌خواب

رنگ های زرد، لیمویی، سفید و طوسی بهترین رنگ های مکمل برای رنگ بنفش هستند. می‌توانید برای رنگ و جلوه دادن از سایه‌های رنگ بنفش: بادمجانی، گلبهی و سوسنی استفاده کنید. در استفاده از تناژ رنگی‌های مختلف نگران نباشید. رنگ بنفش به راحتی با تمام رنگ‌ها ترکیب می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید که با رنگ های زیاد فضای اتاق را شلوغ نکنید. زمانیکه رنگ های شیری، پاستلی با رنگ بنفش ترکیب می‌شوند، حال و هوایی آرام ایجاد می‌کنند.

رنگ سرد آبی و سبز با بنفش آرامش را به شما منتقل می‌کنند. اما هنگام استفاده از رنگ‌های تیره مراقب باشید تا با اضافه‌کردن رنگ های شاد در بعضی از جزئیات کنتراست لازم را ایجاد کنید.

رنگ بنفش؛ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دکوراسیون اتاق خواب مینیمال

رنگ بنفش یکی از رنگ‌های زیبا و شاداب است که به خاطر ظاهر جذاب و احساس آرامشی که به آدم می‌دهد، برای دکوراسیون اتاق خواب بسیار مناسب است. با توجه به اینکه می‌خواهید دکوراسیون اتاق خوابتان را به شیوه‌ای مینیمال و ساده طراحی کنید، می‌توانید از ترکیب رنگ بنفش با رنگ‌های سفید، خاکستری و یا قهوه‌ای استفاده کنید.

برای شروع دیزاین اتاق خواب به سبک دکوراسیون مینیمال، می‌توانید دیوارهای اتاق خوابتان را با رنگ بنفش رنگ آمیزی کنید و سپس از لوازم دکوری ساده و مینیمال برای تزیین اتاق خود استفاده کنید. مثلاً می‌توانید از یک تخت خوش‌ساخت و ساده با رنگ‌بندی سفید و بنفش استفاده کنید و روی آن را با یک روتختی سفید و روبالشی خاکستری تزئین کنید.

برای روشنایی اتاق خواب، می‌توانید از لامپ‌های با رنگ نور سفید و یا نور طبیعی استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از پرده‌های سفید یا خاکستری با الگوهای ساده و مینیمال برای پنجره‌های اتاق خود استفاده کنید.

به علاوه، از تزیینات دیواری ساده و زیبا نظیر تابلوهای سیاه و سفید و یا عکس‌های طبیعی و ساده استفاده کنید. در کل، برای دکوراسیون اتاق خوابتان با رنگ بنفش به یک ظاهر ساده، مینیمال و بسیار زیبا دست پیدا خواهید کرد.

بنفش، بهترین انتخاب برای اتاق کودکان

بنفش بهترین رنگ برای چیدمان اتاق خواب کودکان است. پیشنهاد می‌شود در اتاق خواب کودکان و سرویس خواب نوزاد از ملایم‌ترین رنگ بنفش استفاده کنید تا فضای اتاق برای کودک آرامش‌بخش و لطیف باشد. ترکیب رنگ سفید و لیمویی با بنفش برای کودکان ترکیب رنگ جذاب و بسیار مناسبی است. علاوه بر رنگ بنفش، انتخاب رنگ صورتی نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اتاق خواب کودکان است. این رنگ به دلیل ظاهر دل‌پذیر و جذابش، بیشتر در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ صورتی به طور کلی با شادی، آرامش و تمرکز  و بازی کردن کودکان همراه است. با توجه به اینکه دکوراسیون اتاق صورتی کودک می‌تواند شامل تزیینات مختلفی مانند پوسترها، تابلوها و لوازم دکوری دیگر باشد، می‌توانید از رنگ صورتی برای تلطیف ظاهر اتاق استفاده کنید.

اتاق خواب بنفش دخترانه؛ یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال به رنگ بنفش یک انتخاب خوب و جذاب است که می‌تواند به اتاق خواب زیبایی و جذابیت ببخشد. در ادامه، توصیه‌هایی را برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال به رنگ بنفش معرفی می‌کنیم:

استفاده از رنگ بنفش در دیوار‌ها: استفاده از رنگ بنفش در دیوار‌های اتاق خواب دخترانه، یکی از روش‌های مهم در دکوراسیون این نوع اتاق ها است. با این کار، می‌توانید یک پس‌زمینه جذاب برای بقیه لوازم دکوری اتاق خواب ایجاد کنید.

ترکیب رنگ بنفش با رنگ‌های دیگر: برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال به رنگ بنفش، می‌توانید از ترکیب رنگ بنفش با رنگ‌های دیگری مانند سفید، خاکستری و صورتی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که اتاق خواب به ظاهر متعادل و زیبا باشد.

ایده‌های جذاب برای اتاق‌خواب‌های کوچک با رنگ بنفش

اگر اتاق خواب‌تان کوچک است و فضای زیادی در اختیار ندارید اما عاشق رنگ بنفش هستید، اصلا نگران نباشید و به راحتی از این رنگ در چیدمان اتاق کوچک‌تان استفاده کنید. استفاده از فرش بنفش و یا روتختی بنفش انتخاب بسیار خوبی برای اتاق خواب‌های کوچک است اما در صورتیکه از رنگ‌های سفید و خاکستری به عنوان رنگ مکمل در چیدمان‌تان استفاده کنید.

استفاده از رنگ بنفش به تنهایی و یا ترکیب کردن آن با رنگ‌های تیره فضای اتاق خواب شما را دلگیر و کوچکتر از آنچه که هست نشان می‌دهد. اگر عاشق فضاهای دنج و رمانتیک هستید و با کوچک بودن اتاق خواب‌تان مشکلی ندارید پیشنهاد می‌دهیم حتما از رنگ قرمز و بنفش در کنار یکدیگر استفاده کنید و یک چیدمان خارق‌العاده برای اتاق‌تان داشته باشید.

استفاده از گل‌های مصنوعی و جذاب بنفش، برای سرزنده کردن فضای اتاق‌خواب‌های کوچک بسیار مناسب هستند. بهتر است از اکسسوری‌هایی کاربردی و رنگ روشن در فضای اتاق کوچک‌تان استفاده کنید و از شلوغی بیش از حد بپرهیزید.

با رنگ بنفش جذاب‌ترین و خاص‌ترین چیدمان را به اتاق خواب‌تان بیاورید

همانطور که در این مقاله خواندید رنگ بنفش یکی از رنگ‌های احساسی و زیبایی است که طرفداران زیادی به همراه دارد. در این مقاله از بلج ما درمورد استفاده از رنگ بنفش در کاغذدیواری، اکسسوری و رنگ‌بندی جذاب تناژهای مختلف این رنگ در اتاق خواب بزرگسالان،کودکان و اتاق خواب‌های کوچک صحبت کردیم.

حالا که در مورد این رنگ بی‌نظیر در دکوراسیون خانه صحبت کردیم، نوبت شماست تا در مورد رنگ مورد علاقه خود در دکوراسیون داخلی خانه و اتاق‌خواب‌تان با ما صحبت کنید. آیا شما هم تا به حال در اتاق خواب خود یا فرزندان‌تان از رنگ بنفش استفاده کرده‌اید؟ نظر شما درمورد استفاده  از این رنگ در اتاق خواب چیست؟ کدام رنگ را برای استفاده در اتاق خواب ترجیح می‌دهید؟ در قسمت نظرات با ما در وب سایت مجله بلج همراه باشید.

321
0
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^