5 روش کاربردی برای از بین بردن خراش چوب

روش های کاربردی برای از بین بردن خراش چوب
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تحریریه بُلج
چهارشنبه 24 اسفند 1401

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که به خط‌وخش‌های وسایل چوبی وسواس دارید؟ امروزه تقریبا بیشتر خانه‌ها دکوراسیونی چوبی دارند و اکثر وسایل منزل از جمله مبلمان، سرویس خواب، میز کامپیوتر و کابینت‌ها، همه از جنس چوب هستند. خانواده‌هایی که فرزندان کوچک دارند، اغلب با مشکل وجود خراش روی وسایل چوبی روبه‌رو هستند. در نتیجه این سوال برایشان مطرح می‌شود که برای از بین بردن خراش روی چوب چه راهکاری وجود دارد. اگر شما هم به دنبال روشی برای از بین بردن خش روی میز چوبی هستید، نکات مهم در این مقاله را از دست ندهید. 

1. روغن زیتون؛ بهترین روش برای از بین بردن خراش روی چوب

روغن زیتون یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن خراش‌های چوب است. اگر به‌تازگی یک میز ناهار خوری چوبی جدید خریداری کرده‌اید و فرزندتان روی آن خراش‌هایی را ایجاد کرده است؛ نگران نباشید! این خراش‌ها را می‌توان به‌وسیله روغن زیتون، به‌راحتی از بین برد. روغن زیتون مانند یک لوسیون طبیعی برای خراش‌های چوب عمل می‌کند؛ به‌گونه‌ای که با چند قطره از این ماده می‌توان خط‌و‌خش‌های چوب را به‌سادگی پاک کرد.

برای استفاده از این روش، یک پارچه نرم را به کمی روغن زیتون آغشته کنید. سپس به‌آرامی و با حرکات دایره‌ای روی میز یا هر وسیله چوبی دیگر بکشید تا خراش‌ها به‌طورکامل از بین بروند. پس از انجام این کار، با یک پارچه خشک سطح موردنظرتان کاملا از روغن پاک کنید. قطعا بعد از استفاده از این ماده، تاثیر شگفت‌انگیز آن را روی وسایل خانه‌تان مشاهده خواهید کرد. 

روغن زیتون؛ بهترین روش برای از بین بردن خراش روی چوب

2. سس مایونز؛ یکی از روش‌های عالی برای از بین بردن خش روی میز چوبی

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان برای ترمیم خراشیدگی میز چوبی با کابینت‌های چوبی به کار برد، استفاده از سس مایونز است. روغنی که در سس مایونز وجود دارد، هم‌چون روغن زیتون باعث از بین رفتن خراش‌های وسایل چوبی خواهد شد.

معمولا برخی وسایل چوبی مانند میز تحریر ساده و ارزان که از متریال بی‌کیفیتی ساخته شده است، با یک ضربه کوچک، شکاف‌های عمیقی روی آن ایجاد می‌شود. برای از بین بردن این خراش‌ها، روش استفاده از سس مایونز بسیار موثر خواهد بود. برای این کار سس مایونز را به‌آرامی در شکاف بریزید تا شکاف را پر کند؛ سپس مقدار اضافی را به آرامی پاک کنید و اجازه دهید یک تا سه روز به حال خود باقی بماند تا به خوبی در وارد شکاف شود. پس از انجام این کار، روغن موجود در سس باعث ورم کردن چوب و در نتیجه از بین رفتن خراش‌ و شکاف‌ها خواهد شد. 

سس مایونز؛ یکی از روش‌های عالی برای از بین بردن خش روی میز چوبی

3. چای سیاه کیسه‌ای؛ بهترین روش از بین بردن خط روی ام دی اف

با چای کیسه‌ای نیز می‌توانید خراش‌هایی که روی وسایل چوبی شما از جمله میز کامپیوتر، میز غذاخوری یا میز تلویزیون ایجاد شده‌ است را از بین ببرید. در‌این‌صورت، دیگر نیازی به خرید میز کامپیوتر جدید یا هر نوع وسیله جدید دیگری نخواهید داشت.

برای استفاده از این روش، چای کیسه‌ای را در یک قوری یا ظرفی از آب قرار داده و اجازه دهید تا دم بکشد. هر چه رنگ وسیله چوبی شما تیره‌تر باشد، چای کیسه‌ای باید بیشتر دم بکشد تا رنگ چای نیز تیره‌تر شود. سپس یک تکه پنبه را به چای آغشته کرده و آن را به‌صورت دایره‌وار روی خط‌وخش‌ها بکشید. البته مراقب باشید که چای، اطراف خراش‌ها نریزد؛ در‌این‌صورت ممکن است آن قسمت‌ها نیز رنگ بگیرد. اگر این اتفاق افتاد، سریعا آن را با یک دستمال نرم پاک کنید. 

چای سیاه کیسه‌ای؛ بهترین روش از بین بردن خط روی ام دی اف

4. مداد شمعی؛ روش فوق‌العاده برای از بین بردن خش روی چوب سفید

در برخی موارد خط‌وخش‌هایی که روی چوب ایجاد شده است چندان عمیق نیستند؛ در چنین شرایطی استفاده از مداد شمعی گزینه مناسبی برای پوشاندن خراش‌ها خواهد بود. معمولا روی میز آرایشی دخترانه، از این خراش‌های جزئی بر اثر کشیده شدن لوازم آرایش ایجاد می‌شود؛ دراین‌صورت می‌توانید از مداد شمعی رنگ چوب استفاده کنید. بدین‌صورت که مداد شمعی را روی خراش‌ها کشیده و با انگشتتان روی آن بکشید تا رنگ کاملا یکدست شود.

این روش برای میزهای چوبی به رنگ سفید بسیار کاربردی‌تر است. زیرا مداد شمعی سفید به‌راحتی قابل تهیه است؛ اما ممکن است برای میزهای چوبی قهوه‌ای، یک مداد شمعی به همان رنگ نتوان تهیه کرد. 

5. آبرنگ؛ راهکاری برای ترمیم خراشیدگی میز چوبی

آخرین روشی که می‌توان برای ترمیم چوب ترک خورده و از بین بردن خراش‌های چوب نام برد، استفاده از آبرنگ است. برای استفاده از این روش ابتدا یک قلموی کوچک تهیه کرده و آن را به آبرنگ آغشته کنید. سپس با قلمو روی ترک‌های جزئی چوب و خراش‌ها بکشید تا کاملا آن‌ها را بپوشانید. بعد از رنگ کردن چوب، سطح وسیله موردنظرتان را روغن جلا بزنید تا ظاهر براق‌تر و زیباتری داشته باشد.

آبرنگ؛ راهکاری برای ترمیم خراشیدگی میز چوبی

با از بین بردن خراش‌های چوب، وسایل منزلتان را نو کنید

در این متن، 5 روش کاربردی برای از بین بردن خراش روی چوب را معرفی کردیم. شما با استفاده از این روش‌ها می‌توانید خط‌وخش‌ها و خراش‌هایی که روی وسایل منزلتان افتاده است را به‌راحتی از بین ببرید. انتخاب روش مناسب بستگی به نوع چوب شما، رنگ آن و عمق خراش‌ها دارد.

جشنواره تعویض کهنه با نو محصولات چوبی

اگر خراش‌ها و ترک‌هایی که روی وسایل چوبی منزلتان ایجاد شده است، بسیار عمیق هستند؛ پیشنهاد می‌کنیم سراغ خرید وسایل نو بروید. چنانچه قصد خرید دکوراسیون چوبی از جمله میز غذاخوری، میز جلو مبلی، میز آرایش و سرویس خواب را دارید، گروه تولیدی و فروشگاه اینترنتی بلج در خدمت شماست. فقط کافی است برای خرید، محصول مورد‌نظرتان را انتخاب کرده و با یک کلیک آن را سفارش دهید. شک نکنید در کمترین زمان ممکن محصول سفارشی شما ارسال خواهد شد. خریدی مقرون‌به‌صرفه و با‌کیفیت را با بلج تجربه کنید. 

213
1
1
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما
دیدگاه کاربران
  • جدید ترین
  • قدیمی ترین
  • بیشترین لایک

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^