خرید حضوری
ست بخری ارزون تره؛ خرید ست روتختی و روبالشتی جدید

بالش

مقایسه ( 1کالا )
کالا

بالش

بالش یکی از انواع کالای خواب است که در خرید آن باید به ابعاد استاندارد و جنس رویه آن دقت بسیاری داشته باشید. استاندارد بودن بالش‌ها با کیفیت خواب فرد ارتباط مستقیمی دارد؛ به‌عبارتی هرچه بالش ارتفاع مناسب‌تر و میزان نرمی استانداردی داشته باشد، میزان خستگی ما بعد از بیدار شدن کمتر خواهد بود. از این رو هنگام خرید بالش ارزان یا گران‌قیمت باید به این موارد توجه کنید تا پس از بیدار شدن دچار دردهای عضلانی و گرفتگی رگ گردن نشوید. 

انواع بالش؛ تجربه خوابی راحت با بالشی استاندارد و مناسب 

کیفیت و میزان استاندارد بودن بالش تاثیر بسیاری در سلامت ستون فقرات و رگ‌های سر و گردن دارد؛ به‌گونه‌ای که علت بسیاری از دردهای عضلانی ممکن است انتخاب بالش نامناسب باشد. در ادامه انواع بالش برای داشتن خوابی آسوده و راحت را به شما معرفی کرده‌ایم. هر کدام از این بالش‌ها را می‌توانید در بهترین برندها، از فروشگاه بلج با کیفیتی فوق‌العاده تهیه کنید. بلج عرضه‌کننده انواع کالا و سرویس خواب از جمله، تخت‌خواب، میز آرایشی، پاتختی، روتختی، تشک و بالش است. بهترین و جدیدترین مدل‌های بالش را می‌توانید در این صفحه مشاهده کنید. 

بالش میکروژل؛ با متریالی ضدحساسیت و انعطاف‌پذیر

یکی از جدیدترین مدل‌های بالش‌، انواع میکروژل این کالای خواب است. بالش میکروژل، نسبت به سایر مدل‌های بالش قیمت بالاتری دارد. قیمت بالش میکروژل هم‌چون قیمت تخت خواب، تشک، روتختی و سایر کالای خواب بستگی به کیفیت و برند آن دارد. شست‌وشوی بالش میکروژل نیز بسیار آسان‌تر از سایر بالش‌ها است. در واقع برای شستن این کالای خواب می‌توان هم از دست و هم از ماشین لباس‌شویی استفاده کرد. 

بالش پر؛ کاهش دردهای سر و گردن به میزان قابل‌توجه 

باش‌های پر، پشتیبانی بسیار خوبی از مهره‌های گردن دارند. این بالش‌ها مقرون‌به‌صرفه بوده و از وزنی مناسب برخوردار هستند. بالش‌های پر برای افرادی که به پهلو و پشت می‌خوابند، گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. تنها معایب بالش‌های ساخته شده از پر، شست‌شوی بسیار سخت آن‌ها است. به همین دلیل ممکن است بسیاری از افراد از خرید این بالش‌ها امتناع کنند. 

بالش الیافی یا پلی استر؛ بهترین نوع بالش برای کاهش خطر آلرژی در افراد مبتلا به آسم

یکی دیگر از انواع کالای خواب استاندارد، بالش‌های پلی استر هستند. بالش‌های الیافی یا پلی‌استر برای افرادی که روی کمر یا شکم می‌خوابند، گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. این بالش‌ها خطر آلرژی را برای کسانی که مبتلا به آسم و آلرژی هستند به حداقل می‌رسانند.علاوه‌بر این، بالش‌های الیافی برای کسانی واریس دارند نیز مناسب است؛ زیرا باعث بهبود کیفیت جریان خون می‌شوند. 

بالش مموری فوم؛ یکی از انواع بالش طبی برای پیشگیری از گرفتگی رگ‌های گردن 

استفاده از بالش‌های مموری باعث می‌شود هنگام خواب فشار روی عضلات گردن کاهش یابد. این بالش‌ها که معمولاً جنبه طبی دارند، از سوی پزشک ارتوپد تجویز می‌شوند. ممکن است در ابتدا هنگام استفاده از بالش مموری فوم، احساس راحتی نداشته باشید، اما کم‌کم به آن‌ عادت می‌کنید. به دلیل حفاظت از ستون مهره‌ها در حین استفاده از بالش مموری فوم، می‌توان آن را انتخاب مناسبی برای همه افراد دانست. 

بالش لاتکس؛ بالشی نرم و انعطاف‌پذیر برای داشتن خوابی آسوده 

بالش‌های مموری فوم از صمغ درخت لاتکس ساخته می‌شوند و 100 درصد طبیعی هستند. این نوع بالش‌ها به دلیل انعطاف‌پذیری مناسبی که دارند، شکل سر و گردن را به خودشان می‌گیرند؛ بنابراین از همه انحناها، خطوط سر و گردن و ستون فقرات حمایت می‌کنند. 

نکات مهم در انتخاب و خرید بالش مناسب‌  و استاندارد

برای خرید بالش، پیش از هر چیز باید سطح حمایتی بالش برای سر و گردن، میزان تهویه‌پذیری الیاف داخلی آن و قابلیت انعطاف‌پذیری را آن را مدنظر قرار دهید. این نکته مهم را نیز در نظر بگیرید که غیراستاندارد بودن الیاف و روکش بعضی بالش‌ها موجب عرق کردن سر و گردن و ایجاد رطوبت ناخوشایند می‌شود. 

توجه داشته باشید، از آن‌جایی‌‌که بالش‌های طبی مطابق با بهترین استانداردهای روز دنیا طراحی می‌شوند، در بسیاری از مواقع نیز توسط پزشکان به افرادی که از دردهای مختلف جسمی شکایت دارند توصیه می‌شوند. 

سوالات متداول

بالش طبی چه مارکی خوبه؟

برندهای ژینورا، اتللو، امسیگ، ایکیا، ارکیده، رویال و هارمونی از بهترین برندهای بالش طبی در بازار کالای خواب به شمار می‌روند. 

عمر مفید انواع بالش چه‌قدر است؟

عمر مفید هر بالش اگر به‌طور مداوم استفاده شود، 2 سال است؛ اما محققان توصیه می‌کنند که بالش‌ها هر 18 ماه تعویض شوند.

بالشی طبی نرم بخریم یا سفت؟

برای انتخاب بالش، همه‌چیز به شکل خوابیدن و البته مشکلات جسمانی شما بستگی دارد. اگر معمولاً عادت دارید، روی کمر یا طاق باز بخوابید،  بهتر است از بالش‌های نرم استفاده نکنید. دراین‌صورت بهتر است بالش شما سفت یا متوسط باشد.
سبد خرید حساب کاربری جست و جو محصولات