چگونه دکور خانه را عوض کنیم تا مد روز شود؟

آموزش‌های کاربردی برای تغییر دکوراسیون خانه
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تحریریه بُلج
دوشنبه 25 مهر 1401

برای عوض کردن دکور خانه نیازی نیست که حتما مبلمان و لوازم جدیدی بخرید. شما می‌توانید به فضای خانه با وسایلی که از قبل دارید یا خرید برخی لوازم کوچک، تنوع بی‌نظیری ببخشید. طراحان داخلی حرفه‌ای می‌دانند چطور نقاط قوت خانه را به نمایش بگذارند، عیوب و ناقصی‌های احتمالی معماری را پنهان کنند و به‌طورکلی فضای خانه شما را جذاب و دلپذیر سازند. در این مقاله با الهام از نظرات تخصصی کارشناسان این زمینه، یاد می‌گیرید که چگونه دکور خانه را عوض کنیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

نکته اول برای تغییر دکور خانه، یک نقطه کانونی ایجاد کنید

نقطه کانونی جایی است که به محض ورود به اتاق توجه را به خود جلب کرده و نظم و هارمونی زیبایی ایجاد می‌کند. برای مثال میز تلویزیون یا شومینه به همراه وسایل تزئینی روی آن‌ها، می‌تواند نقاط کانونی مناسبی برای اتاق نشیمن باشند. همچنین یک آینه یا اثری هنری روی میز کنسول گزینه‌های جذابی برای ایجاد نقطه کانونی در پذیرایی هستند.

نقش بالش‌ها را در دکوراسیون خانه جدی بگیرید

اگر حس می‌کنید اتاق نشیمن شما به اندازه کافی دلپذیر نیست، آن را با انبوهی از بالش‌ها تزئین کنید. بالش‌‌هایی را انتخاب کنید که طرح‌ها و رنگ‌های مکملی با فضای اتاق داشته باشند و آن‌ها را روی مبل بچینید تا علاوه بر راحتی، رنگ و لعاب مطبوعی به این قسمت از خانه اضافه شود.

بالشتک یا کوسن برای روی صندلی تهیه کنید

یکی از گزینه‌های جذاب برای خرید میز ناهار خوری و صندلی‌های آن، محصولات چوبی است که بسیار شیک و مد روز هستند؛ اما در عین حال نشستن روی این صندلی‌ها آنچنان راحت نیست. برای اینکه جلوه دلپسندی به مبلمان چوبی بدهید، از کوسن‌ها یا تشک‌های مخصوص صندلی استفاده کنید و روی نشیمن‌گاه صندلی را با آن بپوشانید.

وسایل تزئینی را حرفه‌ای و در تعداد فرد بچینید

برای زیبایی بصری فضای خانه، باید به نکات حرفه‌ای در این زمینه توجه داشته باشید. به عنوان مثال یک قاعده کلی این است که اعداد فرد در دکوراسیون جالب‌تر از اعداد زوج هستند. قاب‌ها یا  اشیا دیگر را به تعداد 3 یا 5 بچینید تا چشم‌نوازتر به نظر برسند.

میز کامپیوتر یا میز جلوی مبلی را با کتاب‌ها تزئین کنید

برای تغییر دکوراسیون اتاق مطالعه یا نشیمن می‌توانید کتاب‌های نفیس را روی میز کامپیوتر یا میز جلوی مبلی بگذارید. ترکیب چند کتاب، شمع و گلدان روی میز جلوی مبلی توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند.

برای تغییر دکوراسیون خانه از آینه‌ها غافل نشوید

آینه‌ها نقش مهمی در دکوراسیون مدرن دارند. به ویژه اگر نمی‌توانید دیوارها را برای نصب یک اثر هنری سوراخ کنید، آینه‌ قاب شده‌ای را به دیوار تکیه دهید. وجود آینه ذهن را فریب داده و سقف را بلندتر از آن چیزی که واقعا هست، نشان می‌دهد. همچنین بازتاب نور در آینه فضا را روشن می‌کند

تغییر دکوراسیون ساده،‌ فقط لوازم اتاق مطالعه را زیبا کنید

تغییر دکوراسیون خانه فقط به اتاق نشیمن و پذیرایی محدود نمی‌شود. برای تغییر دکور اتاق مطالعه از میز تحریر و قفسه‌های آن شروع کنید. اگر فایلی دارید، دور آن‌ها را کاغذ کادو بپیچید. همچنین می‌توانید وسایل رومیزی مانند جامدادی را هم به همین ترتیب تزئین کنید.

چیدمان وسایل اتاق نشیمن را تغییر دهید، دکوراسیون بدون هزینه

گاهی اوقات تغییر دکوراسیون می‌تواند به سادگی تغییر چیدمان مبلمان باشد و در عین حال انقلاب شگرفی در چشم‌انداز خانه شما به وجود آورد. برای این کار کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و جای مبل‌ها را عوض کنید؛ مثلا مبلمان را از دیوار دور کنید یا جای صندلی‌ها را آنقدر تغییر دهید تا در محل ایده‌آلی قرار گیرند.

پرده‌ها را بالاتر آویزان کنید تا سقف بلندتر به نظر برسد

اگر پرده‌ها به اندازه کافی بلند هستند، میل پرده را به سقف نزدیک‌تر کنید تا سقف خانه بلندتر به نظر برسد. قبل از این کار، حتما طول پرده را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید در صورت تغییر جای میله، همچنان پرده به کف زمین می‌رسد. در غیر این صورت، می‌توانید پرده را از گیره‌های پارچه‌ای آویزان کنید.

از بطری‌های شیشه‌ای برای دکوراسیون خانه استفاده کنید

همیشه هم پاسخ به سوال چگونه دکور خانه را عوض کنیم، کارهای سخت و هزینه‌بر نیست. شما می‌توانید از بطری‌ها، ظروف یا گلدان‌هایی که رنگ مشابهی دارند، برای تزئین خانه و به ویژه تزئین و چیدمان خانه بدون مبل استفاده کنید. به این منظور در گوشه و کنار خانه مانند روی شومینه یا حتی روی زمین و کنار دیوار بطری‌های شیشه‌ای همرنگ را قرار دهید و در آن گل را بگذارید. به این ترتیب فضای خالی خانه بدون مبل شما پر می‌شود.

درهای کابینت آشپزخانه را حذف کنید

با برداشتن درب‌ها، کابینت‌های آشپزخانه به قفسه‌های باز تبدیل می‌شوند. البته قبل از این کار داخل کابینت‌ها را خوب بررسی کنید؛ زیرا ممکن است به تمیزکاری و رنگ کردن نیاز باشد. بعد از برداشتن درها، ظروف موردعلاقه‌تان و همچنین شیشه‌های بزرگ پر از آرد، ماکارونی یا برنج را در کابینت جدیدتان بگذارید.

دکوراسیون اتاق خواب را طبق مد روز انتخاب کنید

برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب، گزینه‌های زیادی پیش روی شماست. برای مثال می‌توانید دور آباژور روبان زیکزاکی بپیچید، قاب‌های عکس را با روبان آویزان کنید یا وسایل تزئینی ساده را در قفسه‌های کتاب قرار دهید. افزون بر این اقدامات ساده، برای اینکه اتاق خواب شیک به نظر برسد، باید وسایل موردنیاز به ویژه لوازم چوبی را بر اساس دکوراسیون مدرن انتخاب کنید.

خرید وسایل چوبی شیک و مد روز اتاق خواب از فروشگاه بلج

در این مقاله توضیح دادیم که چگونه دکور خانه را عوض کنیم تا نمای جذاب و جدیدتری داشته باشد. همچنین در پایان گفتیم برای اینکه پابه‌پای مد روز باشید و خانه شما متفاوت و خاص‌تر از هرجای دیگری باشد، ناچار به خرید وسایل منزل مدرن و به ویژه وسایل چوبی هستید. شما می‌توانید انواع محصولات چوبی را بدون واسطه از فروشگاه بلج بخرید و با پرداخت کمترین قیمت بهترین و باکیفیت‌ترین لوازم خانه را داشته باشید. در پایان تقاضا داریم اگر سوالی درباره تغییر دکوراسیون منزل دارید، در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید تا پاسخگوی شما همراهان عزیز و همیشگی بلج باشیم.

267
0
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^