آشنایی با موارد استفاده از شلف دکوری آشپزخانه

اهمیت شلف ديواري آشپزخانه در منظم کردن محیط
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تحریریه بُلج
شنبه 30 مهر 1401

آیا شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که از سبک‌های رایج دکوراسیون خسته شده‌اند و به‌دنبال تنوع هستند؟ ایجاد خلاقیت در چیدمان منزل، مستلزم اطلاعات جامع در این زمینه و ذوق و سلیقه است. اگر نحوه چینش منزلی توجه شما را جلب کرد، حتما از صاحب خانه درباره منبع ایده و الهام او سوال کنید. یکی از مسائلی که در سال‌های اخیر و در منازل کوچک رایج شده، استفاده از قفسه‌ها و شلف‌ها است. اگر درباره کاربرد شلف در آشپزخانه سوال دارید، بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. به شما قول می‌دهیم پس از خواندن این مطلب، در کنار نظم بخشیدن به آشپزخانه خود، آن را زیباتر و خاص‌تر بکنید.

انواع شلف آشپزخانه چه تأثیری در نظم بخشیدن به محیط دارند؟

حتما این اصطلاح «آشپزخانه، قلب منزل است» را شنیده‌اید! همین موضوع باعث می‌شود تا افراد بسیاری برای زیبایی و چینش جذاب و خلاقانه آشپزخانه منزل خود تلاش کنند. وجود انواع قفسه و شلف دیواری، در کنار خاص‌تر کردن ظاهر محیط، به نظم‌دهی آن نیز کمک می‌کنند. اگر کلکسیون ماگ دارید و آن‌ها را در طبقات متعدد کابینت نگهداری می‌کنید، وقت جابه‌جایی آن‌ها رسیده است. با خرید یک شلف ماگ دیواری و قرار دادن ماگ‌ها روی آن، در کنار باز کردن فضای بیشتر در کابینت‌ها، به آشپزخانه نیز جلوه فریبنده‌ای خواهید داد.

در آشپزخانه جزیزه‌ای از شلف آشپزخانه فلزی استفاده کنیم یا چوبی؟

آشپزخانه جزیزه‌ای یکی از جدیدترین طراحی‌هایی است که پس از آشپزخانه اپن، در خانه‌ها دیده می‌شود. در طراحی جزیره‌ای، می‌توان انواع شلف چوبی یا فلزی را از سقف آویزان کرد. با انتخاب ارتفاع مناسب، ظروف و وسایل آشپزخانه را با بهترین چینش در شلف‌ها قرار دهید. زیباتر کردن محیط، باز کردن فضای بیشتر در آشپزخانه و ایجاد نظم و سامان، از جمله مزایای استفاده از شلف در آشپزخانه جزیره‌ای هستند. فراموش نکنید که نوع چوبی یا فلزی بودن شلف‌ها، کاملا به سلیقه و سبک منزل و آشپزخانه‌تان وابسته است! اگر سبک مدرن، مینیمال یا وینتج را انتخاب کرده‌اید، باید از شلف‌های فلزی استفاده کنید. افرادی که طرفدار سبک روستیک، بوهو یا کلاسیک هستند، باید به سراغ خرید شلف چوبی بروند.

کاربرد شلف در آشپزخانه؛ اطراف هود و جلوی پنجره‌ها

چنیش دکوراسیون آشپزخانه کاملا با متراژ و فضای آن مرتبط است. در خانه‌های بزرگ‌تر با خرید میز ناهار خوری و قرار دادن آن در آشپزخانه، به زیباتر کردن محیط کمک می‌کنند؛ اما در خانه‌هایی با متراژ پایین‌تر، بهتر است میز ناهار خوری را در اتاق پذیرایی قرار داد. نکته دیگر در چیدمان آشپزخانه نقلی، استفاده از شلف‌های مدرن و جذاب است.
اگر در اطراف هود آشپزخانه‌تان فضای خالی دارید، بهتر است از جدیدترین مدل شلف برای نصب در آن ناحیه استفاده کنید. مزیت استفاده از shelf در اطراف هود، دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به ادویه‌ها و وسایل پخت‌وپز هنگام آشپزی کردن است. این محصولات با طرح‌های مدرن و زیبا، جلوه بی‌نظیری به آشپزخانه شما می‌دهند. 
محل دیگری که برای گذاشتن شلف در آشپزخانه توصیه می‌شود، جلوی پنجره است. اگر پنجره نورگیر دارید، به‌جای خرید پرده، از shelfهای زیبا و ظریف استفاده کنید. با قرار دادن گل و گیاه نیز از نور خورشید استفاده بهینه خواهید کرد.

شلف‌های به شکل L برای استفاده از فضاهای مرده گوشه آشپزخانه

یکی دیگر از موارد مهمی که باید در خانه‌های کوچک مدنظر قرار دهیم، استفاده بهینه از کلیه قسمت‌ها است. در آشپزخانه‌ها با فضای کافی، چالش خرید میز ناهار خوری گرد یا مستطیل وجود ندارد! زیرا در سایر قسمت‌ها فضای کافی برای چیدن وسایل وجود دارد؛ اما محیط‌های کوچک‌تر باید به شیوه‌ای اصولی و خلاقانه چیده شوند. اگر در گوشه‌های آشپزخانه، فضایی بلااستفاده دارید، شلف‌هایی با شکل حرف L انگلیسی را برای استفاده از فضاهای مرده انتخاب کنید. با چیدن انواع لوازم آشپزخانه، گلدان، قاب عکس و ظرف حبوبات و ادویه‌ها، یک کنج کاربردی و جذاب را خلق خواهید کرد.

فضای بالای سینک را با شلف آشپزخانه مدرن دکوراسیون کنید

یکی دیگر از انواع کاربرد شلف در آشپزخانه، نصب آن در بالای سینک ظرفشویی است. از جمله اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل، درنظر نگرفتن راحتی و آسایش افراد خانه است! اگر شخصی هنگام خانه‌داری و شست‌وشوی ظروف، جایی برای قرار دادن ظرف‌های تمیز نداشته باشد، باید زمان بیشتری را برای انجام این کار اختصاص دهد. توصیه ما این است که برای آسودگی بیشتر، از انواع shelf و قفسه‌های مدرن و مستحکم به جای کابینت‌های بزرگ و در دار در بالای سینک‌های ظرفشویی استفاده کنید.

در آشپزخانه‌تان سقف کوتاه و فضاهای ناقص دارید؟ حتما باید شلف بخرید

در بعضی از خانه‌ها به‌دلیل معماری نه‌چندان اصولی، نواقصی در سقف و دیوار وجود دارد. کوتاه بودن سقف و نبودن فضای کافی برای نصب کابینت‌، دو معضل مهمی هستند که با استفاده از شلف‌های آشپرخانه رفع می‌شوند. اگر نمی‌توانید کابینت‌های بزرگ و حجیمی در برخی قسمت‌های آشپزخانه‌تان داشته باشید، کافی است با نصب آسان و سریع شلف‌ها و قفسه‌ها، وسایل آشپزخانه را روی آن‌ها بچینید. با این کار فضای قابل استفاده بیشتری در اختیارتان قرار داده خواهد شد.

خرید انواع شلف و تجهیزات دکوراسیون آشپزخانه از فروشگاه بلج

در این مقاله درباره کاربرد شلف در آشپزخانه صحبت کردیم و مزایای استفاده این محصول پرطرفدار را شرح دادیم. اکنون شما می‌توانید کلیه لوازم و تجهیزات خود را روی شلف‌ها و قفسه‌های نصب شده در آشپزخانه نقلی‌تان قرار دهید. فراموش نکنید که این محصولات به‌دلیل تحمل وزن وسایل آشپزخانه، باید از مواد و متریال مرغوب تهیه شوند.

خرید انواع شلف دیواری ام دی اف با ارسال رایگان

فروشگاه اینترنتی بلج یکی از معتبرترین سایت‌ها برای خرید انواع شلف و محصولات چوبی با دوام است. وجود گواهی کیفیت کالا برای کلیه محصولات، نشان‌دهنده تضمین بلج بر کیفیت کلیه محصولات خود است. مهم‌ترین مزیت خرید از فروشگاه ما، ارسال رایگان کلیه سفارش‌های بالای ۳ میلیون تومان به سراسر ایران است. برای اطلاع از نحوه ثبت سفارش و خرید از بلج، با شماره ۰۲۱۵۳۱۳۸ تماس بگیرید. همکاران ما آماده پاسخ‌گویی کلیه سوالات شما عزیزان هستند.

278
1
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما
دیدگاه کاربران
  • جدید ترین
  • قدیمی ترین
  • بیشترین لایک

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^