بایدها و نبایدهای چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک

راهنمای چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تحریریه بُلج
جمعه 8 مهر 1401

این موضوع دغدغه ذهنی همه خانم‌هاست که چطور می‌توان در پذیرایی مستطیل شکل کوچک، بهترین چیدمان را داشت؟ شکل هندسی هر خانه‌ای، یک چیدمان خاص و منحصر‌به‎فردی دارد. طراحی دکوراسیون و چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک نیز، باید به‌گونه‌ای باشد که هم به زیبایی و جذابیت دکوراسیون خانه لطمه نخورد و هم بتوان بهترین استفاده را از فضای موجود داشت. وقتی خانه‌ای با پذیرایی مستطیل شکل بخرید، در بدو ورود به خانه احساس می‌کنید که وارد یک تونل تنگ و باریک شده‌اید. اما با چیدمان صحیح این نوع پذیرایی‌ها می‌توان شکل آن را تغییر داد، به‌طوری‌که در افراد تازه وارد احساس خوبی را ایجاد کند. بعد از خواندن این متن می‌توانید با چند ایده ساده بهترین چیدمان پذیرایی مستطیل شکل را انجام دهید و از دکوراسیون خانه خود احساس خوشایندی داشته باشید.

کتابخانه‌های دیواری؛ انتخابی فوق‌العاده برای دکوراسیون پذیرایی مستطیل کوچک

استفاده از کتابخانه در دکوراسیون سالن پذیرایی، فضایی دلنشین و گرمی را ایجاد می‌کند. به‌همین دلیل خرید کتابخانه و استفاده از آن در چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک، نقش به‌سزایی در تغییر شکل سالن خانه شما دارد. برای خانه‌هایی با پذیرایی مستطیل شکل کوچک، بهتر است از کتابخانه‌های دیواری استفاده کنید تا فضای سالن شما گرفته و دلگیر نشود.

خرید انواع کتابخانه دیواری مدرن و شیک با قیمت ارزان

اینکه بدانید کتابخانه شما کجای پذیرایی قرار بگیرد و عمق قفسه‌ها چقدر باشند، نقش مؤثری در متعادل کردن فضای سالن پذیرایی دارد. به‌عنوان مثال اگر قفسه‌های کتاب را روی یکی از دیوار‌های طولی نصب کنید، پذیرایی شما بسیار باریک‌تر به‌نظر می‌رسد. قفسه‌های کتاب باید روی دیوار‌های عرضی باشند تا طول پذیرایی را کاهش داده و مستطیل بودن آن چندان به چشم نیاید.

کتابخانه‌های دیواری؛ انتخابی فوق‌العاده برای دکوراسیون پذیرایی مستطیل کوچک

چیدمان میز ناهارخوری در پذیرایی مستطیل کوچک باید چگونه باشد؟

برای چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک، در خرید میز ناهار خوری دقت کنید. زیرا اگر شکل میز ناهار خوری شما نیز مستطیل باشد، تعادل خوبی در دکوراسیون فضای شما ایجاد نخواهد شد، برای ایجاد توازن و گسترده به‌نظر رسیدن فضای مستطیل شکل کوچک، بهتر است از میز ناهارخوری گرد با تعداد صندلی حداقل استفاده کنید. هم‌چنین برای داشتن یک هارمونی بی‌نظیری از طرح و رنگ می‌توانید پارچه و نوع چوب میز ناهارخوری را با مبلمان سالن ست کنید. این کار باعث ایجاد هماهنگی در فضای خانه شما شده و زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

البته توصیه می‌شود برای اینکه فضای خانه شما گرفته و تنگ نشود، از کابینت‌های جزیره به‌جای میز ناهارخوری استفاده کنید.

میز ناهار خوری گرد؛ انتخابی فوق‌العاده برای پذیرایی مستطیل کوچک

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل کوچک؛ استفاده از مبل‌های تعداد کم یا L شکل

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مستطیل کوچک، یکی از نکاتی که در طراحی دکوراسیون این فضا باید توجه بسیاری به آن داشته باشید. به‌صورت کلی سه گزینه ایده‌آل و کاملا مناسب برای یک پذیرایی مستطیل شکل کوچک پیشنهاد می‌شود؛

●    یک مبلمان L جمع‌وجور، بدون دسته‌های بلند و عرض بسیار
●    یک ست مبلمان راحتی پنج‌نفره (یک سه نفره و دو تک نفره) یا (یک مبل دونفره و سه تک نفره)
●    یک کاناپه بزرگ به‌همراه یک صندلی تک‌نفره

یکی از اصولی که باید در چیدمان مبل پذیرایی مستطیل کوچک به آن توجه داشت، قرار ندادن همه مبل‌ها در قسمت طول پذیرایی است. با این کار فضای سالن پذیرایی شما طویل‌تر به‌نظر می‌رسد که زیبایی چندانی نخواهد داشت. استفاده از مبل‌ها در قسمت عرض خانه و استفاده از میز جلو مبلی جدید گرد که متناسب با مبلمان باشد، سالن مستطیل را پهن‌تر نشان می‌دهد. هم‌چنین با این کار صمیمیت و راحتی فضا افزایش خواهد یافت.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل کوچک؛ استفاده از مبل‌های تعداد کم یا L شکل

رنگ‌هایی در دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل کوچک تاثیر دارند را بشناسید

استفاده از انواع مبلمان، فرش و پرده با رنگ روشن نیز یکی از بایدهای چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک است. زیرا رنگ‌های روشن در بزرگ نشان دادن فضا تاثیر شگفت‎انگیزی دارند. استفاده از میز جلو مبلی، کتابخانه و میز و صندلی ناهارخوری چوبی با چوب‌های رنگ روشن فضا را دلبازتر و جذاب‌تر می‌کند.

برای مشاهده قیمت صندلی ناهار خوری در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع می‌توانید به لینک درج شده مراجعه کنید.

رنگ‎های روشن مثل سفید، کرمی، بژ یا خاکستری روشن، بهترین انتخاب برای فضاهای مستطیل شکل کوچک و باریک هستند. با کمک این رنگ‎ها جذابیت سالن‌های کوچک مستطیل شکل چند برابر می‌شود. هم‌چنین رنگ‌های روشن با انعکاس نور در اتاق پذیرایی، باعث می‌شوند فضای اتاق، بزرگ‌تر و بسیار جادار‌تر به‌نظر برسد.

جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل کوچک، بهترین محل را انتخاب کنید

برای انتخاب محل قرارگیری تلویزیون در چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک باید دقت کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین اصول چیدمان دکوراسیون را رعایت کنید. برای قراردادن تلویزیون در اتاق پذیرایی مستطیل شکل کوچک بهتر است از میز تلویزیون‌های دیواری استفاده کنید. هم‌چنین اگر شما در فضای پذیراییتان از میز کنسول استفاده کرده‌اید، ایده قرار دادن تلویزیون روی دیوار انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

اگر در فضای اتاق پذیرایی مستطیل شکل خود مبل سه‌نفره دارید، بدون شک روبه‌روی آن بهترین محل برای قرارگیری تلویزیون است. به‌دلیل ابعاد و متراژ کم این اتاق‌ها بهتر است از تلویزیون و میز بسیار بزرگ استفاده نکنید زیرا فضای بسیاری را اشغال می‌کنند. هم‌چنین این کار میزان تناسب را در سالن کوچک شما را بهم می‌ریزد.

قرار دادن تلویزیون روی دیوار؛ بهترین ایده برای اتاق پذیرایی مستطیل شکل کوچک

به ابعاد و چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل کوچک دقت کنید

یکی دیگر از المان‌هایی که انتخاب صحیح آن در بهتر به‌نظر رسیدن پذیرایی مستطیل شکل تاثیر بسیاری دارد، ابعاد فرش و نحوه انداختن آن در سالن است. برای چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل کوچک لازم است به رنگ، فرم و ابعاد فرش توجه شود. به‌دلیل اینکه پذیرایی مستطیل کوچک ممکن است عرض کمی داشته باشد بهتر است برای بزرگ جلوه دادن فضا از فرش‌هایی با رنگ روشن و گرد یا مربع استفاده کنید. این کار از کشیده به‌نظر رسیدن پذیرایی کم می­کند.

همچنین شما می‌توانید برای چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک و تفکیک آن به چند بخش از تعدادی فرش کوچک‌تر استفاده کنید. با این کار فضای شما بزرگ‌تر به‌نظر رسیده و به‌این‌صورت می‌توانید از کل فضای سالن استفاده بهینه‌ای داشته باشید.

انتخاب فرش‌های گرد، مربع و رنگ روشن، ایده‌ای مناسب برای چیدمان خانه مستطیل شکل

با لوازم دکوری بلج بهترین چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک را داشته باشید

ایده‌های ناب برای چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک را در این مقاله به شما معرفی کردیم. امیدواریم نکات ذکر شده فوق به چیدمان منزل شما کمک کرده باشد و توانسته باشید ایده‌های خوبی را از این مطلب بگیرید. دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل کوچک کار دشواری است اما با استفاده از ایده‌های خلاقانه و منحصربه‌فرد، می‌توانید هنر و ذوقتان را نشان دهید. برای این کار باید بتوانید مبلمان، تلویزیون و سایر المان‌های دکوراسیون را به طرز عالی بچینید تا همه از بودن در آن محیط لذت ببرند.

خرید اقساطی سرویس خواب بدون بهره از بلج

برای داشتن میز تلویزیون خاص، میز ناهارخوری جمع‌وجور، کتابخانه‌ای با ابعاد سفارشی می‌توانید از فروشگاه اینترنتی بلج، کالاهای مورد‌نیازتان را تهیه کنید. ما در بلج متناسب با هر سلیقه و ابعادی محصولات مورد نیاز شما تولید و عرضه خواهیم کرد. فقط کافی است برای خرید و مشاوره در مورد کالای موردنظرتان با کارشناسان ما از طریق شماره 02191004006 تماس بگیرید. 

227
0
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^