راهنمای چیدمان جذاب و کاربردی اتاق خواب ۱۲ متری

بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون اتاق خواب 12 متری
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تحریریه بُلج
دوشنبه 4 مهر 1401

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که هنگام چینش اتاق خواب دچار دغدغه و چالش می‌شوید؟ ازآنجایی‌که اتاق خواب جایی برای استراحت، آرامش و خوابیدن است، باید به شیوه‌ای اصولی و جذاب چیده شود. فرقی نمی‌کند که متراژ خانه‌تان چقدر است! با دکوراسیون اصولی و فریبنده، استرس و فشارهای روزمره را دور ریخته و به آرامش برسید. اگر می‌خواهید با سبک دکوراسیون اتاق خواب 12 متری آشنا شوید، این مقاله بلج برای شما نوشته شده است.

چینش اتاق خواب بر اساس سبک‌های مختلف، انتخابی برای زوج‌های جوان

انتخاب سبک مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب، باعث رهایی از تنش‌ها و سختی‌های روزانه‌تان می‌شود و تأثیر مثبتی بر سلامت روح و جسم شما می‌گذارد. چیدمان بر اساس سبک‌های رایج، یکی از مواردی است که افراد مختلف خصوصاً زوج‌های جوان انتخاب می‌کنند. به‌دلیل بزرگ بودن فضای اتاق خواب ۱۲ متری، امکان قرار دادن تخت خواب کینگ سایز نیز در آن وجود دارد.

وسایل تزئین دکوراسیون اعم از پاف، گلدان، آباژور، شلف، قاب عکس، مجسمه‌ها و ساعت‌های دیواری و رومیزی باید بر اساس سبک موردعلاقه افراد انتخاب شود. به‌طورمثال، اگر به سبک مینیمال علاقه دارید، استفاده از رنگ‌ها و چیدمان‌های شلوغ را باید کنار بگذارید. در بخش‌های بعدی قصد داریم دو سبک پرطرفدار در میان جوانان را معرفی کنیم.

استفاده از تختخواب کینگ سایز در چینش اتاق خواب بزرگ

سبک بوهو در دکوراسیون اتاق خواب با پارتیشن‌های جذاب

اگر در سایت‌های طراحی دکوراسیون داخلی گشت‌وگذار کرده باشید، حتما با دیزاین بوهو آشنا هستید. سبک Boho یا بوهمین از تلفیق رنگ‌های شاد و انرژی‌بخش، المان‌های دکوری متنوع و بافت‌های نامتقارن حاصل می‌شود. در اتاق‌هایی که به این سبک چیده شده‌اند، قرار دادن تخت خواب یک نفره یا دونفره، پاف‌های جذاب با طیف رنگی کرم تا قهوه‌ای، پارتشین‌های تزئینی و صندلی‌های راحتی مکرومه بافی بسیار متداول است.

ازآنجایی‌که طرفداران سبک بوهو به طبیعت علاقه دارند، استفاده از استندهای گل فلزی و چوبی برای قرار دادن گیاهان در اتاق‌های بوهمین بسیار کاربردی خواهد بود. کمد دیواری اتاق خواب ۱۲ متری بهتر است از جنس چوب و MDF باشد تا فضای اتاق را فریبنده‌تر و آرامش‌بخش‌تر کند.

دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک؛ حضور پررنگ طبیعت

اگر می‌خواهید طبیعت را به اتاق خود دعوت کنید، سبک دکوراسیون Rustic بهترین گزینه برای شما است. المان‌های چوبی نظیر کمد لباس، میز تحریر، میز مطالعه، چراغ‌ها و آباژورها در سبک روستیک استفاده می‌شوند. نکته جالب‌توجه در این نوع چیدمان، پیروی نکردن از تقارن و حذف اشکال هندسی منظم و خطوط صاف است. برای فریبنده‌تر کردن اتاق خواب ۱۲ متری به سبک روستیک از کف‌پوش‌های چوبی و پارکت‌ها استفاده کنید.

سبک روستیک، یکی از بهترین ایده‌های چیدمان اتاق خواب ۱۲ متری

سبک مینیمال برای کسانی که طرفدار سادگی هستند

چیدمان مینیمالیست که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده، یکی از جالب‌ترین سبک‌ها برای چیدمان اتاق و منزل است. افرادی که معتقدند زیبایی در سادگی است و مخالف مصرف‌گرایی هستند، از دکوراسیون minimal استفاده می‌کنند. افراد در این چینش با حداقل به‌کارگیری وسایل، نسبت به تزئین محیط اطراف اقدام می‌کنند. برای دکوراسیون اتاق خواب 12 متری به سبک مینیمال، به یک تخت بزرگ، صندلی‌های راحتی بدون حاشیه و کنسول و میزهای ساده احتیاج دارید. با پهن کردن یک فرش متناسب، ساده و هم‌رنگ با تم اتاق و همچنین آویختن تابلوهای دیواری از هنرمند محبوبتان، جلوه زیبایی به محیط ببخشید.

دکوراسیون اتاق خواب 12 متری دخترانه؛ از نورپردازی غافل نشوید

در ادامه ایده‌پردازی برای چینش اتاق خواب بزرگ، به اتاق‌های دخترانه می‌رسیم. نکته‌ای که بیشتر از همه برای دکوراسیون اتاق دختران توجه می‌شود، رنگ و جذابیت آن است. در نظر عوام، استفاده از رنگ صورتی برای خرید میز آرایش دخترانه و تزئین اتاق ضروری است! اما نکته مهم، توجه به سلیقه و علایق فرزند دلبندتان است. روانشناسی رنگ بیان می‌کند که استفاده از رنگ‌های پاستیلی مانند آبی، سبز، زرد، کرم، استخوانی و لیمویی، تأثیر بسزایی در تغییر روحیه افراد دارد.

سبک نورپردازی نکته قابل‌توجه دیگری است که در دکوراسیون اتاق دخترانه درنظر گرفته می‌شود. بهره‌مندی از نور طبیعی خورشید کاهش استرس و دریافت ویتامین‌های موردنیاز بدن را به همراه دارد. نصب پرده‌های نازک و توری و قرار دادن تخت در فاصله مناسب نسبت به پنجره از جمله نکات ضروری هنگام چیدمان اتاق‌های بزرگ برای دختران است.

دکوراسیون اتاق ۱۲ متري دخترانه با نور طبیعی

دکوراسیون اتاق خواب 12 متری پسرانه با پالت رنگی مناسب

برای چینش اتاق‌های پسرانه باید در وهله اول به رنگ موردعلاقه فرزند خود توجه کنید. این تفکر که اتاق پسران باید تیره باشد، کاملا غلط و منسوخ است. به‌کاربردن رنگ‌های انرژی‌بخش و جذاب مانند بنفش، سفید، شیری یا حتی نارنجی در دکوراسیون اتاق‌های بزرگ پسران، باعث بالا بردن خلاقیت آن‌ها و کاهش استرس خواهد شد. اگر تصمیم دارید که دیوارهای اتاق را با کاغذدیواری بپوشانید، حتما در انتخاب طرح دقت کنید. استفاده از تخت‌های سرتاسری، کنسول، میز کامپیوتر گیمینگ، انواع شلف، کتابخانه و قفسه‌های جذاب، در زیبایی بخشیدن به اتاق پسرانه بزرگ بسیار پیشنهاد می‌شود.

چینش منحصربه‌فرد اتاق خواب با محصولات باکیفیت بلج

در این مقاله از ایده‌های جذاب و کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب 12 متری صحبت کردیم. اکنون شما می‌توانید باتوجه‌به سبک موردعلاقه خود، فضای آرامش‌بخش و زیبایی را در اتاق خواب به‌وجود آورید. استفاده از طیف رنگی متناسب، محصولات دکوری جذاب مطابق با سبک چینش اتاق و توجه به نورپردازی مناسب از جمله مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

جشنواره خرید اقساطی 2 ساله بدون سود از بلج

فروشگاه اینترنتی بلج یکی از معتبرترین مراکز فروش وسایل دکوراسیون منزل و اتاق است. محصولاتی از قبیل کنسول، پاف، پارتیشن، میز کامپیوتر، استند گل، صندلی‌های راحتی، انواع کمد دیواری و ریلی، مبل شنی و انواع میز آرایش را به‌راحتی از bolej خریداری کنید. امکان پرداخت قسطی، تسویه حساب در منزل، ارسال رایگان خریدهای بالاتر از ۳ میلیون تومان و ضمانت کیفیت از جمله مزایای خرید از بلج هستند.

225
0
1
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^