چگونه دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک داشته باشیم؟

دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تحریریه بُلج
چهارشنبه 6 بهمن 1400

در زمینه دکوراسیون اتاق خواب و چیدن سرویس خواب، سبک ها و استایل های متفاوتی وجود دارد که فرصت انتخاب بیشتری را برای سلیقه های متفاوت ایجاد می کند. یکی از مهم ترین و شاید جذاب ترین سبک هایی که به صورت ویژه برای اتاق خواب به کار می آید سبک دکوراسیون روستیک است. اگر شما دوست دارید با این سبک خاص بیشتر آشنا شوید و اطلاعات مفیدی در خصوص به کارگیری این دکور در اتاق خواب خود به دست بیاورید، در ادامه این مقاله با مجله اینترنتی بلج همراه باشید. 

تاریخچه سبک روستیک در دکوراسیون 

حتما شما هم با دیدن خانه های روستایی و چیدمان ساده اتاق های روستانشینان به وجد می آیید. این خانه ها تماما از المان های طبیعی و ساده ای تشکیل شده اند که حس طبیعت و سادگی در دکوراسیون را به افراد نشان می دهند. 


سبک روستیک با نام Rustic، با معنای روستیکال و روستایی است اما از نگاه معماری سبک روستیک به معنای سازه های محیط به حساب می آید. این سبک که در ده ساله اخیر به عنوان یکی از پر طرفدارترین سبک های چیدمان دکوراسیون اتاق خواب ها به حساب می آید، این روزها بیشتر از گذشته مورد استقبال مردم عادی هم قرار گرفته است. 

1. استفاده از المان های طبیعی مهم ترین ویژگی سبک روستیک

سبک روستیک یکی از ساده ترین سبک های دکوراسیون داخلی است که به عنوان سبک روستایی نیز معروف است. چیدمان کلی این سبک از سادگی خاصی برخوردار است  به همین دلیل فضای ایجاد شده از دکوراسیون سبک روستیک، تلفیقی از آرامش و سادگی را به همراه دارد. طراحان دکوراسیون داخلی در این سبک پیشنهاد می کنند تا برای تغییر سبک اتاق خواب به روستیک از المان های طبیعی استفاده شود. 

از گل و گیاهان در فضای اتاق خواب Rustic غافل نشوید 

یکی از مهم ترین و شاید ساده ترین موارد که موجب می شود فضای اتاق خواب های ساده به سمت سبک روستیک نزدیک شود، استفاده از گیاهان و گل های آپارتمانی در فضای اتاق خواب است. شما می توانید به راحتی با یه گلدان ساده کنار صندلی میز آرایشی یا کنار در ورودی اتاق خواب خود، حس و حال طبیعی را وارد اتاق خواب کنید. 


روشن کردن عود فضای روستیک را به رئال نزدیک می کند

اگر شما هم در آپارتمان های شهری زندگی می کنید و دلتان برای خانه های روستایی می تپد، پیشنهاد می کنم برای تکمیل فضای اتاق خواب خود حتما عود مورد علاقه خود قبل از خواب در اتاق خواب روشن کنید. 

عطر عود و پیچیدن بوی آن در فضا موجب می شود تا شما بتوانید حس واقعی  زندگی روستایی را در فضای روستیک اتاق خواب خود تجربه کنید. البته استفاده از گیاه استخدوس زیر بالش ها هم می تواند فضای آرام بخش اتاق را تا ماه ها تثبیت کند. 

2. اشیا و لوازم قیمتی قدیمی را در دکوراسیون روستیکال اتاق خواب به کار ببرید

یکی دیگر از ایده هایی که استفاده از آن می تواند دکوراسیون اتاق خواب را روستیک کند، استفاده از اشیا و لوازم قیمتی قدیمی است. تصور کنید یک دراور ساده قدیمی، با خرید آباژور ایستاده کلاسیک کنار تخت چقدر می تواند فضای ساده آرامش بخش اتاق خواب شما را جذاب تر از گذشته کند. 

از این گذشته استفاده از پارچه و روتختی هایی با پترن های ساده و دور از فشن امروزی می تواند یک دکوراسیون تمام عیار روستایی برای اتاق خواب شما به ارمغان بیاورد. در اینجا استفاده از روتختی های سفید ساده و یا پرده های ساده و بدون طرح به شدت پیشنهاد می شود. 


3. از رنگ طبیعت برای تزئین اتاق خواب روستایی استفاده کنید 

از جمله مواردی که در هنگام چیدن دکوراسیون روستایی یا همان روستیک باید به آن توجه کرد این است که تا حد امکان از رنگ های غیر از سبز، سفید، شیری و رنگ چوب در این دکوراسیون استفاده نکنید. 

بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی اروپایی بر این باورند که عدم استفاده از رنگ هایی مانند قرمز و بنفش و زرد هیچ منعی در این سبک دکوراسیون ندارد اما اگر بخواهیم ریشه اصلی چیدمان روستیک را بررسی کنیم قطعا رنگ چوب و رنگ سفید بهترین ترکیب رنگی برای اتاق خواب خواهد بود. 

4. سرویس خواب های کلاسیک با پرده های توری نازک، تکمیل کننده دکوراسیون روستیک

به جرات می توان گفت مهم ترین و شاید اصلی ترین موردی که پس از ورود به یک اتاق خواب به چشم می آید نوع سرویس خوابی است که معرف سبک دکوراسیون آن اتاق است. 

اگر شما هنوز هم دوست دارید اتاق خواب خود را روستیکال کنید، پیشنهاد می کنیم از خرید سرویس خواب با طرح های مدرن و فانتزی بپرهیزید. چراکه در این سبک شما باید یک تخت و کمد کلاسیک و بسیار ساده را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید.


 انتخاب تخت خواب هایی سایبان دار می تواند بهترین گزینه برای یک اتاق خواب روستایی به حساب بیاید کما اینکه با طرح پرده های سفید ساده و یا توری شکل تزئین شده باشد. 

5. اکسسوری هایی با چوب رنگ نشده را در دکور روستایی خود جا دهید 

اکسسوری ها در کلیه سبک های دکوراسیون داخلی نقش موثر و مفیدی را ایفا می کنند. در سبک دکوراسیون روستایی استفاده از عناصر طبیعی مانند شلف دیواری با چوب رنگ نشده که عطر طبیعی چوب را به همراه دارد می تواند ایده فوق العادی ای برای تزیین باشد.  شما می توانید با کمک تکه چوب های ساده و با خلاقیتی که دارید روح و فضای اتاق خواب خود را تا همیشه به فضای روستایی تبدیل کنید. 

​​​​​​​در این مقاله 5 ترفند ساده و راحت را برای چیدمان یک اتاق خواب ساده را به سبک دکوراسیون روستیک به شما ارائه دادیم. شما می توانید مطابق با سلیقه و ایده هایی که دارید از این ترفندها برای روستایی کردن منزل خود استفاده کنید. در انتها شما می توانید تجربیات  و نظرات ارزشمند خود را در خصوص این مقاله در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا سایر مخاطبان مجله اینترنتی دکوراسیون بلج هم از دیدگاه های ارزشمند شما اطلاع لازم پیدا کنند. 

397
0
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^