ایده های جذاب استفاده از شلف در دکوراسیون منزل

آشنایی با انواع کاربرد شلف در دکوراسیون منزل
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تیم محتوای بلج
جمعه 13 آبان 1401

نصب شلف‌ها بهترین راهکار برای فضاسازی در خانه به شمار می‌رود. با قرار شلف در انواع فضاهای خانه، مکان‌های جدید و خلاقانه‌ای برای جای دکوری روی دیوار خواهید داشت. نبود شلف در دکوراسیون خانه، پتانسیل بزرگی از فضای خانه را برای تزیین دیوار پذیرایی با شلف از بین می‌برد. از شلف‌های ساده دیواری و ثابت گرفته تا شلف پذیرایی معلق، هر کدام کاربردهای خاص و منحصربه‌فردی دارند. در این مقاله  به بررسی ایده ای استفاده از شلف در دکوراسیون منزل می‌پردازیم. به منظور یادگیری ایده برای شلف دیواری از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

ایجاد کتابخانه و قرار دادن گلدان؛ راهکاری برای تزیین دیوار پذیرایی با شلف

کاربردی‌ترین روش تزیین شلف در پذیرایی، قرار دادن گلدان و کتاب است. در اینصورت فضایی برای مطالعه مناسب در اتاق‌های خانه ایجاد خواهید کرد. علاوه‌بر این، قرار دادن گلدان روی شلف باعث افزایش نشاط خانه خواهد شد. برای چیدمان شلف پذیرایی از شلف‌های معلق یا باکسی استفاده کنید. این شلف‌ها برخلاف شلف دیواری تجهیزات اتصالشان به دیوار (مانند پیچ و میخ)، پنهان هستند. 

یک ایده جذاب استفاده از شلف‌های معلق این است که چند باکس را کنار هم بگذارید و با شلف در گوشه‌ای از پذیرایی، کتابخانه‌ای درست کنید. برای جذابیت بیشتر، گیاهان آپارتمانی بلند و دنباله‌دار را مانند سرخس یا گیاه گندمی به قفسه کتاب‌ها اضافه کنید. اگر فضای کافی روی شلف‌ها برای قرار دادن گلدان ندارید، از استند گل فلزی جدید استفاده کنید. ایده برای دیوار خالی پذیرایی ایجاد کتابخانه با استفاده از شلف‌های معلق است؛ برای جلوگیری از سنگین شدن شلف‌ها، استند گل را برای قرار دادن گلدان استفاده کنید.

قرار دادن انواع شلف گلدان کنار کتابخانه؛ ایجاد فضایی زیبا برای کتاب خواندن

تزیین دیوار خالی پشت تلویزیون؛ یک ایده دکور دیواری پذیرایی با شلف

تزیین دیوار پشت تلویزیون همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی افراد در دکوراسیون منزل به شمار می‌رود. اگر طرح‌های ساده و مینیمال را برای دکوراسیون منزل می‌پسندید یا فضای کوچکی دارید، پیشنهاد می‌کنیم به جای خرید میزهای بزرگ و جاگیر از  شلف دیواری تلویزیون استفاده کنید. در این حالت تلویزیون در بالای شلف روی دیوار نصب می‌شود و در شلف موارد دیگری مانند رسیور قرار می‌گیرد. 

با نصب شلف پشت تلویزیون، جای دکوری روی دیوار نیز برای قرار دادن وسایل دکوراتیو در اختیار خواهید داشت. همچنین می‌توانید انواع شلف گلدان یا سایر موارد را در مناطق دیگری مانند اطراف تلویزیون، روی ستون‌ها و دیوارهای خالی قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با انواع شلف‌ها و استفاده اصولی از این وسایل دکوراتیو، مقاله «شلف چیست» را مطالعه کنید.

استفاده از شلف دکوری پذیرایی برای دیوار پشت تلویزیون

تزیین دیوار آشپزخانه با شلف؛ یک راهکار برای دکور فضاهای خالی بین کابینت

در آشپزخانه راه‌های مختلفی برای استفاده از شلف وجود دارد. برای این کار از انواع شلف آشپزخانه برای پر کردن فضای بین کابینت‌ها استفاده کنید. علاوه‌بر این، می‌توانید نگهداری بخشی از وسایل را نیز روی شلف‌ها منتقل کنید. از انواع شلف آشپزخانه برای برخی قسمت‌های این فضا استفاده کنید و روی شلف‌ها شیشه‌های ادویه، وسایل برقی پرمصرف مانند آسیاب و مخلوط کن یا ظروف خاص و تزئینی را قرار دهید.

در هنگام دکوراسیون آشپزخانه و انجام تزیین دیوار پذیرایی مهم است که شلف را در جای درستی نصب کنید تا فضا خیلی شلوغ نشود. برای مثال می‌توانید شلف‌ها را اطراف هود یا بالای یخچال نصب کنید. علاوه‌بر موارد گفته شده، نصب شلف روی ستون آشپزخانه نیز ایده‌ای مطلوب به شمار می‌رود. برای این کار باید از شلف‌های مکعبی کوچک استفاده کنید. 

انواع شلف آشپزخانه؛ بهترین وسیله برای نظم بخشیدن به وسایل

از کاربرد شلف در دکوراسیون اتاق خواب غافل نشوید!

اگر فضای کافی برای نگهداری از کتاب‌هایتان ندارید، شلف‌ها این امکان را به شما می‌دهند و همچنین فضای اتاق را زیباتر می‌سازند. یک ایده برای شلف دیواری این است که این قفسه را بالا یا در مجاور تخت نصب کنید. با استفاده از این روش تزئین شلف، همیشه کتاب‌هایتان را برای مطالعه قبل از خواب در دسترس خواهید داشت. یک ایده دیگر برای استفاده از شلف در دکوراسیون منزل و اتاق خواب، نصب شلف‌های شیشه‌ای برای ساخت چند طبقه جلوی پنجره است. سپس گلدان‌هایتان را روی شلف‌ها قرار دهید و مطمئن باشید که نور کافی دریافت می‌کنند.

علاوه‌بر موارد گفته شده برای استفاده از شلف در اتاق خواب، روی دیوار اطراف میز آرایش دخترانه خود شلف‌های دیواری کوچکی نصب کنید تا میز مرتب بماند. همچنین فضای کافی برای گذاشتن موارد مورد‌نیاز روی میز هنگام آراستن خود داشته باشید. از نصب شلف روی دیوار خالی اتاق خواب برای نگهداشتن وسایل غیر‌ضروری استفاده کنید. 

نظم‌دهی به اتاق خواب با شلف دیواری

نصب شلف در سرویس بهداشتی؛ ایده‌ای برای به کارگیری این وسایل دکوراتیو

استفاده از باکس خلاقیت با تکه های ام دی اف در سرویس بهداشتی نیز امکان‌پذیر است؛ باتوجه‌به رطوبت بالای سرویس بهداشتی، از شلف‌هایی با مقاومت بالا استفاده کنید. انواع شلف‌های مقاوم به رطوبت مانند شلف‌های پی وی سی یا شیشه‌ای برای نصب در شلف‌ها کاربرد دارند. 

از انواع شلف سرویس بهداشتی مکعبی یا چند طبقه برای قرار دادن وسایل آرایشی و بهداشتی کنار آینه استفاده کنید. در برخی موارد در قسمت پایینی این نوع شلف‌ها، میله‌ای برای نصب حوله قرار دارد. قرار دادن شمع‌های کوچک و گلدان‌های خشک‌شده در شلف سرویس بهداشتی، دکوراسیون این قسمت از خانه شما را نیز حرفه‌ای‌تر می‌کند.

نصب شلف در سرویس بهداشتی؛ راهکاری برای نظم دادن به وسایل بهداشتی

بازدید از فروشگاه‌هایی با تنوع بالا؛ بهترین انتخاب برای خرید شلف دیواری

استفاده از شلف در دکوراسیون منزل به شکل‌های مختلف برای فضاسازی استفاده می‌شود. آشنایی با انواع شلف سرویس بهداشتی، انواع شلف آشپزخانه و پذیرایی به شما در انتخاب مناسب‌ترین قفسه کمک خواهد کرد. در این مقاله به شرح چند ایده برای تزیین دیوار پذیرایی با شلف پرداختیم. قرار دادن گلدان، ایجاد کتابخانه، قرار دادن آباژور و فضاسازی بین کابینت‌های خالی از مهم‌ترین کاربردهای شلف در دکوراسیون منزل به شمار می‌روند. اگر شما نیز ایده‌ای برای چیدمان شلف پذیرایی دارید، با ما و سایر کاربران در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

153
0
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
  • بله
  • خیر

درود بر شما! خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با
دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌
خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

دیدگاه شما

سؤالی دارید ؟ 53138 021

^